Voor iemand anders uitbrengen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Voor iemand anders uitbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:05

Weet niet zeker of het hier goed staat...

Er is mij gevraagd een paardje voor iemand anders uit te brengen op wedstrijd omdat ze er zelf niet mee rijden en het zonde vinden van het paard. Maar is het dan gebruikelijk dat de eigenaar zelf of dat ik zelf de wedstrijd- en administratiekosten (ed.) betaal? Ik vind het namelijk prima om dat paard uit te brengen, leuk zelfs, maar ik moet ook nog de lessen betalen en ben verder maar een arme student. En daarnaast vind ik dat het wedstrijd rijden best duur is, je betaalt bij mij in de buurt al gauw 10 euro.

terorita

Re: Voor iemand anders uitbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:07

wedstrijden, les en startkaart is voor mijn rekening..
prijsengeld mag ik dan ook zelf houden
verder heb ik alle lusten en geen lasten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:07

Ik heb paarden uitgebracht waarbij de eigenaar betaalde en het paard wat ik nu uitbreng betaal ik het zelf.
Volgens mij is er niet echt iets gebruikelijk, is maar net wat je afspreekt met de eigenaar.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:11

Mijn paard wordt ook uitgebracht door iemand anders maar ik betaal alles. Ik betaal haar om mijn paard te rijden (2 x per week), ik betaal de startkaart en de kosten van het proefje. Vervoer moet ze zelf regelen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:13

Zij vragen jou het paard uit te brengen, dus dan zou ik het redelijk vinden als zij ook de kosten voor hun rekening nemen. De gewonnen prijzen zijn naar mijn mening dan ook voor hen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:28

Ik start ook met een paard van iemand anders, daar draag ik zelf de kosten voor...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:24

Het is op verzoek van de eigenaar dus dan vind ik de kosten voor de eigenaar (maar ook de prijzen!).
Als jijzelf graag wilde starten, vind ik de kosten voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:59

Denk dat dit voor iedereen anders is, zou gewoon samen met de eigenaar om de tafel gaan zitten en een en ander bespreken.
Ik rijd ook 2 paarden voor anderen. Bij de ene betaal ik zelf startkaart, inschrijfgeld en lessen en zijn de prijzen ook voor mij. Bij de andere moet ik daarnaast ook zelf de ijzers betalen, maar hij betaalt weer mee aan de lessen.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:45

Verschilt inderdaad overal. Mijn vriend rijd 2 paarden voor een ander en brengt hiervan 1 uit op wedstrijd. hij hoeft hiervoor niks te betalen en krijgt zelfs per uur dat hij rijd betaalt. Mijn idee is dat als hun graag willen dat het paard wordt uitgebracht op wedstrijd door jou, dat ze dan best een deel mogen betalen. Maar overleg inderdaad met de eigenaar. Leg jou situatie uit. Misschien wil hij dan de wedstrijden betalen, zodat jij alleen de lessen hoeft te betalen of deel je de kosten.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:51

Vroeger reed ik een paard voor iemand waar ik zelf alle kosten voor had, maar wilde dan ook graag zelf op wedstrijd.

Ik start nu een paard voor iemand (mijn instructeur/werkgever Haha!) die wil dat zijn paard het keur-predikaat krijgt (moet Z1+5 worden. Hij betaald de startkaart het startgeld en geeft mij les.
Ik rij de merrie wel in mijn eigen tijd.

Ik denk dus dat het er vanaf hangt of de eigenaar wilt dat je het paard start of dat je het zelf wilt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 06:06

hoefsmit, stalling, startkaart, inschrijvingen e.d. komen bij ons allemaal voor de eigenaar.
Logisch als je bedenkt dat het paard keur kan worden mits zij op wedstrijden wordt uitgebracht in de M of Z dressuur!
De eigenaar heeft hier een groot belang bij de punten op wedstrijden!

Maar als je de wedstrijden vooral voor je eigen plezier en educatie doet kan ik me goed voorstellen dat een eigenaar zegt: prima, je MAG op wedstrijd, maar de extra kosten zijn voor jezelf.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:27

Ik start ook een paard voor een ander (fokker). Toen ik begon was ik nog 'maar' L2 geklasseerd en het was echt een win-win situatie, ik had een leuk paard om te rijden en kon op wedstrijd en haar paard werd gereden en zo geklasseerd. We hadden beiden niet 'voorzien' dat het zo goed zou gaan Clown , we hadden dus afgesproken dat ik de ijzers en 'directe' startkosten zou betalen (inschrijfgeld, coupons, startkaart, evt. prijzengeld wel voor mij), en zij de rest plus mijn verenigingsgeld (auto/trailer/diesel/tijd etc).

Inmiddels heb ik Shine naar het SPORT-predikaat gereden en ik betaal al een tijd niet meer voor de ijzers, mocht ze nu dat paard gaan verkopen kan ze de rest van d'r paarden voor 10 jaar laten beslaan bij wijze van Vork. Verder heb ik het nog steeds enorm naar mijn zin, ik weet dat ik er héél flink wat waarde aan heb gereden maar dat boeit me verder niet in dit geval, echter bij een eventueel volgend project ergens anders wordt het een ander verhaal Knipoog .

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:35

tis bij mij wel zo, dat er een auto en trailer met volle tank tot onze beschillinkg staat.
verder komt mijn verhaal erg overeen met remeber, rijd ook voor een fokker

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:52

De eigenaresse betaald stalling, onderhoud, hoefsmid, lessen, extra benodigdheden zoals onderleggers van de club, en ik betaal de startkaart, en vervoer enz regelen we ook zelf!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:43

Bedankt voor de reacties!
Het starten is wat de eigenaar zelf wil, ik vind het absoluut geen must. Ik heb zelf in de L2 gereden dus het is natuurlijk mooi meegenomen als ik op deze manier hogerop zou komen. Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten Knipoog.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:37

Dit is voor mij ook wel een interessant topic Lachen maar zo te horen heb ik het nog wel goed afgesproken..
Ik ga een jong paard starten in oktober en hij betaald de lessen en startkaart.. ik betaal de wedstrijden en mag het prijzengeld zelf houden Lachen verder heb ik er ook geen kosten aan qua stalling ijzers etc.