Carrousel rijden/achttallen/viertallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Carrousel rijden/achttallen/viertallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:52

Ik kan niks recents vinden over dit onderwerp. Kan mij iemand iets meer vertellen over carrousel/achttallen/viertallen? Ik wil wel graag een "doel" hebben met rijden, maar heb dus eigenlijk nog niet zoveel zin in de "normale" dressuurwedstrijden. Hoe vaak oefen je, wat doe je tijdens zo'n training, hoe is de sfeer enz.
Misschien weet iemand of er in mijn buurt (omgeving St. Oedenrode) iets is? Ik ben nog geen lid van een vereniging, ik rijd geen wedstrijden (misschien in de toekomst).

beantsje

Re: Carrousel rijden/achttallen/viertallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:55

Als je met een viertal/achttal wedstrijden wilt rijden, moet je ook zelf over een startkaart beschikken.
Daarnaast zijn er ook genoeg recreatieve verenigingen die het carousselrijden (hoeven er niet precies 8 te zijn) gewoon wekelijks voor de lol doen.
Gewoon even bij de diverse maneges/verenigingen in de buurt informeren dus.

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:17

heej!!

zelfs wij doen elke week carrousel rijden tegenwoordig, met een groep jeugd en een groep volwassen, is altijd erg gezellig, we werken naar de open dagen toe met een proef op muziek Lachen

gr Danielle

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:18

Achttallen bestaan helaas niet meer bij de KNHS. Je kan nu kiezen tussen viertal en zestal, of carroussel.
In het zuiden van 't land zijn er heel veel verenigingen waar vier- of zestal gereden wordt. Daar zou je dan wel lid kunnen worden. Viertal/zestal rijden zonder lid te zijn van een vereniging (KNHS) kan niet op wedstrijden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:48

Kylan schreef:
Achttallen bestaan helaas niet meer bij de KNHS. Je kan nu kiezen tussen viertal en zestal, of carroussel.
In het zuiden van 't land zijn er heel veel verenigingen waar vier- of zestal gereden wordt. Daar zou je dan wel lid kunnen worden. Viertal/zestal rijden zonder lid te zijn van een vereniging (KNHS) kan niet op wedstrijden.

volgens mij heb je iets gemist.
Op de site van KNHS staat de volgende tekst (gedateerd 3 januari 2007)
Citaat:
In de discipline dressuur kun je individueel rijden of in teamverband. Dat laatste heet "afdelingsdressuur", waarbij de dressuurproef door een viertal of achttal wordt gereden. Afdelingsdressuur is een echte verenigingsactiviteit, waarvoor ook een KNHS-kampioenschap wordt georganiseerd.

Onze manege start elk jaar met 2 achttallen. Zestallen op een officiele wedstrijd? Heb ik nog nooit van gehoord.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:57

Ik ben dankzij jullie alweer wat wijzer!! Zal eens in de omgeving gaan horen of er ergens iets is. Pensionstalling is erg leuk, maar ik mis het gezellige van "samen iets doen" toch wel.

Danielle, ik heb ook al aan jullie zitten denken, dan is gezelligheid verzekerd!! Maar ik heb geen trailertje... daar zou ik nog wel aan kunnen komen, maar dan zit ik nog steeds met de auto die ervoor moet... (aangezien ik manlief ook niet elke week met z'n werkauto kan laten crossen).

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:00

Carrousel is ook erg leuk Ja Op dit moment is het NK Carrousel in volle gang.
Kijk eens hier of hier of hier of hier Haha!