Welke vereniging betaal je GEEN paard en sport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Welke vereniging betaal je GEEN paard en sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:20

Hallo,

Tja titel is beetje verwarrend welliswaar,, maar hier de uitgebreide vraag!

Ik wil gaan starten met mn paard,, nu zijn er hier in de buurt diverse verenigingen waar ik lid kan worden.(en met mijn vorige paarden/pony's ook al bij heb gezeten).

MAAR bij die is het weer: verplicht paard en sport.. bij de ander is het weer Geen paard en sport,, maar wel verplicht betalen aan lessen etc..

Nu even wat ik zelf zoek :

Geen kosten paard en sport
Alleen lidmaatschap van club,, geen extras,,

ZO GOEDKOOP mogelijk!!!

Waar kan ik terrecht????

Maakt mij niet uit of het in rotterdam is,, of in Maastricht... als ik maar gewoon goedkoop uit ben....

Ik rij altijd thuis,(krijg nu ook thuis priveles), dus onzin om lid te worden met lessen inbegrepen en dat soort dingen..

Ik hoop dat jullie het nog snappen??

Weten jullie iets voor mij?? Knipoog

Ik hoor het graag,,liefst met prijsopgave Knipoog

MiepprinZ

Re: Welke vereniging GEEN paard en sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:22

Waar het is, is wel van belang ivm selectiewedstrijden die gelden voor een bepaalde regio. Als je dan in Rotterdam woont en je rijdt voor een vereniging in Maastricht... moet je veel km maken Knipoog

Zesiram

Re: Welke vereniging betaal je GEEN paard en sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:24

Inderdaad, beetje lastig om lid te zijn in een andere provincie.
Ik dacht dat P&S altijd verplicht was als je bij de KNHS lid wilde worden ( ik neem aan dat dat de bedoeling is ). Niet bij alle verenigingen hoef je lid te worden van de KNHS, daar kan je ook onderling lid worden. Het is gewoon het handigst als je er wat af belt, en dan kijkt wat het beste bij je past.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:24

Als ik het goed begrijp wil je dus gewoon niet-rijdend lid worden met een startkaart?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:35

Martine_m schreef:
Als ik het goed begrijp wil je dus gewoon niet-rijdend lid worden met een startkaart?

jeb Knipoog

voorheen heb ik dus ook altijd verplicht paard en sport moeten betalen,, maar ik vind het van die onzin dingen die er weer extra bijkomen..

Nu heb ik al paar keer gehoord dat er verenigingen zijn waarbij dit niet verplicht is(van knhs uit),, en DAAR zou ik nou wel eens meer van willen weten..bespaar je echt super veel mee.. Tong uitsteken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:38

Er zijn zat ruiters die papierenlid zijn bij een vereniging in een andere provincie.
Met name ruiters die een handelstal hebben of er voor rijden, maken gebruik van deze mogelijkheid.
Vaak rijden deze ruiters ook op landelijk of zelfs internationaal niveau mee.
Maar voor hun wedstrijden op basisniveau hebben ze gewoon een KNHS startkaart nodig en dus een lidmaatschap van een vereniging.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:39

MiepprinZ schreef:
Waar het is, is wel van belang ivm selectiewedstrijden die gelden voor een bepaalde regio. Als je dan in Rotterdam woont en je rijdt voor een vereniging in Maastricht... moet je veel km maken Knipoog

whahaha,, zoooo letterlijk moest je het ook niet opvatten Haha! Knipoog

ik kom uit arnhem,,, en ben vaak lid geweest van verschillende verenigingen,, onderandere 1x heteren,, 1x bemmel,,, 2x elst...etc..ik praat nu over jaren,,van ponytijd tot de paarden en nu weer met jong paard

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:39

ja ik weet dat je nietrijdend lid kan worden bij de mossel... dan kun je ook een startkaart krijgen... dat heeft een meisje bij mij op stal ook .... maar ik weet ff niet meer waar dat ook weer pecies is... inieder geval ergens hier in de buurt van ede

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:40

zazoeyou schreef:
MiepprinZ schreef:

whahaha,, zoooo letterlijk moest je het ook niet opvatten Haha! Knipoog

ik kom uit arnhem,,, en ben vaak lid geweest van verschillende verenigingen,, onderandere 1x heteren,, 1x bemmel,,, 2x elst...etc..ik praat nu over jaren,,van ponytijd tot de paarden en nu weer met jong paard

Vanuit arnhem is dat niet zo ver!! het heet igg de mossel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:40

Als je wilt gaan starten, moet je dus lid zijn van de KNHS. Tenzij dat er al iemand bij jullie op het huisadres de P&S krijgt is die *helaas* verplicht voor zover ik weet.
Als je niet-rijdend lid bent en dus geen startkaart hebt, hoef je ook geen P&S.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:41

Paard en Sport is verplicht als je lid bent van de KNHS. (dus bij startkaart)

Dit is omdat er ook regelementswijzigingen en andere dingen van de KNHS instaan die iedereen moet kunnen lezen

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:41

http://www.stal-groenendaal.nl

En dan bij vereniging p.s.v. Groenendaal. Wij hebben veel leden die alleen lid van ons zijn om wedstrijden te rijden, komen verder ook geen verplichtingen bij kijken.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:43

Wij hebben ook geen paard en sport. Op onze club kan je verschillende lidmaatschappen hebben. Lessend lid (je rijd dus in de lessen.) Rijdend lid (Dan rij je wel, mag dus gebruik maken van bakken, maar niet van lessen.) Niet rijdendlid (Je rijd niet in de clubbakken maar bent wel lid.) Of steunend lid, dan betaal je dus wel een deel contributie, maar gewoon om de club te steunen Ja

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:43

Urielle schreef:
Als je wilt gaan starten, moet je dus lid zijn van de KNHS. Tenzij dat er al iemand bij jullie op het huisadres de P&S krijgt is die *helaas* verplicht voor zover ik weet.Als je niet-rijdend lid bent en dus geen startkaart hebt, hoef je ook geen P&S.

OHW zit dat zo!!!!

Nou dan ben ik dus verkeerd ingelicht...
Ik dacht werkelijkwaar dat het niet meer verplicht was Huilen ,, nou dat is dan jammer,,

Ik ben er ook al weer 3jaar uit,, ik dacht echt dat die verplichting verledentijd was...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:45

Nope, helaas niet. Sinds de kalender er niet meer instaat, verdwijnt dat ding helemaal linea recta bij het oud-papier Boos!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:46

DeBje schreef:
http://www.stal-groenendaal.nl

En dan bij vereniging p.s.v. Groenendaal. Wij hebben veel leden die alleen lid van ons zijn om wedstrijden te rijden, komen verder ook geen verplichtingen bij kijken.

Dat klopt niet dit haal ik van die site:

Contributie:
Volwassenen € 75,- per jaar, incl. Paard en Sport
Jeugdlid (tot 18jaar) € 65,- per jaar, incl. Paard en Sport

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:46

Voor een startkaart moet je lid worden van de KNHS,
de kosten hiervoor zijn eenmalig : registratie ruiter en paard (ongeveer eur 25)
en dan per jaar je afdracht KNHS, en dit is altijd inclusief paard & sport dit is verplicht als je een startkaart hebt (ongeveer euro 40 totaal) dan je startkaart (euro 40) en je startcoupons (16,60 per 16 stuks).
Om lid te worden van de KNHS voor je startkaart moet je lid zijn van een rijvereniging, hier kun je er voor kiezen startkaart lid te worden dus zonder verplichtingen bij de vereniging en geen lessen en/of gebruik maken van de bak. (als je goed zoekt kan dit voor 20 of 25 euro)
Meestal gaat de KNHS afdracht ook via de rijvereniging waar je lid bent, en krijg je van de KNHS een rekening voor je startkaart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:47

Ach, de wedstrijdkalender was toch al achterhaald. Tegen de tijd dat je de P&S binnenhad en daar ging kijken zat alles al vol door de internetinschrijvingen Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:48

Haha, zover zijn we in Zeeland nog niet hoor. Wij moeten bij 80% nog gewoon bellen Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:50

Ja klopt, maar ik heb bijv. begin mei al ingeschreven voor begin september omdat ik het op internet had gelezen. Die wedstrijd zat al zo goed als vol, ik was nota bene een van de laatste.
Met de P&S-kalender was je dan mooi te laat Clown

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:51

duikpaardje schreef:
Voor een startkaart moet je lid worden van de KNHS,
de kosten hiervoor zijn eenmalig : registratie ruiter en paard (ongeveer eur 25)
en dan per jaar je afdracht KNHS, en dit is altijd inclusief paard & sport dit is verplicht als je een startkaart hebt (ongeveer euro 40 totaal) dan je startkaart (euro 40) en je startcoupons (16,60 per 16 stuks).
Om lid te worden van de KNHS voor je startkaart moet je lid zijn van een rijvereniging, hier kun je er voor kiezen startkaart lid te worden dus zonder verplichtingen bij de vereniging en geen lessen en/of gebruik maken van de bak. (als je goed zoekt kan dit voor 20 of 25 euro)
Meestal gaat de KNHS afdracht ook via de rijvereniging waar je lid bent, en krijg je van de KNHS een rekening voor je startkaart.

Zo was het dus 3jaar geleden ook,, niets verranderd helaas Huilen
Ik ben waarscheinlijk verkeerd ingelicht,, ik had echt begrepen dat paard en sport NIET meer verplicht was Bloos

Nou,, dan moet ik toch maar even kijken welke vereniging bij mij in de buurt het goedkoopst is met niet rijdend lid..

Weten jullie er 1??ik kom uit Arnhem Pling

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:52

Heb ff gekeken.. de mossel zit in otterlo... website doet het niet... maar ja kun je misschien bellen ofzow....

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:56

Martine_m schreef:
Heb ff gekeken.. de mossel zit in otterlo... website doet het niet... maar ja kun je misschien bellen ofzow....

In principe is er ook best genoeg in de buurt,, maar ik had gehoopt dat jullie(uit eigen ervaring) mij misschien konden helpen met het uitzoeken..

Als ik nu al die mogelijkheden moet gaan afbellen??pffff dan heb ik straks een hoge rekening Huilen

Ik kan dus naar Bemmel, Elst,Arnhem,Angeren,Heteren, Herveld,Dodewaard,Zevenaar,Didam,Driel,Huissen,Nijmegen,Groesbeek,Heelsum, en ga nog maar even door Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:59

Haha ja dat is een mogelijkheid!
Ik weet dat je niet rijdend lid kan zijn bij de mossel en wel een startkaart kan krijgen... maar zoal hier boven staat kom je er niet onderuit om lid te worden van het KNHS en dus het paard en sport...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:02