wie rijd er concour in belgie ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DON___RUBIN

wie rijd er concour in belgie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:24

wie rijden er concour in belgie ?
ik hoor dat het daar nooit zo druk is en heel anders dan hier in Nederland. Is dat zo? Bloos

Urielle

Re: wie rijd er concour in belgie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:43

Ik heb in Belgie concours gereden en heb er nu anderhalf a twee uur met de trailer rijden (enkele reis) voor over om weer in Nederland te starten, zegt dat genoeg? Tong uitsteken

In Nederland heb je grote en kleine concoursen en dat is in Belgie ook zo. Qua drukte vond ik er geen verschil in zitten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:24

rijd ook concours in belgie (en luxemburg) maar woon dan ook echt daar op de grens; voor de grotere wedstrijden moet ik toch verder weg gaan, en dan ga ik net zo lief in Limburg meerijden. Je kunt trouwens ook een gastlicentie aanvragen, en enkele wedstrijden in Belgie meerijden.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:32

getup schreef:
rijd ook concours in belgie (en luxemburg) maar woon dan ook echt daar op de grens; voor de grotere wedstrijden moet ik toch verder weg gaan, en dan ga ik net zo lief in Limburg meerijden. Je kunt trouwens ook een gastlicentie aanvragen, en enkele wedstrijden in Belgie meerijden.

ohjaa Bloos ?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:58

je kunt dat via de knhs regelen, en daarna moet je dat bij de belgische federatie aanvragen.Geloof, dat je dan 8 wedstrijden mee mag rijden.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:17

Op lrv wedstrijden zo'n 600 paarden ...
vind k wel redelijk druk hoor

Anders is het zowiso je hebt trouwens ook verschillende keuzes : lrv , federatie ,...

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:18

Belgie is wel stukken goedkoper als NED, een vriendin van mij, gaat per volgend seizoen over na Belgie. T enige nadeel is dat ze wel vaak lang moet reizen voor ze bij de bestemming is ( 1,5 uur zeker) En als je alleen de wedstrijd wil die wel kortbij zijn, heb je niet elke week wedstrijd.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:19

héél soms , ik woon ook in antwerp
maar ik heb gehoord dat in nederland het niveau wel lager ligt

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:19

Ik hoor juist dat in Belgie t niveau lager ligt Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:40

In Belgie ligt het niveau echt stukken lager Ja
Van de LRV vind ik het nadeel dat het zo ongelooflijk slecht georganiseerd wordt (geen startlijst, zelf nog in moeten komen schrijven, ongediplomeerde jury's (hoewel ze dat proberen op te lossen met jurycursussen), de hele dag moeten blijven in afwachting of je prijs hebt want je MOET parade rijden, de parade langs de ringen...) In Nederland betaal je wel meer maar dan is de organisatie ook gelijk een stuk beter.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:16

_Bonte_ schreef:
héél soms , ik woon ook in antwerp
maar ik heb gehoord dat in nederland het niveau wel lager ligt

het niveau ligt in Belgie over het algemeen echt wel lager...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:49

waar heb je een lijst met wedstrijden die in belgie worden gereden en dan voornamelijk op z nivo en hoger ben erna op zoek..

Ilana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:05

waarschijnlijk kun je het ook wel op zoeken op wiki en anders plaats je gewoon een advertentie wie dat dan weet. Je kan misschien ook contact opnemen met iemand in Belgie

lieverdje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:19

muiltje schreef:
waar heb je een lijst met wedstrijden die in belgie worden gereden en dan voornamelijk op z nivo en hoger ben erna op zoek..

kijk eens op www.vlp.be

lieverdje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:21

Urielle schreef:
Van de LRV vind ik het nadeel dat het zo ongelooflijk slecht georganiseerd wordt (geen startlijst, zelf nog in moeten komen schrijven, ongediplomeerde jury's (hoewel ze dat proberen op te lossen met jurycursussen), de hele dag moeten blijven in afwachting of je prijs hebt want je MOET parade rijden, de parade langs de ringen...) In Nederland betaal je wel meer maar dan is de organisatie ook gelijk een stuk beter.

Dat het niveau stukken lager ligt, zou ik niet zo direct zeggen... Je hebt overal goede en slechte ruiters. Over de organisatie, de LRV in België trekt idd op niets qua organisatie en ligging, maar als je dan de gewone regionale federaties bekijkt, vind ik het best wel heel goed meevallen.
De kostprijs van een wedstrijd in Nederland weet ik niet, hier in België betaal ik gemiddeld 6euro voor 1 proefje.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:25

Ik ben ooit naar België op wedstrijd geweest, het grote verschil met Nederland vond ik dat het in België nog net als vroeger is. (zei mn moeder) ze voelde dr eige daar helemaal thuis want zo was het vroeger ook.
Daar doen ze ook nog eerst viertal en dan induvudueel dressuur. En hebbe ze nog van die belachelijke frontriemen en logo's op de cap. Maar het was daar cker drukker als in Nederland hoor.

lieverdje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:27

linneketeut schreef:
Ik ben ooit naar België op wedstrijd geweest, het grote verschil met Nederland vond ik dat het in België nog net als vroeger is. (zei mn moeder) ze voelde dr eige daar helemaal thuis want zo was het vroeger ook.
Daar doen ze ook nog eerst viertal en dan induvudueel dressuur. En hebbe ze nog van die belachelijke frontriemen en logo's op de cap. Maar het was daar cker drukker als in Nederland hoor.

Haha, jij bent naar een wedstrijd van de LRV gaan kijken... op regionale wedstrijden is dit allemaal niet, zijn het gewone wedstrijden zoals in Nederland, met geen logo's of speciale frontriemen. Knipoog

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:33

Ik rij wedstrijd in België, voornamelijk springen, hoewel ik deze zomer ook wel een dressuurproefje LRV zal starten. LRV-wedstrijden vind ik best wel druk.... Ik spring bij de VOR (federatie), starttijden/nummer zijn stipt. Het niveau van VOR vind ik wel hoger liggen dan LRV. VOR is ook kostelijker, licentie aanvragen, immactriculatie, inschrijfgeld... LRV daarentegen is toch wel goedkoper, je betaalt lidgeld (60euro) voor een gans jaar. Ik betaal 5euro waarborg voor een proef bij LRV, rij ik de wedstrijd die dag, krijg ik de 5euro terug van mijn club, start ik niet, moet ik de 5 euro laten vallen. Bij de VOR betaal ik 8euro per proef. Hoe hoger de klasse betaal je meer inschrijvingsgeld. Een vergelijking met Nederland kan ik helaas niet maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:22

lieverdje87 schreef:
Urielle schreef:

Dat het niveau stukken lager ligt, zou ik niet zo direct zeggen... Je hebt overal goede en slechte ruiters. Over de organisatie, de LRV in België trekt idd op niets qua organisatie en ligging, maar als je dan de gewone regionale federaties bekijkt, vind ik het best wel heel goed meevallen.
De kostprijs van een wedstrijd in Nederland weet ik niet, hier in België betaal ik gemiddeld 6euro voor 1 proefje.

Ik heb in beide landen gestart, in Nederland bij NKB en de NBVR en tegenwoordig ook weer in het nieuwe systeem en in Belgie bij de LRV en bij de federatie dus ik kan vrij goed vergelijken Knipoog .

De organisatie bij de federatie is een stuk beter, zit je wel met van die vage proeven waar je op niveau 1 al een eenvoudige galopwissel moet maken enzo terwijl de travers pas in heel laat gevraagd wordt Koe

En het is gewoon een feit dat het dressuurniveau in Belgie veel lager ligt. Kan ook niet anders, het begint nu pas een beetje van belang te worden blijkbaar terwijl dat in Nederland (o.a. door Anky) gewoon al veel eerder was. De paarden werden veelal uit Nederland en Duitsland gehaald en vrijwel elke Belgische ruiter die een beetje meedeed ging over de grens trainen. Nu begint het beetje bij beetje te verbeteren. Belgie is het springland bij uitstek en hopelijk blijft deze tendens in de dressuur zodat Belgie zich daar ook als land op de kaart kan zetten ipv incidenteel met een individuele ruiter. Als de top verbetert zal de basis ook mee volgen.

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:28

Ik rij ook in belgie ; wel geen LRV, dus geen logo's op de cap & viertallen ?
Ik zit bij de T.R.E.N.S / V.O.R ; goed georganiseerd hoor, qua drukte vind ik het ok, soms zelfs weinig, maar ik weet niet hoe het er in nederland aan toe gaat..

sim0ontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:10

Af en toe ga ik naar België en meestal is het daar bomvol Knipoog maar das verschillend

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:57

Ik ben nog nooit op concours geweest in Nederland maar ik vind de LRV tornooien met zo'n 800 paarden toch wel aardig druk. Vroeg mij juist het omgekeerde af van tornooien in Nederland. Als ik zo foto's op HAW zie staan, wordt er vaak in een gewoon omheinde piste gereden. Hoe gaat dat in zijn werk dan? Of zijn dit dan geen LRV tornooien? En dat er regelmatig ook maar 6-7 deelnemers zijn?

Urielle: sinds kort wordt op voorhand ingeschreven dus weet je nu ook perfect om hoe laat je moet starten. Is al een grote vooruitgang in de organisatie Haha!
[edit] over het jureren heb je wel groot gelijk!

Parade is niet verplicht, deze verplichting wordt eerder opgelegd vanuit de club zelf. Bij ons willen ze ten minste 4 man in de parade.
Laatst bijgewerkt door Floress op 05-07-07 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:58

trens is heel goed vind ik ,
lrv ja dat is met al diene tam tam er rond hé