Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SparklingApp schreef:Haha.. linksom wel voorrang dus!!
Ik zeg altijd het is net als in het verkeer en daar hoeft toch ook niemand 2 keer na te denken..? Zou een lekker zooitje worden, ik kan me daar op wedstrijden ook wel eens aan ergeren, ben je toch al beetje gespannen...![]()
Als ik voorrang heb en iemand rijdt stug door roep ik meestal; HOEFSLAG!!! Helpt meestal prima!

joepiejee schreef:Linksom heeft natuurlijk gewoon voorrang in de rijbak, maar draven gaat weer voor galopperen. Dat klinkt onlogisch maar is toch echt zo. Zijgangen gaan weer voor rechtdoorgaand ´verkeer´. Stappen doe je uiteraard altijd op de binnenhoefslag, het liefst flink ver van de hoefslag af. Veel mensen weten deze basisregels inderdaad niet. Misschien is het wel een idee voor alle wedstrijdlocaties om een formulier met de bakregels bij de losrijbak te hangen. Dan hoef jij ook niet mensen dingen uit te leggen maar kun je het gewoon aanwijzen.
Wel die van dat je elkaar de linkerhand moet kunnen schudden, maar daar houdt het wel ongeveer mee op. Ik denk dan ook dat je met gewoon voor je uit en om je heen kijken al een heel eind komt
Het gaat eigenlijk altijd wel goed met losrijden. 
WinBinChes schreef:Sorry maar als je linksom rijdt heb je geen voorrang hoor... Je met elkaar de hand kunnne geven tijdend het tegemoet komen dus de rechterhand heeft voorrang, maar als je gewoon uit je doppen kijkt kan je ook wel zien of iemand bereid is om voor je aan de kant te gaan. Dus kijken waar je heen gaat ipv je paard te bewonderen, dan gebeuren er ook geen ongelukken
wat mij vooral opvalt zijn die lieve kleine kindjes op die a/b ponytjes, hun moeder staat er bij en als je maar net iets te dicht in de buurt komt krijg je een boze blik toegeworpen terwijl je gewoon voorrang hebt.. WinBinChes schreef:JA daarom zeg ik ook. Kijk waar je heen gaat. Ik heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk, maar ik kijk wel uit mijn doppen. En als ik wel dreig te botsen zeg ik wel even dat ze minder op hun paard moeten kijken en meer naar de andere ruiters
Gimli_ schreef:Ik heb overigens altijd geleerd dat links voorrang heeft, in- en uitstappen gebeurt op de tweede hoefslag, en dan ben ik me nog even aan 't bedenken hoe 't met de figuren zat..
Draf en galop zijn bij ons op stal 'gelijk' dus als iemand rechtsom galopeert en ander linksom draaft, heeft degene linksom gewoon voorrang 
Maar dat is weer een andere discussie