Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Pruttel schreef:Er staat in het dressuur wedstrijdregelement nergens dat het NIET mag.
staat namelijk nergens dat het niet mag.
Miesie@Bokt startte altijd met een d.blauw dekje op haar Schimmeltje
Elaine schreef:Of de jury vind het juist wél leuk Helma_Amber
Elaine schreef:Ja dahag. Dat mag echt niet. Het is geen mening hoor. Tenminste niet helemaal. Het zijn regels en volgens de regels is het toegestaan. Als je pony er netjes uitziet, en jij hebt je apenpakkie netjes aan kunnen ze jou niet voor een ander kleur dekje 3 punten minder geven.
Zou een feest worden zeg.
Elaine schreef:Het hoeft niet te staan bij het wedstrijdtenue en trouwens, dat kan best leuk staan met zwart/wit.
Het gaat erom of het mag of niet. Het mag, dus mag een jury jou geen 5 geven voor je Oranje dekje.
Helma_Amber schreef:Elaine schreef:Het hoeft niet te staan bij het wedstrijdtenue en trouwens, dat kan best leuk staan met zwart/wit.
Het gaat erom of het mag of niet. Het mag, dus mag een jury jou geen 5 geven voor je Oranje dekje.
Dat denk ik wel, in de hele proef gaat het erom wat de jury er van vindt, en dus als de jury het niet mooi vindt dan mag de jury daar een cijfer voor geven wat hij of zij er van vindt.
Ik had laatst een 6 op verzorging omdat de jury vond dat mijn paard te dik was, er staat ook nergens dat je niet mee mag doen met een dik paard, maar het cijfer geeft aan wat de jury ervan vindt.
krumel schreef:het verzorgingspunt heeft ook te maken met de conditie van het paard. Een te dik paard zal er dus waarschijnlijk niet uitzien alsof die in wedstrijdconditie is.
Ontopic: ja hoor, dat mag!
Het was gewoon de mening van de jury
dat bedoelde ik te zeggen. Maar als jouw paard gewoon in wedstrijdconditie was geloof ik je zo hoor! 
Pruttel schreef:Er staat in het dressuur wedstrijdregelement nergens dat het NIET mag. Iemand hier op bokt, ben even de naam kwijt heeft ook een keer gestart met een oranje dekje en oranje handschoenen. De kleur van de handschoenen staat nl ook nergens omschreven. Veel plezier!
Dat was ik in WK stemming. krumel schreef:oh oke dan... maar je ziet ook vaak mensen die als ze hun -veel te dikke- paard netjes hebben gewassen en ingevlochten meteen een 8 verwachten. Er spelen dus ook andere dingen meedat bedoelde ik te zeggen. Maar als jouw paard gewoon in wedstrijdconditie was geloof ik je zo hoor!
OK, ik noemde dit ook als voorbeeld, omdat het de mening van de jury was en de jury was blijkbaar wel de enige die dit vond. Ik wil er dan mee zeggen dat dit onderdeel wordt beoordeeld naar de mening van de jury