vraagjes starten in B dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

vraagjes starten in B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 22:50

Ik wil graag met mijn shetje in B dressuur beginnen (om te proberen), En ik wil graag met een proefje beginnen waar je niet hoefd te galopeeren,, (ik heb gehoord dat die bestaan) en in de buurt van Zuid Holland,
wie kan mij verder helpen?

smurffie

Re: vraagjes starten in B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:55

ik weet niet precies waar je woont.. maar hier op de vereniging in de buurt is het mogelijk een a/b proefje te rijden Knipoog (in voorhout ; www.voorruiters.nl) dan moet je alleen wel even met iemand bellen .. en even vragen of het kan (staat wel nummer van op de site Knipoog )

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 23:05

smurffie schreef:
ik weet niet precies waar je woont.. maar hier op de vereniging in de buurt is het mogelijk een a/b proefje te rijden Knipoog (in voorhout ; http://www.voorruiters.nl) dan moet je alleen wel even met iemand bellen .. en even vragen of het kan (staat wel nummer van op de site Knipoog )

ik woon in alblasserdan (Zuid Holland)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:06

dan denk is dat het vrij ver weg is Clown ! misschien kan je in de buurt even rond bellen ??

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:07

Vroeger hadden ze nog wel proefjes zonder galop, helaas hebben ze dezen tegenwoordig niet meer!!
Voor een wedstrijd in jouw buurt, kun je even op www.startlijsten.nl zoeken Knipoog

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:08

massy schreef:
Ik wil graag met mijn shetje in B dressuur beginnen (om te proberen), En ik wil graag met een proefje beginnen waar je niet hoefd te galopeeren,, (ik heb gehoord dat die bestaan) en in de buurt van Zuid Holland,
wie kan mij verder helpen?

Ik weet niet of er B proeven bestaan zonder galop. Maar de FNRS proeven.. F1 en F2 zijn wel zonder galop. Misschien is er een manege in de buurt waar je deze proeven kan rijden?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:09

er bestaan ab proefjes.. worden hier namelijk ook nog gereden .. maar niet officeel Knipoog

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 23:15

wat betekent bixie precies? is dat ook een laag niveau of,,

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:17

voor zover ik begrepen heb zijn dat proeven voor kinderen. Dus inderdaad makkelijkere proeven!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 23:20

ik ben 13 kan ik dan nog wel een bixie proef rijden en er staat niet bij springen of dressuur is dat standaard dressuur?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:20

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:21

Dan kan je dus nog net meedoen. Het zijn meerdere onderdelen. Kijk even op de site er staat onder andere:

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen?
Je mag aan de Bixie Vaardigheidsproeven meedoen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

Je mag meedoen vanaf de dag dat je 6 jaar wordt t/m het jaar waarin je 13 jaar wordt. Ben je ouder, dan mag je ook meedoen. Maar dan moet je vereniging daar wel van te voren toestemming voor vragen aan de KNHS.

Je moet lid zijn van een vereniging die bij de KNHS is aangesloten.

Je moet een startkaart hebben. Als je alleen meedoet aan Bixie-wedstrijden, dan kan de vereniging een gratis Bixie-startkaart voor je aanvragen. Als je ook reguliere KNHS-wedstrijden rijdt, dan heb je een normale startkaart nodig.

Je moet een geldig paardenpaspoort bij je pony hebben waar de inentingsgegevens en het transpondernummer van je pony zijn opgenomen.

Wat zijn de Bixie Vaardigheidsproeven?
Een Bixie Vaardigheidswedstrijd kan uit vier onderdelen bestaan: een dressuurproef, een springparcours, een begeleidingsproef en een spelonderdeel. Je mag zelf bepalen aan welke onderdelen je wel of niet meedoet. De Vaardigheidsproeven zijn ingedeeld in drie klassen: de lichtste klasse AA, de middelste klasse A en de zwaarste klasse B1. Je mag zelf weten in welke klasse je begint. In de klasse AA mag je pony in de ring begeleid worden.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:05

bedankt voor de info