Met B pony geen M/Z springen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Met B pony geen M/Z springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:26

Mijn buurmeisje van 8 springt en dressuurt wedstrijden met haar pony. Dit gaat super en zo zit ze nu in de L2 dressuur en de L springen. In het springen heeft ze geloof ik 15 WP's. Toen ik vroeg of ze naar de M ging kon dat niet, omdat je met een B pony niet hoger dan de L mag met springen.

Wie kan mij daar meer over vertellen ? Want ik snap het niet Vork En weet uberhaupt niet of het echt waar is, denk ik wel Lachen

Joica

Re: Met B pony geen M/Z springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:27

dat klopt idd. je kan met een B pony niet hoger dan L rijden Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:36

helaas mag het inderdaad niet, en wordt het voor je buurmeisje toch tijd voor een pony waarmee ze wel alle klasses uit kan rijden...

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:37

Ik vind het wel erg jammer dat dat niet mag, het gaat wel goed met haar voor zo'n jonge leeftijd!!!

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:37

ma_rie_tje schreef:
helaas mag het inderdaad niet, en wordt het voor je buurmeisje toch tijd voor een pony waarmee ze wel alle klasses uit kan rijden...

Buurmeisje is 8 of 9 Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:37

Ze heeft nu ook een C pony erbij ja. Die is Z, en komt uit belgie.

Mag het daar dan opeens wel mee ? Scheelt maar een paar cm Nagelbijten / Gniffelen

Dus de A/B pony's komen met springen niet hoger dan de L .

Weer wat geleerd Ja

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:55

Sisco4life schreef:
Ze heeft nu ook een C pony erbij ja. Die is Z, en komt uit belgie.

Mag het daar dan opeens wel mee ? Scheelt maar een paar cm Nagelbijten / Gniffelen

Dus de A/B pony's komen met springen niet hoger dan de L .

Weer wat geleerd Ja

met een C pony mag je tot het Z rijden Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:17

Okay,
bedankt voor de info Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:14

op zich wel logisch, het is ook een beetje ter bescherming van de kinderen denk ik. opdie kleine pony's rijden toch vaak de kleinere ( met minder ervaring) ruitertjes en als het dan te hoog word, heb je ongelukken

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 20:15

Die ongelukken krijg je zoiezo wel, met die barages en die ererondes, gaan veel te hard

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:26

nou, ook op andere fronten Knipoog
bij onze club rijden er meerdere kinderen rond de 8 jaar oud die al een privetrainer mee hadden op concours en al rond de L2 reden. als die onbepekrt klasses moge blijven rijden, krijg je op andere fronten ook problemen, zoals prestatiedruk en dergelijke als het na de L2 nog hoger moet

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 20:31

ja, dat zeker ook ja.

Vind het toch niet kunnen, zo jong en dan al wedstrijden. Ze begon op haar 6/7e al met wedstrijden...pff Bloos Vind het onverantwoordelijk van de ouders...

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:32

Sisco4life schreef:
Die ongelukken krijg je zoiezo wel, met die barages en die ererondes, gaan veel te hard

ik heb met mijn C pony ook M gesprongen en had aardig het tempo erin Nagelbijten / Gniffelen maar dat valt best mee hoor. (zeker als het niet glad) is kunnen pony's zich goed redden! paarden hebben er al wat meer moeite mee maar die pony's scheuren zo overal heen Knipoog maar uit ervaring weet ik dat het voor het zicht heel eng is maar voor de ruiter is het echt goed te voelen hoor Haha! en idd M en Z word gewoon te hoog voor zowel pony als ruiter.

gr mandy

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:35

Lowara schreef:
nou, ook op andere fronten Knipoog
bij onze club rijden er meerdere kinderen rond de 8 jaar oud die al een privetrainer mee hadden op concours en al rond de L2 reden. als die onbepekrt klasses moge blijven rijden, krijg je op andere fronten ook problemen, zoals prestatiedruk en dergelijke als het na de L2 nog hoger moet

dat vind ik echt irri! ouders kopen een super goed beestje en die kinderen krijgen mooie punten! vaak omdat het dier een goede afstamming heeft of zeer goede uitstraling en er zijn zelfs jury's die kijken naar het geld Sigaar daarom spring ik zo graag Haha! de jury's hebben niet veel te beslissen Go jij! Go jij!

ik heb dan altijd zo iets van:
stap:
1. dure pony kopen
2. kind erop zetten
3. zo snel mogelijk veel wedstrijden rijden Rolleyes

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:11

Ja,het gaat hun dan ook alleenmaar om de WP.
Maar je weet nu wat je weten moest,met een B pony kun je idd tot de L.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:07

Volgens mij is die regel van AB-pony's niet hoger dan L vooral bescherming van de pony's. Anders krijg je kinderen die veel te groot zijn voor de pony, maar die tòch nog Z willen gaan springen. Nu ze niet hoger komen dan L heb je dat minder vaak.

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:30

ik denk dat het is omdat op A en B pony's kleine mensen rijden die daarop vaak snel uitgegroeit zijn en dan meestal toch niet in de M of Z kunnen komen,
ikzelf was ook L springen met mijn B pony, maar verder had ik niet gekunt want ik was er al op uitgegroeit.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:05

Jeanne1 schreef:
ik denk dat het is omdat op A en B pony's kleine mensen rijden die daarop vaak snel uitgegroeit zijn en dan meestal toch niet in de M of Z kunnen komen,
ikzelf was ook L springen met mijn B pony, maar verder had ik niet gekunt want ik was er al op uitgegroeit.

Jaah idd,
Wij waren ook es bij mensen en dat jongetje had ook een B pony en die kon dus ook niet hoger en had iets van 100 winstpunten in de L!!