Dit is niet specifiek om het wedstrijd rijden. Maar mijn paard is deze week weer opnieuw beslagen zonder erbij na te denken dat er schroefgaten in moesten. Over 2 weken heb ik een outdoorwedstrijd op gras.. lang/kort daar moet ik om liegen. Zou dit een goot probleem zijn? Moet ik haar weer gewoon opnieuw laten beslaan?
Op het land rijden met ijzers vind ik maar link. Op het land rijden zonder ijzers is dan nog iets veiliger zelfs. Ik zou hem of opnieuw laten beslaan, of het eerst proberen zonder ijzers. De hoefsmid moet in ieder geval even komen.
Dan kan je nog beter zonder ijzers starten dan zonder kalkoenen (in mijn geval). Rijd jij altijd met ijzers zonder kalkoenen op gras dan? Als ik dat doe wordt het echt één grote glijpartij. Ik vind het altijd een beetje gevaarlijk om zonder kalkoenen te rijden op gras, je paard heeft met ijzers niet zo veel grip. En zeker als het nat is.
nee rijd altijd met kalkoenen op het gras, maar omdat ik deze keer was vergeten te zeggen tegen de hoefsmit vroeg ik me af of het veel uit zou maken of ik zonder reed.
En dat maakt dus behoorlijk veel uit en laat ik deze week mijn paard gewoon weer opnieuw beslaan.