wedstrijden hoe en wat!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

wedstrijden hoe en wat!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:20

heey bokkers
Ik heb een verzorg fries waar ik ook op mag rijden en dat doe ik nu ook al een klein half jaartje denk ik. Ik heb groeps les en prive les.
Nou heb ik het wel een beetje onder de knie de belangrijkste dingen en mag ook al wedstrijden gaan rijden, heb al een groen jasje en al die dingen nog niet van die mooie dressuur laarzen maar ik weet niet of dat echt uit maakt.
Maar mijn vraag is nou hoe gaat dat allemaal met die wedstrijden precies. We hebben al een startkaart aangevraagt en er is ook binnenkort een wedstrijd bij de manege in kampen waar ik nog steeds pony rij. Dat vind ik wel fijn want dat is voor mij bekend maar hoe gaat dat nou precies. met die startcoepons en zo,, en alles met wedstrijden Verward

PacinoLover

Re: wedstrijden hoe en wat!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:26

Je moet je inschrijven, startcoupons invullen en opsturen. En dan de startlijst in de gaten houden.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:30

op www.startlijsten.nl kun je alle wedstrijden vinden vaak staat daar alle klasses bij die er aan mee mogen doen en hoe je je moet inschrijven. Dan stuur je je startcoupon daarnaartoe op en daarna kun je daar ook weer de startlijsten vinden. Daarop kun je zien wanneer je moet rijden.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:32

Ik neem aan dat je al lid bent van een rijvereniging (dat moet wel anders had je namelijk geen startkaart aan kunnen vragen). Het is per vereniging verschillend hoe het werkt. Soms moet je bij de wedstrijdsecretaris van de vereniging aangeven welke wedstrijden je wilt rijden en gaat hij/zij dat dan voor je opgeven. Soms moet je ook gewoon zelf opgeven. Vraag dit dus op tijd na bij je vereniging. Houdt er rekening mee dat je vaak toch wel min 3/4 weken voor de wedstrijd opgegeven moet hebben.
Als je zelf op moet geven:
Kijk op het vraagprogramma van de wedstrijd hoe je aan moet melden. Dat kan zijn door het opsturen van coupons, of door via internet / email. Verder stuur je je coupons naar het aangegeven adres en maak je het inschrijfgeld over.

Dan komt vaak ongeveer een week voor de wedstrijd de startlijst, vaak online. Kijk maar een op startlijsten.nl daar staan heel veel vraagprogrammas en startlijsten op. Kijk altijd op de dag voor de wedstrijd of dezelfde dag de startlijst nog eens na vaak wordt er nog wat veranderd/bijgewerkt!!

Je kleding: Soms heeft de rijvereniging een clubtenue. Dan ben je verplicht om dat te dragen (in ieder geval in de klasse B t/m M2) Als de vereniging geen eigen tenue heeft moet je kleding (en ook het harnachement) voldoen aan de eisen die je in het disciplinereglement dressuur (http://www.knhs.nl) kan vinden. Let even op: een groene rijjas is alléén toegestaan als dat het verenigingstenue is, anders mag je er niet in starten!!
Verder moet je laarzen, of jodphurs met gladleren chaps dragen. Het hoeven natuurlijk geen leren laarzen te zijn hoor! Gewoon goed schoonmaken de dag van tevoren zodat ze mooi glimmen.

Op de dag van de wedstrijd zorg je dat je ruim op tijd aanwezig bent ivm eventuele uitvallers. Je kan dan rustig even kijken of het allemaal op schema loopt, het losrijterrein en de ringen bekijken en dan op tijd je paard op gaan zadelen en losrijden. Neem met een onervaren paard voldoende tijd om los te rijden, maar rijd met niet leeg! Ga als ze rustig is liever een keer een kwartiertje stappen tussendoor. Zorg dat je het paard lekker aan de hand een aan het been hebt, oefen niet teveel moeilijke dingen voor de proef, en ben lief voor je paard, stel hem gerust. En geniet ervan!

ps voor reglementen ed kan je alles op knhs.nl vinden. Andere vragen kan je hier altijd stellen natuurlijk Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:40

Zie FAQ.