Zondag 1e b parcours? Wat te doen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Zondag 1e b parcours? Wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:40

Hoi hoi Bloos

Ik de schijterd, heb afgelopen weekend voor het eerst 80 cm in parcours afgelegd, dit ging zo fijn dat we besloten hebben om te gaan springen in het B voor paarden. Das dus een meter Ach gut !!!

Nu vroeg ik me af. Ik spring nooit zo hoog, meer altijd iets lager en dan oefenen op controle enzow en dan af en toe is wat meer omhoog.

Dus hoe kan ik me hier nou het beste op voor blijven bereiden, afgelopen week heb ik gewoon 2 x gesprongen in de week zoals normaal, en dan gewoon 80 a 90 cm. Ik hoef bij het oefenen toch niet perse ook 1 m. te springen. Aangezien we eerst maar eens onder controle een fijn parcours willen rijden en nog niet hoeven te winnen. Tong uitsteken Bloos

Ik hoor het wel.

Doei doei

edit: ik heb zondag dus voor het eerst een echt Bparcours, 100 cm

floor01

Re: Zondag 1e b parcours? Wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:44

Ik zou gewoon het zelfde trainen als altijd, geen gekke dingen gaan doen.
Dan zou ik zondag gewoon lekker dat parcourtje gaan rijden en je niet al te druk maken. Gewoon kijken waar je belandt..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:46

hopelijk aan de overkant van de hindernis. Ik heb afgelopen zaterdag er erg goed opgelet dat ik netjes op mijn zit reed en haar op deze manier goed passend onder een hindernis bracht. Is dat goed om op die manier je paard een parcours rond te rijden. We waren afgelopen weekend iig foutloos, dus denk het wel.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:28

ik zou wel een keer 1 meter springen om te oefenen, dan is dat zondag ook niet helemaal nieuw voor hem.. maar ga niet veel hoger springen dan dat je normaal doet.
veel suc6 zondag..Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:03

Zo af en toe spring ik ook wel een meter hoor. Alleen niet vaak, de hoogte is het niet, maar mijn angst wel. Maar we zien wel.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:07

Trainen op de hoogte die jij durft en wil.
je hoefd niet hoog te trainen al zou ik wel een 100 cm parcourtje trainen vóór de wedstrijd.
maar als je angst hebt, is het dan niet beter om gewoon eerst BB te blijven starten en dan als je een beetje van je angst af bent dat je dan bijvoorbeeld HC 100 cm start en dán 100 cm offcieel?
maar je moet doen zoals jij denkt dat het goed gaat. Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:27

Ik denk niet dat het nu zo vlak voor de wedstrijd slim is om je training aan te gaan passen. Wel lijkt het me slim om straks wel eens wat hoger te gaan springen in de training. Natuurlijk gaat het voor een groot deel om controle de techniek, hiervoor maakt het niet uit of het 80 of 100 cm is. Maar zo'n 20 cm wel verschil en ik denk dat je straks een stuk zekerder bent als je thuis al eens een parcoursje op die hoogte gesprongen hebt. Ook een keer wat hoger oefenen is niet verkeerd. Ik ben zelf geen voorstander van het kijken hoe hoog we kunnen, maar een keer een parcoursje springen wat iets hoger staat is misschien ook wel fijn voor het vertrouwen en in de barrage willen ze het parcours soms ook nog wel eens verhogen Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:23

Gisteren heeft daarvoor mijn instructeur speciaal het parcours iets hoger gedaan. Daar kwamen we zonder kleerscheuren heerlijk doorheen, helaas heb ik net te horen gekregen dat ze helaas geen bijschrijvingen meer doen. DUs wordt het debuut toch nog 1,5 week opgeschoven.

Maarja. BEn in ieder geval blij te lezen dat ik op een goede manier bezig ben. Want af en toe wel eens hoog springen doe ik ook zeker wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:27

Ik zou zeker wel een keer thuis een miniparcoursje van een meter hebben gesprongen. Op een wedstrijd staat het allemaal op 1 meter (en hier dus alles maximaal gebouwd) en dan met alle kleuren, vlaggen etc ziet het er toch al ineens erg indrukwekkend uit. 20 cm verschil is veel, en dan is het een fijn gevoel als je het thuis al met twee vingers in je neus kunt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:29

Ik sluit me aan bij de voorgaande posters Lachen. Oefenen op controle en techniek is helemaal prima, maar het scheelt zowel voor het paard als voor jezelf als je thuis al af en toe 1 meter hebt gesprongen.

En dan wat verschillende soorten sprongen. Een dubbel op 1 meter, 1 oxer, noem maar op.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:55

Vaak staan niet alle hindernissen op een meter en hindernis 1 al helemaal niet maar als 80 cm goed ging, gaat een meter ook goed!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:10

nou, hier staat echt alles op 1 meter, en ook hindernis 1. Ik vind persoonlijk 20 cm mentaal ene groot verschil, als je nog nooit B hebt gestart.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:13

Hier staat ook alles wel op 1 meter, misschien hindernis 1 op 90 cm maar veel scheelt het niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:16

Hier in Twente wordt altijd behoorlijk gebouwd maar vaak is hindernis 1 wel simpel.