startkaart aangevraagd maar nu onbruikbaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

startkaart aangevraagd maar nu onbruikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 13:53

Ik heb sinds kort een startkaart alleen deze kan ik waarschijnlijk niet gebruiken door dat mijn paard last heeft van zijn hoefkatrol....

kan ik deze terug sturen.....

natasja

Daan_ielle

Re: startkaart aangevraagd maar nu onbruikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:54

waarschijnlijk wel, maar je krijgt je geld niet terug zover ik weet..... iig veel succes

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:02

Ik zal eerst met het knhs contact opnemen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:05

Ik had dit jaar ook een startkaart, maar heb mijn paard moeten laten inslapen, ik heb mijn geld terug gekregen van de startkaart.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:10

Ik geloof wel dat je je startkaart kan terug sturen, maar je kunt 'm ook houden als je paard perongeluk nog opknapt. Hij voorloopt nog lang niet als je 'm net hebt aangevraagd Knipoog Succes!
Groetjes Evelien

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:26

Ja kan (een deel van?) je geld terug krijgen, maar dat moet je wel een veeartsverklaring hebben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:43

Je kunt alleen een deel van je geld terugkrijgen als je nog niet gestart bent met de startkaart. De KNHS kan je vertellen welk deel je terug krijgt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:45

Ik ben dit jaar ook maar 1x gestart, maar ik geloof niet dat ik wat terugkrijg...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:04

Wij moeten ook een startkaart opzeggen. Paard is terug naar zijn eigenaar en wij rijden er niet meer op. De KNHS heeft gezegd dat we een brief met een motivatie moeten sturen en daarna beslissen ze of we het geld terugkrijgen. Voor de duidelijkheid; we zijn dit jaar niet meer gestart met het paard.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:09

Scum schreef:
Wij moeten ook een startkaart opzeggen. Paard is terug naar zijn eigenaar en wij rijden er niet meer op. De KNHS heeft gezegd dat we een brief met een motivatie moeten sturen en daarna beslissen ze of we het geld terugkrijgen. Voor de duidelijkheid; we zijn dit jaar niet meer gestart met het paard.

Inderdaad, ik heb ook al het hele jaar nog niet gestart en kan ook niet meer starten met dit paard omdat hij afgekeurd is voor de sport. Ik moest even een brief sturen met kopie van de dierenartsverklaring of terugkoopverklaring van de verzekering (waarin staat dat het paard niet meer in de wedstrijdsport uitgebracht mag worden) en dan zou ik zeer waarschijnlijk mijn geld terugkrijgen. Ik heb nog geen brief gestuurd, maar moet het eigenlijk wel binnenkort gaan doen, anders hoeft het niet meer, dan kan ik net zo goed in november mijn startkaart afmelden Clown .

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:18

...ik heb besloten de startkaart en de coupons toch nog maar even aan te houden... het gaat heel goed met hem namelijk Haha! ook heb ik gewooon mijn ambities verlegd al kan ik alleen maar de B-proeven met hem rijden ben ik tevreden ...het mag niet tenkoste gaan van mijn paardje. Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:33

Nou in dat geval succes dan!! Haha!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:00

dankje ...Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:16

zolang hij goed blijft lopen mag je je ambities best hoger leggen hoor Knipoog
Ons toenmalige paard had een van de zwaarste vormen van hoefkatrol aan beide voorbenen,maar heeft na behandeling het van de B tot M dressuur geschopt Lachen

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:36

zolang hij goed blijft lopen mag je je ambities best hoger leggen hoor
Ons toenmalige paard had een van de zwaarste vormen van hoefkatrol aan beide voorbenen,maar heeft na behandeling het van de B tot M dressuur geschopt

wat voor behandeling heeft jullie paard gehad dan als ik vragen mag...zou het idd leuk vinden als ik de lat idd wat hoger zou kunnen leggen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:10

die van ons heeft wel een zware behandeling gehad Knipoog
we hebben de zenuwen laten doorsnijden zodat hij geen pijn meer voelde in zijn voorbenen. na de revalidatie weer opgepakt en paard heeft nog 2 jaar met veel plezier dressuur gereden en was hier best goed in. helaas is bij een klein percentage paarden dat de zenuwen weer aangroeien en de onze hoorde daarbij. na 2 jaar begon het gedonder weer en hebben we besloten om hem af te laten maken vanwege zijn welzijn en de hoge kosten van de operatie die we anders elke 2 jaar zouden moeten uitvoeren ( geloof 2000 euro per keer) en wat gewoonweg niet te betalen is. maar goed, een groot deel heeft er wel baat bij en daar groeien de zenuwen niet bij aan.
ook heb je andere methodes en medicijnen waardoor paarden met hoefkatrol prima kunnen lopen in de basissport

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 12:51

ik wist niet dat ze dat ook deden om de pijn tegen te gaan....maar als je dat idd iedere 2 jaar moet opbrengen dan is dat zeer zeker niet te doen...