is deze beoordeling juist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyx5

is deze beoordeling juist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:08

ik had laast een wedstrijd gereden. ging super goed vond ik allen de jury vond mijn paardje niet zo mooi lopen. ik kreeg na de prijsuitrijking mijn protecol. nouja je raad het al er zaten een paar onvoldoendes bij. ik had er ook een 3 tussen ziiten.mijn mening is dat je dit niet mag geven in de b. en er stond ook helemaal niks bij geen commetaar niks. nouja okeej maar bij alle onvoldoendes die ik had stond er helemaal niks bij. vinden julie dit terrecht?

mijn mening: nouja als je me pony niet mooi vind lopen ok, maar zeg dan wat ik fout, of wat er mis is. wat vinden jullie hiervan? hopelijk laten jullie een berichtje Bloos achter.

alvast bedankt Pling manon

Theeglas

Re: is deze beoordeling juist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:20

Ik vind dat die jury helemaal gelijk heeft manon, ik had je een 2 gegeven!
Nee hoor grapje natuurlijk. Ik vind het absurd, té absurd voor woorden zelfs. Wedstrijden horen een stimulans te wezen voor die kinderen, het is tenslotte B en nog pony´s ook hoor. Met een 5 of een 4 weten ze ook wel dat ze het niet goed hebben gedaan. Ik vraag me dan dus ook altij af waarom jurys dan gelijk zó laag jureren. Dat is toch niet motiverend voor die kinderen? Ik ben heel benieuwd wat de mening van een jury hierover is, dus welke jury zil hier even op reageren?

Alvast bedankt,
Groetjes Yvotje14

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:21

Als je een 3 hebt verdiend krijg je een 3 Lachen OOK in de B Lachen
Geen commetaar erbij vind ik dan weer slecht Ja

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:32

tja, een 3 is een 3. maar dat ze er niet bij zeggen wat je fout doet vind ik ook niet normaal

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:33

Liedje schreef:
Als je een 3 hebt verdiend krijg je een 3 Lachen OOK in de B Lachen
Geen commetaar erbij vind ik dan weer slecht Ja

Helemaal mee eens!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:33

yvotje14 schreef:
Nee hoor grapje natuurlijk. Ik vind het absurd, té absurd voor woorden zelfs. Wedstrijden horen een stimulans te wezen voor die kinderen, het is tenslotte B en nog pony´s ook hoor. Met een 5 of een 4 weten ze ook wel dat ze het niet goed hebben gedaan. Ik vraag me dan dus ook altij af waarom jurys dan gelijk zó laag jureren. Dat is toch niet motiverend voor die kinderen? Ik ben heel benieuwd wat de mening van een jury hierover is, dus welke jury zil hier even op reageren?
Alvast bedankt,
Groetjes Yvotje14

"Ach, wat schattig, zo'n leuke pony met zo'n leuk meisje erop: die geven we maar een dikke winstpunt ".
Tuurlijk moet het motiverend zijn, maar kinderen van 12-13-14 jaar moeten maar een beetje tegen kritiek kunnen. Die zullen "niet goed" beter kunnen begrijpen als kinderen van een jaar of 6,7. Helemaal geen commentaar erbij vind ik erg slecht, maar winstpunten weggeven omdat het wedstrijden rijden anders niet motiverend is, dat gaat te ver...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:39

Angelo schreef:
yvotje14 schreef:
Alvast bedankt,
Groetjes Yvotje14

"Ach, wat schattig, zo'n leuke pony met zo'n leuk meisje erop: die geven we maar een dikke winstpunt ".
Tuurlijk moet het motiverend zijn, maar kinderen van 12-13-14 jaar moeten maar een beetje tegen kritiek kunnen. Die zullen "niet goed" beter kunnen begrijpen als kinderen van een jaar of 6,7. Helemaal geen commentaar erbij vind ik erg slecht, maar winstpunten weggeven omdat het wedstrijden rijden anders niet motiverend is, dat gaat te ver...

Dat bedoel ik ook zeker niet, begrijp me niet verkeerd. natuurlijk wanneer je een winstpunt niet verdient moet je ook zeker niet krijgen. Maar of je nou naar huis gaat met 165 of totaal word afgezeken met 155 punten daar zit nog wel een verschil in. En natuurlijk moet een 13 jarige tegen wat kritiek kunnen maar ik heb het over het algemeen en dus ook de 9/10 jarige. Maar goed ieder zo zijn mening, en die respecteer ik Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:52

Als je een 3 hebt gekregen zul je ook wel weten wat er mis was Knipoog
Ik heb de eerste keer in de B ook een hele lijst drieen en vieren gekregen, 153 en 155 punten. Tja, als het slecht is, is het gewoon slecht, niks aan te doen behalve weer hard trainen voor de volgende keer.
Een week later had ik er 178 en nog eens twee weken later 203 en een eerste prijs. Gewoon doorzetten en hard trainen, komt vanzelf goed!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:04

yvotje14 schreef:

Alvast bedankt,
Groetjes Yvotje14

Hier een jury: de stimulans en sportiviteit moet voorop staan absoluut! En met zulke cijfers mag je toch verwachten dat er een opmerking over staat (nou kan soms de schrijver het ook niet bijhouden, maar dat mag geen excuus zijn vind ik, ik zet er zelf altijd nog iets bij onderaan het protocol zodat de ruiter weet wat ik bedoel en hier mee verder kan). Een drie is idd erg laag, maar dat hangt af van het getoonde. Bijv ernstige tactfouten, dan scoor je dus maar een drie. Maar over het algemeen geef ik die igv verzet. Ik zet ook graag de positieve dingen erbij. Soms zijn die er weinig, maar er is altijd wel iets aardigs om erbij te zetten en al helemaal als het gaat om de jongere ruitertjes onder ons!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:15

mamabird schreef:
Een drie is idd erg laag, maar dat hangt af van het getoonde. Bijv ernstige tactfouten, dan scoor je dus maar een drie. Maar over het algemeen geef ik die igv verzet.

Waarom krijg je die als 'paardenruiter' dan wel? Clown Ik wil ook wel gemotiveerd en gestimuleerd worden uiteraard Vork
Ik kreeg trouwens drieen en vieren omdat mijn vierjarige die voor het eerst mee was op concours vanuit zijn ooghoek argwanend naar de zeer gevaarlijke bakwand keek (zelfs de stelling klopte nog) en zodoende had ik niet helemaal de goede lengtebuiging in al die voltes in proef 3. Als dat tegenwoordig al verzet is ben ik benieuwd wat ik had gekregen als hij met vier voeten van de grond ging Vork

Kan mij verder niet schelen hoor, ik vond het wat streng gejureerd maar goed, volgende week beter denk ik dan maar.
Ik vind het alleen krom dat een pony zogezegd alleen vieren zou mogen krijgen en paarden wel gewoon lage punten krijgen.
Bij sport hoort ook het leren omgaan met teleurstellingen imo.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:00

Ik geef in de B als het nodig is ook een 2, een 1 of als het nodig is ook een 0.
Als je een 3 krijgt moet er iets erg fout zijn gegaan. Als je dat zelf niet doorhebt zit er denk ik meer niet goed...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:22

En bij een 3 is er iets zo erg misgegaan dat het wel duidelijk is waarom die 3 er staat. Bij een 5 of 6 vind ik commentaar nog veel belangrijker.
Ik vind niet dat B ruiters betutteld moeten worden. Als je alles wat zeer slecht is gaat belonen met toch een 4 of 5, dan schrikt een ruiter zich rot als hij in het L1 opeens wel zo afgestraft wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 05:21

een 5 is toch ook gewoon nog voldoende dacht ik?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:03

Klopt. En idd, fout = fout, ook in het B en ook bij de pony's.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-04-07 06:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:04

Je kunt toch niet cijfers wat hoger houden omdat het zo'n leuke ponycombinatie is, als er iets goed fout zit, moet je daar ook gewoon een laag cijfer voor krijgen. Waarom zou dit in de B niet kunnen?! Ik snap best dat het knuffelgehalte van een B-ponycombinatie hoog is, maar je moet wel beoordeeld worden voor wat je waard bent, en als je een onderdeell niet hebt getoond of je pony verzet heeft getoond, ja dan zit je toch gauw op een 3.
Verder vind ik het niet kloppen dat er dan geen commentaar bij staat, ik laat mijn schrijfsters altijd zo veel mogelijk opschrijven, zodat de amazones en ruitertjes hier wat aan kunnen hebben.
Ik zou gewoon lekker doorknutselen, komt vast goed, suc6!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:15

Alanta schreef:
Je kunt toch niet cijfers wat hoger houden omdat het zo'n leuke ponycombinatie is, als er iets goed fout zit, moet je daar ook gewoon een laag cijfer voor krijgen. Waarom zou dit in de B niet kunnen?! Ik snap best dat het knuffelgehalte van een B-ponycombinatie hoog is, maar je moet wel beoordeeld worden voor wat je waard bent, en als je een onderdeell niet hebt getoond of je pony verzet heeft getoond, ja dan zit je toch gauw op een 3.
Verder vind ik het niet kloppen dat er dan geen commentaar bij staat, ik laat mijn schrijfsters altijd zo veel mogelijk opschrijven, zodat de amazones en ruitertjes hier wat aan kunnen hebben.
Ik zou gewoon lekker doorknutselen, komt vast goed, suc6!

Dat bedoel ik dus. Als je i.p.v. die 3 bijv. een 5 zou geven, dan denkt die combi ook van: O, het valt nog wel mee, het is bijna goed wat ik heb laten zien, om vervolgens te snel te promoveren bij het behaalde aantal winstpunten.
Alanta, je moest eens weten hoeveel combinaties hun protocol kwaad in een hoek smijten en heel je commentaar niet eens lezen. Maar ja, dan ligt het in elk geval niet aan ons. Ik probeer er inderdaad ook altijd zoveel mogelijk bij te schrijven in de hoop dat de combinatie hier iets aan heeft/iets mee doet. Probeer er inderdaad ook vaak iets stimulerends op te zetten.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:27

Hey Angelo, ook weer vroeg van de partij!
Ja je hebt ook gelijk, want in dat geval komen ze in een hogere klasse en stuiten daar op nog grotere problemen, en daar zit niemand op te wachten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:39

Ook ik geef echt een 3 als dat nodig is, ook bij ponyruiters. Ben inderdaad van mening dat deze gewoon een goede proef neer moeten zetten om winst te rijden en dus te kunnen promoveren. Maar het geval van Ulrielle, beetje kijken etc. krijg je bij mij echt geen drie voor hoor, ik vind het namelijk zeker in de B véél belangrijker hoe je dat oplost en hoe je je paard vertrouwen geeft om de bak rond te komen!!!

Maar t weekend had ik een combinatie in de ring die op de volte moest halsstrekken....deed helemaal niets, meisje ook niet! Teugels geen milimeter langer, nul komma nul. Die kreeg een 3 voor het halsstrekken en een 4 voor het teugels op maat maken. Rijdt ze de tweede proef, kan die pony toch een partij halsstrekken, twee zevens te pakken! Kostte haar in de eerste proef wel haar winstpunt....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:18

dat vind ik met een 3 en een 4 nog schappelijk beoordeeld eerlijk gezegd. Ik geloof dat ik 2 enen voor de moeite had gegeven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:15

Jij vinndt een 3 niet motiverend? Vind je het dan wel motiverend als iets gigantisch de mist in gaat en je krijgt een 5, en de volgende keer rijd je dat onderdeel 10 keer beter maar net niet goed genoeg en je krijgt weer een 5? Dat demotiveert nog veel harder!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:20

Als ik een 5 krijg voor een volkomen mislukte oefening, voel ik mezelf bepaald niet serieus genomen, en ik neem die jury dan ook niet meer serieus.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:32

hoezo mag er bij de pony's niet laag gejureerd worden, ze kunnen nu wel een 4 of een 5 krijgen waar ze een 3 of misschien lager verdienen. Dan zijn ze nu mega blij enzo en straks bij de paarden worden ze met de neus op de feiten gedrukt en is het niks meer aan. Ik vind als je het verdiend een onvoldoende hoord te krijgen. maar geen commentaar is wel heel slecht!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:53

De jury kijkt gewoon naar het geen wat de ruiter moet tonen volgens de proef, lijkt het nergens naar kan je inderdaad een drie verwachten. Ook bij de pony's. Ik vin dat een ponyruiter die B start toch zelf ook wel moet weten hoe het plaatje er ongeveer uit moet zien en ze weten ook wel als een onderdeel verprutst is, dus waarom dan geen 3 geven. Slecht is slecht goed is goed.
De jury is toch zeker sinterklaas niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:28

Lielle schreef:
dat vind ik met een 3 en een 4 nog schappelijk beoordeeld eerlijk gezegd. Ik geloof dat ik 2 enen voor de moeite had gegeven.

Jaaaaaa dat gevoel had ik wel maar het is een gecombineerd onderdeel....dus dat mag niet. Ze reed een volte mét halsstrekken maar dan zonder en een halve volte mét teugels op maat maken maar dan zonder, voltes waren prima.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:30

Maar dan nog. Het halsstrekken is wel de essentie van het onderdeel, daarom kregen ze bij mij nog een 1 (of mss een 2) voor de volte, anders was het een 0 geworden. Het is wat anders als het gaat om iets als:
10. halthouden, 4 seconden stilstaan
5 passen achterwaarts.

dat vind ik een echt een samengesteld onderdeel en dan moet je middelen.