2 pony's wedstrijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femkee

2 pony's wedstrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:41

heee hee.. Clown
ik heb een vraagje.. Sigaar was laast op een wedstrijd en had allebij de me pony's mee..
het ging niet zo heel goed.. me ene pony sarinda die nog in de trailer stond begon heel gek te doen..
ze stond in de trailer te schoppen en hineken.. we lieten haar eerst maar even. ( me moeder was er bij voordat er iets gebeurde : ze stond wel uit het zicht van pony zodat ze d8 dat ze alleen was ) mijn andere pony roberto waar ik op aan het rijden was heeft me er van af gebokt Bloos en scheurde naar me andere pony toe.. ik had uiteindelijk nog wel een 4 e prijs ( doordat me liefe vriendin ( xsander ) gelukkig bij mijn pony in de trailer ging staan zodat ze ophield met hineken.. )
maar met sarinda ging dresuur best bagger .. ( wel 1 winstpunt )

maar nu is mijn vraag hoe doen jullie dat met 2 pony's op een wedstrijd.. ik ben al best vaak opgegeven met 2 pony's maar ik wil die wedstrijd niet weer zo gestrest rijden er stond ook vaak op me coupon
te gespannen veel spanning enz..
dus vandaar deze vraag..!!

Groetje's Femkee Vork
( weet niet of het hier wel goed staat.. )

Corellaa

Re: 2 pony's wedstrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:42

Als ze echt niet zonder elkaar kunnen kun je mss een groom meenemen (of je vriendin ofzo) die je pony bezig kan houden uit het zicht van je andere pony (rijden of langs de hand stappen of grazen?) of een shettie meenemen Knipoog

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:43

ik was die lieve vriendin Afgod die bij de pony in moest staan ( heel lang) Go jij! Go jij!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:44

StalHaast schreef:
Als ze echt niet zonder elkaar kunnen kun je mss een groom meenemen (of je vriendin ofzo) die je pony bezig kan houden uit het zicht van je andere pony (rijden of langs de hand stappen of grazen?) of een shettie meenemen Knipoog

haha.. een shettie kan altijd .. Tong uitsteken maar hoe moet die in de trailer:P maar dat van die groom is wel handig maar je kunt nooit eens alleen ( met me vader dan ) op wedstrijd gaan.. want je hebt ook voorlezer enz nodig ..

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:45

dat is dan wel weer een nadeel (of je moet met 1 pony sochtends en de andere smiddags starten, dan kun je tussendoor na huis om om te wisselen)
maar een andere oplossing zal er helaas niet zijn

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:45

is een kwestie van wennen voor jou e de pony's.

dus probeer rustig te blijven en zorg dat er iemand is die die achtergeblevenpony in de gaten kan houden en vermaken.

of haal ze tegelijk van de trailer af enlaat iemand stappen met de ene tot je klaar bent met de andere..

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:51

bedankt voor de reactie.. me vader had het er ook al over om misschien een andere pony er bij in te zetten als er een alleen is..maar moeten wel een pony hebben om er bij te stoppen .. Tong uitsteken aha.. maar ik denk idd zelf ook dat ze er gewoon aan moeten wennen ..want vorig jaar ging het wel goed maar deze keer echt niet Gaaaap!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:53

wennen moet ook kunnen he Lachen

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:57

weet ik.. alleen is het niet echt leuk om zo een wedstrijd te rijden..
en ze deden echt raar hoor Tong uitsteken

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:08

Ik denk dat het gewoon idd een kwestie van wennen is Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:08

als er iemand bij de pony in de trailer blijft zodat die zich niet te erg opwind zou ik het gewoon binnekort weer proberen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:29

Blijft het ook erg als er echt helemaal niemand meer bij is? Want meestal als je ze gewoon met rust laat is het minder. En inderdaad een groom meenemen die met je andere pony kan gaan rondstappen ofzo.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 17:12

doeraklover schreef:
Blijft het ook erg als er echt helemaal niemand meer bij is? Want meestal als je ze gewoon met rust laat is het minder. En inderdaad een groom meenemen die met je andere pony kan gaan rondstappen ofzo.

we durfden haar eigenlijk niet alleen te laten omdat ze zo hard tegen de trailer aan zat te schoppen.. me moeder stond uit haar zicht.. dus ze kon mijn moeder niet zien maar ze deed alsnog zo gek.
dus die groom zou de eerste wedstrijd wel tepas komen..

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:14

Ik heb ook 2 pony's en ze gaan altijd beide mee op concours.
Wel af en toe lastig met de tijden, omdat ik ze beide in het Z start moet ik vaak kort achter elkaar. Maar als ik op de eerste pony zit wordt de 2e pony al voor me opgezadeld en gaan ze ermee stappen.. dus als ik klaar met de proeven ben kan ik er af en meteen op de andere stappen super handig Knipoog.

In jouw geval zou ik gewoon iemand anders met je 2e pony bezig laten gaan

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:26

Ja dat zijn we ook van plan de eerst aankomende wedstrijd !!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:32

Of dat iemand je 2e paardje gewoon vasthoud naast de ring als jij je proef rijd met je andere pony. Zo kunnen ze elkaar zien en kan je gewoon rustig je proef rijden.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:42

ja dat is ook wat maar dan wennen ze er nooit aan :! .. en dat zou ik toch graag willen.. !!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:15

ja daar heb je gelijk in, dan is idd een groom die de ander bezig houdt idd beter. of je kun je het paard in de trailer niet wat te eten geven?

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:18

ja .. alleen heeft ze altijd wel heel snel het hooi op ;P..

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:34

iemand eigenlijk nog een ander idee om ze rustig te krijgen ?
Bedankt voor de reactie';s !!@

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:23

Ik heb eigenlijk altijd 2, soms 3 paarden mee. Als ik er 1 uithaal gaat de andere vaak stampen en hinniken. Maar als je eenmaal uit het zicht (en gehoord Lachen ) bent houden ze vanzelf op. In het begin niet zo snel als nu. Het went, echt waar! Ik zou ze gewoon meenemen en na verloop van tijd gaat het vast beter.

Wat ze rustig kan krijgen? Misschien hooi voorin de trailer hangen dat ze iig nog wat te doen hebben.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:37

ja.. dat ben ik ook van plan om te doen.. en miss iemand voor de zeker heid er bij te staan( uit het zicht )

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:20

als ik er maar niet meer in hoef te staan hahahahah Tong uitsteken

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:23

zomers loopt de groom altijd in de buurt van de ring met de andere pony. Dan kunnen ze elkaar zien en horen en blijven ze niet gillen naar elkaar. S winters neem ik ze niet mee allebei tegelijk, want dan kunnen ze elkaar niet zien, als één in de binnenbak is, en dan word ik echt gestoord van beide paarden.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:27

Misschien wat meer oefenen.. dat ze niet meer zo tekeer gaan, dat ze snappen dat de andere terugkomt. Gewoon 2 paarden mee nemen, ergens gaan rijden ( Trainen ) en de andere op de kar laten staan. en dan omwisselen. Dat word dan vanzelf wel beter. Hoe vaker je het doet hoe minder ze naar elkaar hinneken. Dan kan je over een poosje ook met allebei je pony's rustig op concours Clown Zonder al het gestress..! Maar je hebt wel 2 leuke pony's! Haha!