Dit voorjaar heb ik een startkaart aangevraagd met mijn bijrijdpaard. Helaas werd het paard een week voordat ik mijn eerste officiele start zou maken verkocht. Met de eigenaar heb ik toen afgesproken dat ik op een ander paard mocht starten en we hebben dan ook in alle haast alles in het werk gezet om daar een startkaart bij te krijgen.
Inmiddels is deze binnen en ben ik al 2x gestart (1x op blanco coupon). Maar afgelopen weekend kwam ik op een wedstrijd waar ik 2x het inschrijfgeld moest betalen! Volgens het secretariaat was mijn wijziging van paard (die overigens netjes is doorgegeven door de federatie vertegenwoordiger, voor de sluitingstermijn) een afmelding van het ene paard en een aanmelding van het nieuwe. Ik start overigens in dezelfde klasse, dus qua starttijd is er niets gewijzigd, alleen de naam van het paard op de startlijst.
Ik heb al gezocht in de reglementen van de KNHS en met ze gebeld en daar werd mij verteld dat de vereniging die de wedstrijd organiseert zelf kan bepalen hoe ze dit definieren....
...weten jullie of dit klopt? (In dat geval staan me nog een paar dure wedstrijden te wachten, aangezien ik me al voor de hele zomer heb opgegeven)