Wijziging of Afmelding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

else80

Wijziging of Afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:25

Dit voorjaar heb ik een startkaart aangevraagd met mijn bijrijdpaard. Helaas werd het paard een week voordat ik mijn eerste officiele start zou maken verkocht. Met de eigenaar heb ik toen afgesproken dat ik op een ander paard mocht starten en we hebben dan ook in alle haast alles in het werk gezet om daar een startkaart bij te krijgen.
Inmiddels is deze binnen en ben ik al 2x gestart (1x op blanco coupon). Maar afgelopen weekend kwam ik op een wedstrijd waar ik 2x het inschrijfgeld moest betalen! Volgens het secretariaat was mijn wijziging van paard (die overigens netjes is doorgegeven door de federatie vertegenwoordiger, voor de sluitingstermijn) een afmelding van het ene paard en een aanmelding van het nieuwe. Ik start overigens in dezelfde klasse, dus qua starttijd is er niets gewijzigd, alleen de naam van het paard op de startlijst.
Ik heb al gezocht in de reglementen van de KNHS en met ze gebeld en daar werd mij verteld dat de vereniging die de wedstrijd organiseert zelf kan bepalen hoe ze dit definieren....

...weten jullie of dit klopt? (In dat geval staan me nog een paar dure wedstrijden te wachten, aangezien ik me al voor de hele zomer heb opgegeven)

Vadisha

Re: Wijziging of Afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:35

Stel dat het correct is dat ze het als een afmelding zien dan is het nog niet juist dat je inschrijfgeld hoeft te betalen als je, je voor de sluitingsdatum afgemeld/gewijzigd hebt.

Citaat alg. wedstrijdreg.
artikel 43
2. Deelnemers die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn
van inschrijven afmelden zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen
verschuldigd.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:40

Nee, dat had ik ook al opgezocht inderdaad. Misschien heb ik het trouwens niet helemaal goed omschreven, de wijziging was doorgegeven voor het verstrijken van de termijn. (Dus niet de inschrijfdatum v/d wedstrijd, maar de avond waarop je wijzigingen kan doorgeven)

jumpoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:42

Dan is het idd wel vreemd
Heb je het wel betaald?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:44

Sluittingstermijn is wel wat anders dan wijzigingsavond ja. Dan ligt het er dus aan of ze het als wijziging zien of afmelding en opnieuw aanmelden. Hier zijn geloof ik verder geen regels over.. (persoonlijk vind ik het netjes dat ze het als enkel een wijziging zien, maarja... ze staan nu denk ik wel in hun recht.)

Voor de andere wedstrijden ben je waarschijnlijk nog wel voor de sluitingsdatum.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:56

Ik moest inderdaad wel betalen, anders mocht ik niet starten...Heb ze wel te kennen gegeven dat ik het een hele rare gang van zaken vond (heb me netjes geprobeerd uit te drukken Knipoog ) Ze zouden het nog uitzoeken en eind deze week kan ik bellen en hoor ik of ik de helft van mn geld terug kan krijgen....
Maar ik heb dus geen idee wie er nu in zn recht staat en waarom.

ArieGalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:08

bel anders is even met de knhs hierover. erg vreemd idd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:07

aangezien je je als combinatie aanmeldt voor een wedstrijd, kun je dit idd zien als afmelding en nieuwe inschrijving. Ik ken niet veel verenigingen die dat zo doen, maar het valt te verdedigen.

De sluitingstermijn is trouwens altijd de termijn die in het vraagprogramma staat en niet de wijzigingsavond. Snel de andere wedstrijden afmelden dus.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:20

Dank voor de reacties! Ik heb inmiddels inderdaad met iemand bij de KNHS gesproken, die gaven aan dat de verniging zelf mag bepalen of ze het als een afmelding of een wijziging zien.....zal mn centjes wel kwijt zijn dus... Verdrietig

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:18

Jammer zeg!
Ik had laatst ook zo iets maar iemand anders startte mijn paard. Hoefde niks te betalen, ook niks extra's voor het extra werk ofzo.