Vraag over springen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Vraag over springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:19

Hallo!
ik was met mijn pony L springen..
nu ga ik over naar de paarden. we kopen waarscheinlijk een vrij groen paard, deze word eerst uitgebracht door mijn instructeur. hij mag geen B starten (wel B hc) omdat hij meer paarden in het Z rijd mag hij L starten..
hij was dus van plan eerst B hc te doen, mocht dat goed gaan wilde hij L gaan springen..
mijn vraag is, moet ik dan ook L starten, of mag ik B starten omdat ik overga naar de paarden?

(ik kon het niet vinden in het regelement.)

oosterhoff

Re: Vraag over springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:20

naar mijn weten mag je gewoon B starten

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:22

Volgens mij ook gewoon B Ja
Omdat jij nog nooit bij de paarden bent gestart, moet je gewoon in de B beginnen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:23

Aaaah kijk Lachen bedankt!
L bij de paarden gelijk vind ik maar niets Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:24

En de L ponys is een flink stuk lager dan de L bij de paarden. Ik zou gewoon B starten...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:23

Bertuss schreef:
Volgens mij ook gewoon B Ja
Omdat jij nog nooit bij de paarden bent gestart, moet je gewoon in de B beginnen.

dat is niet waar. Je kunt het opzoeken in het reglement, maar globaal is het hoogst gezamenlijke HOOGTE (en mss een klasse lager, maar dat weet ik niet zeker). Komt in dit geval wel neer op B, maar als je bv ZZ met een E pony bent en een ZZ springpaard gaat starten, mag je echt geen B meer springen.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:33

In de regelementen staat in Tabel 7.3 - Overgang springen pony’s naar paarden

Als de ruiter met pony -/B/L is en het paard is -/B/L/M/Z/ZZ/ dan moet je starten in de klasse B
Je moet dus B starten.

*had geprobeerd de tabel te copieren maar dat mislukte Verward *
Laatst bijgewerkt door broertje op 17-04-07 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:36

Je mag 1 klasse lager starten dan wat je pony/paard is.
Het ligt er ook aan of je al hoger dan B gesprongen hebt, als dat zo is moet je wel in het L starten.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:42

Jaro_Lover schreef:
Je mag 1 klasse lager starten dan wat je pony/paard is.
Het ligt er ook aan of je al hoger dan B gesprongen hebt, als dat zo is moet je wel in het L starten.

Niet mee eens. Wat jij zegt, geldt bij de dressuur. Bij het springen is het anders. Ik heb met mijn D-pony M gesprongen, dit is 1 meter hoog. Mijn paard heeft L gesprongen (1.10m). Ik MOET B starten met haar.
Het gaat in het springen (overgang pony - paarden) niet om de klasse, maar om de hoogte. Als ik bijvoorbeeld met mijn pony Z had gesprongen (1.10m) had ik wel met mijn paard L mogen starten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:08

Tabel 7.3 - Overgang springen pony’s naar paarden
Ruiter (pony)----------------------------Paard--------------------------------------Klasse
-/B/L--------------------------------/B/L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A----------------------B
M cat. CD/Z cat. C--------------------/B/L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A---------------------B
M cat. E/Z cat. DE/ZZ cat. DE------------/B-------------------------------------------B
M cat. E/Z cat. D---------------------L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A------------------------B of L
Z cat. E/ZZ cat. D--------------------M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A--------------------------L of M
Z cat. E/ZZ cat. DE--------------------L ----------------------------------------------B of L
ZZ cat. E------------------------------M ---------------------------------------------L of M
ZZ cat. E------------------------------Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A---------------------------M of Z

Zo dus!!! met dank aan de KNHS

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:21

Neemt je instructeur ook een startkaart? Anders zou ik lekker met een groen paard een tijdje B HC rijden. Het gaat niet om de hoogte, het gaat om de ervaring die dit paard moet krijgen voordat jij erop kan neem ik aan. Lekker B starten en samen het vertrouwen opbouwen, vandaaruit kun je door naar het L als alles goed gaat.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 11:07

hallo!
bedankt allemaal!
we zijn eruit gekomen hoor! ik start met begeleiding met dit paard een keer B.. Lachen