Ik ga over een tijdje een M kur rijden, werd toevallig georganiseerd en leek me ontzettend leuk om te doen, dus heb maar opgegeven.
Natuurlijk laat ik voor zo'n M kur die een een keer voor de fun ga rijden geen dure kur op maat laten maken, dus ik zal zelf eea moeten doen. Nou mag ik een bestaande kur gebruiken, die ooit als Z2 kur op maat is gemaakt voor een Fries paard (iets specifieker voor de insiders: Egberdina's Marten Hendrik van Susan Bouwman). Heb de cd gekregen, vanavond even opgezet tijdens het rijden en met een filmpje van mijn paard vergeleken, en qua gangen past het nog ook bij mijn WPN'ertje. Ik helemaal blij natuurlijk, en het is ook gewoon een leuke kur, rock 'n roll, klinkt lekker.
Maar nu komt het moeilijke... Ik weet natuurlijk dat je normaal eerst de choreografie maakt (filmen) en daarna de muziek... Maar dat kan nu dus niet want de muziek bestaat al. Opbouw is draf-stap-galop, en er zitten gelukkig niet veel echte accenten in die moeilijk te verwerken zijn.
Probleem is oa. de uitgestrekte draf over de diagonaal, de nadruk in de muziek duurt te lang omdat ie is gemaakt voor een 20x60 baan, en ik moet in een 20x40 rijden.
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om er een fatsoenlijke proef op te maken? Ik weet niet zo best waar ik nu moet beginnen, maar wil deze muziek graag gebruiken want het past echt leuk!