Wie kan mij daar meer over vertellen ? Want ik snap het niet
En weet uberhaupt niet of het echt waar is, denk ik wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En weet uberhaupt niet of het echt waar is, denk ik wel

ma_rie_tje schreef:helaas mag het inderdaad niet, en wordt het voor je buurmeisje toch tijd voor een pony waarmee ze wel alle klasses uit kan rijden...
Sisco4life schreef:Ze heeft nu ook een C pony erbij ja. Die is Z, en komt uit belgie.
Mag het daar dan opeens wel mee ? Scheelt maar een paar cm![]()
Dus de A/B pony's komen met springen niet hoger dan de L .
Weer wat geleerd

Vind het onverantwoordelijk van de ouders... 
Sisco4life schreef:Die ongelukken krijg je zoiezo wel, met die barages en die ererondes, gaan veel te hard
maar dat valt best mee hoor. (zeker als het niet glad) is kunnen pony's zich goed redden! paarden hebben er al wat meer moeite mee maar die pony's scheuren zo overal heen
maar uit ervaring weet ik dat het voor het zicht heel eng is maar voor de ruiter is het echt goed te voelen hoor
en idd M en Z word gewoon te hoog voor zowel pony als ruiter.
Lowara schreef:nou, ook op andere fronten
bij onze club rijden er meerdere kinderen rond de 8 jaar oud die al een privetrainer mee hadden op concours en al rond de L2 reden. als die onbepekrt klasses moge blijven rijden, krijg je op andere fronten ook problemen, zoals prestatiedruk en dergelijke als het na de L2 nog hoger moet
daarom spring ik zo graag
de jury's hebben niet veel te beslissen
Jeanne1 schreef:ik denk dat het is omdat op A en B pony's kleine mensen rijden die daarop vaak snel uitgegroeit zijn en dan meestal toch niet in de M of Z kunnen komen,
ikzelf was ook L springen met mijn B pony, maar verder had ik niet gekunt want ik was er al op uitgegroeit.