Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

...als ik haar dan goed aan het werk heb is het wel beter dan als ik net begin.daantjuhhh schreef:Die van mij is thuis juist moeilijker, lastiger!
Op concour loopt ze veel fijner.
Het halthouden wat thuis bijvoorbeeld veel problemen opleverd gaat op concours juist heel goed.
Mijn houding is beter.
Mijn paard is opwaardser!

Urielle schreef:daantjuhhh schreef:Die van mij is thuis juist moeilijker, lastiger!
Op concour loopt ze veel fijner.
Het halthouden wat thuis bijvoorbeeld veel problemen opleverd gaat op concours juist heel goed.
Mijn houding is beter.
Mijn paard is opwaardser!
Dat heb ik ook, maar het ging om het management rond wedstrijden toch?
Daar blijkt dat ik veel "technieken" eigenlijk al van mezelf doe, zoals (bijvoorbeeld) letten op positieve zelfspraak, visualiseren en ervoor te zorgen in de voor jou bruikbare spanninsboog terecht te komen... Urielle schreef:probeer er voor mezelf geen druk op te leggen (dat lukt iets minder) en ik ga idealiter regelmatig weg om wedstrijdritme te houden (het gevoel: over 2 weken weer een kans).

daantjuhhh schreef:Ik heb inderdaad wel het gevoel volgende keer weer een kans.
Ook heb ik een beetje een scheit aan iedereen mentaliteit..
Ik kijk tegen niemand op en ik rij lekker voor mezelf.
Als iemand het niet leuk vind kijkt ie maar lekker de andere kant uit.
En als een jury niet te tevreden is?? nou ja dan niet... als ik zelf maar een fijn gevoel heb!

Urielle schreef:Ik ben daar wel jaloers op. Ik voel me nl. heel snel bekeken tijdens het rijden en daar word ik onzeker van. Ook kan ik erg geintimideerd raken van zo'n ruiter die even langs gepassageerd komt met zijn dekhengst en dan natuurlijk precies voor mij de ring in moet. Ik laat me dus makkelijk afleiden en dat is een psychisch probleempje dat ik wel zou willen leren oplossen.
Met dit paard heb ik idd iets meer zelfvertrouwen, omdat ik standaard te horen krijg dat het zo'n geweldig paard is met capaciteiten voor meer en blablabla, ook op de coupons als jurycommentaar. Maar dan heb ikzelf weer het gevoel dat het zonde is dat zo'n fijn paard bij mij terecht is gekomen
en als mensen aan de kant kijken, kijken ze waarschijnlijk omdat ze het een mooi paard vinden en ik plak er het etiket op: 'Moet je eens kijken. Zo'n mooi paard en dan zo'n dikke kluns erop!' Echt onverbeterlijk dus, daar mag wel een cursus sportpsychologie tegenaan 

Urielle schreef:Bedankt JojoMet dit paard heb ik idd iets meer zelfvertrouwen, omdat ik standaard te horen krijg dat het zo'n geweldig paard is met capaciteiten voor meer en blablabla, ook op de coupons als jurycommentaar. Maar dan heb ikzelf weer het gevoel dat het zonde is dat zo'n fijn paard bij mij terecht is gekomen
en als mensen aan de kant kijken, kijken ze waarschijnlijk omdat ze het een mooi paard vinden en ik plak er het etiket op: 'Moet je eens kijken. Zo'n mooi paard en dan zo'n dikke kluns erop!' Echt onverbeterlijk dus, daar mag wel een cursus sportpsychologie tegenaan
Thuis heb ik daar uiteraard een stuk minder last van

Born2BCrazy schreef:Da's wel een mooi motto, jojo!
...zo zie ik het nou eenmaal