Houding verbeteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Houding verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:57

Hoe verbeter je je houding? Want ik heb nog nooit een 7 gekregen voor houding, altijd maar een 6je.

Nog goede tips om in de manege les te doen?

eenitraM

Re: Houding verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:00

Zonder beugels gaan hobbelen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:09

MisMartine schreef:
Zonder beugels gaan hobbelen?

Ik zal het nog even vragen dan aan me instructrice. Meer tips?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:13

Misschien niet zoals het hoort, maar wel handig.
Mijn houding is ook niet echt geweldig, ik zit als een crossruiter zeggen ze altijd. Op wedstrijd had ik ook nooit hoger dan een 6 voor m'n houding. Tot ik bij het rijbaan verlaten heel netjes ging zitten.
Dan vullen ze die laatste punten in, was mijn redenatie. Veel mensen vonden het onzin omdat de jury je de hele proef ziet rijden.
Maar het hielp 9 van de 10 keer wel.
Nu is er geen rijbaan verlaten meer, dus dan zou ik even extra op m'n houding letten bij het A afwenden en als je de bak verlaat.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:16

Zonder beugels rijden helpt wel hoor! Dit moeten wij (wedstrijd groep les, alleen de KNHS-ers zeg maar) elke week gedurende 10 minuten doen. En het werk hoor!! Probeer maar eens, wel tijdens het proefje met beugels aan he! :p

grover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:18

neem eens les van iemand met een holistische instructeursopleiding. gewoon naast je gewone les.
ben er nu zelf een paar maanden mee bezig (met lessen) en het is ongelooflijk wat ik en mijn paardje nu al meer kunnen en alleen maar door mijn houding!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:35

Ik zou ook een keer zonder beugels proberen. bij mij heeft het goed geholpen Lachen
Nou haal ik een 7 voor houding

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:34

idd zonder beugels rijden is een goede oefening. Knipoog Zonder zadel is ook wel eens leuk. Haha!
Waar je op kan letten, is zeker goed je bekken kantelen. Dus eigelijk je kont intrekken samen met de bewegingen van je paard. Dan ga je automatisch rechter zitten en voel je je paard beter aan (vindk persoonlijk).
Altijd letten dat je duimen naar boven wijzen.

Kheb ooit eens een les gezien waarbij de lesgeefster de ruiter een riem aan de armen had aangedaan. De riem zat achter de rug van de ruiter en verbondt de twee bovenarmen. De ruiter ging hierdoor zijn schouders rechter houden en niet meer ineengekrompen zitten. Volgens mij mag je dit wel niet te vaak doen omdat je anders na een tijd niet meer zonder kunt (je kan er mss in gaan hangen).

In mijn les hebk ooit eens met men stijgbeugels vastgebonden gereden. Mijn lesgever had met een touw onder de buik van het paard mijn twee stijgbeugels vastgebonden. Ik zat iets te veel met mijn tenen naar buiten gedraaid (pinguin Tong uitsteken ) en deze oef was natuurlijk in het begin een beetje pijnlijk, maar kheb er nu wel veel geniet van. Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:08

Idd zonder beugels rijden, doe ik ook vaak. Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:16

een keer op een Z paard (of hoger) gaan rijden.. Haha!

leer je gauw genoeg zitten,
heb het zelf ook meegemaakt, ik had me been bvb 1 cm tever naar achteren deed ie traver, of een galop wissel... zat ik teveel voorover ging ie op de rem(halthouden) etc... Clown
daar leer je echt van zitten vind ik.

maar niet iederen heeft die mogelijkheid Knipoog
verder idd zonder beugels rijden..
of een keer aan de longe, zonder zadel.. Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:25

Een goed zadel is ook echt onmisbaar.
Ik rij op Anouar en een pony van iemand anders. Op die pony zit ik veel minder netjes, ten eerste omdat die pony jonger is en ten tweede omdat dat zadel mij niet helemaal past (verder een prima zadel, maar net wat te groot voor mij)
Voor Anouar heb ik een zadel dat perfect past bij ons allebei en daar heb ik dan ook veel minder moeite om netjes te zitten.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:38

Tja het is nogal lastig, want me oudrs vinden 1 x per week wel goed met rijden. En ik haal altijd gewoon een 6 met houding, hoevaak we ook in de les oefenen zonder beugels. Volgens mij is mijn grootste probleem ook dat ik me voeten zo ver in de beugels heb