Staart dikker maken TIPS!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

negrita_hvj

Staart dikker maken TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:54

Mijn vriendin heeft zondag een wedstrijd maar
haar pony heeft zon dunne staart
en die wil ze dikker laten lijkene hoe kan ze dat doen
zon een nepstaart eraan te doen

Anoniem

Re: Staart dikker maken TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:55

zo'n nepstaart is inderdaad een idee,

Hier mijn tips:
Ik was altijd eerst de staart een dag van te voren grondig, als hij nog nat is spuit ik hem helemaal vol met antiklit en borstel hem grondig uit.
Daarna maak ik eerst 3 kleinere vlechten die ik daarna tot 1 grote vlecht vlecht.
dit laat ik zo zitten tot de dag van de wedstrijd en pas als mijn hele paard gepoetst is en gevlochten haal ik de staart los pluis deze geheel met mijn hand uit en vlecht deze gewoon op de wedstrijd-vlecht manier waarna ik met haarlak de staart zo breed mogelijk gooi en flink wat haarlak er overheen.

Door de 4 vlechten (3 kleintje's en 1 grote) heb je verschillende golf-slagen (kleine en grotere) en daardoor lijkt de staart dus heel wat voller!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:00

je kan er idd een nepstaart aan doen (hou er rekening mee dat dit wel erg duur is)
op de stal waar mijn paard geboren is stond een merrie die had geen staart en daar hadden ze dus een nepstaart gegeven (zodat ze de vliegen toch weg kon jagen) maar kan me herinneren dat dit erg duur was Lachen
maar wel heel mooi

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:15

Ik was meestal de avond van te voren mijn e-pony zijn staart. Hierna maak ik er 2 invlechtingen in, van boven naar onder. Dan inspuiten met equistar.
De volgende dag de vlechten eruit halen, en de staart goed doorkammen Knipoog Zo krijg je een extra vol resultaat!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:21

Als je 'm kort afknipt lijkt ie sowieso al voller.
Veel mensen vergissen zich erin, maar je moet er niet teveel anti-klit in spuiten, dan trek je er alleen maar meer haren uit!
Nepstaart is wel heel mooi, maar volgens mij ook heel duur..
Succes ermee! Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:25

Arieskuh schreef:
Als je 'm kort afknipt lijkt ie sowieso al voller.
Veel mensen vergissen zich erin, maar je moet er niet teveel anti-klit in spuiten, dan trek je er alleen maar meer haren uit!
Nepstaart is wel heel mooi, maar volgens mij ook heel duur..
Succes ermee! Lachen

neej juist niet, door anti klit raakt de staart niet in de war/knoop, als het paard dan per ongeluk ergens achter blijft handen trekt je niet een stuk uit de staart. Ook met doorborstelen beter met veel anti-klit...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:47

ikgebruik nooit geen antiklit, juist omdat als ikhet gebruik er veel meer haar afbreekt.

ik borstel en was de staart in principe alleen voor een wedstrijd.
na het wassen maak ik er ook kleine vlechten in, die ik dan weer tot 1 vlecht maak.
daar laat ik hem de nacht mee staan en de volgende dag haal ik ze eruit.
dan pluis ik ze ook met de hand uit en gebruik ik de oster staartborstel. die trekt echt geen enkele haar mee. zelfs de staart van merel zonder te wassen als ze lekker hengstig is geweest kan ik ermee borstelen zonder al de haren mee te trekken.

ik heb willem zijn staart op deze manier in 4 jaar tijd van arabieren staartje tot volle bos laten groeien. juist door er misschien 2 keer per maand iets aan te doen.

dus dat is mijn tip Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:18

Niet teveel aan pulken!!
Probeer de staart ook niet al te veel te wassen.
Als ik de staart van mijn paard of pony gewassen heb voor de wedstrijd, spuit ik er als hij droog is Equistar in, en pluis hem daarna voorzichtig met mijn handen uit.