Stel: uitbreken op volte in proef......wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Stel: uitbreken op volte in proef......wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:21

Ik ga morgen starten in de B voor het eerst. MIjn 4 -jarige heeft heel soms de neigimg om op de linkervolte uit te breken. Het gaat nu goed, maar stel dat hij het in de proef doet. Wat moet je dan doen? Gewoon naar links terug draaien en verder gaan?

Groetjes Nelleke

xLiekeH

Re: Stel: uitbreken op volte in proef......wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:31

dat licht eraan, sommige jurys willen dat je de volte opnieuw doet en anderen willen liever dat je gewoon de proef afmaakt.

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:39

lieke_roosje schreef:
dat licht eraan, sommige jurys willen dat je de volte opnieuw doet en anderen willen liever dat je gewoon de proef afmaakt.

ja inderdaad, ik zou het gewoon proberen en kijken wat de jury zegt, als ze niks zeggen zou ik gewoon probren op te vangen en proberen verder te gaan.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:39

Ik zou gewoon naar links terug draaien en verder gaan. Je hebt dan waarschijnlijk wel een slecht cijfer, je hebt dan gewoon een mislukte volte gereden.

Als je hem nog een keer gaat rijden loop je de kans dat je paard nog een keer uitbreekt.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:19

Ik ben ook bang voor het laatste dat hij het nog ene keer doet. Dus als de jury niks aangeeft, gewoon door gaan?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:41

Ja zou ik wel doen.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:31

Ik zou ook gewoon doorgaan, niet nóg een volte rijden. Tenzij de jury anders wil natuurlijk.

Succes Lachen

En gewoon goed trainen, je paard bezig houden, zodat hij geen tijd heeft om uit te breken Lachen

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 12:39

Het is goed gegaan Lachen Hij was super braaf. Ik had 170 punten, voor de 1e x ging het best!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:58

leuk dat ie niet uitgebroken is en een net debuut ! Lachen als hij het wel gedaan had had ik denk ik gewoon doorgereden anders heb je kans dat hij het nog een keer doet Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:03

TeeGee schreef:
Ik zou gewoon naar links terug draaien en verder gaan. Je hebt dan waarschijnlijk wel een slecht cijfer, je hebt dan gewoon een mislukte volte gereden.

Als je hem nog een keer gaat rijden loop je de kans dat je paard nog een keer uitbreekt.

Je krijgt dan ook -2 en de eerste poging telt. Niet doen dus!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:36

Ik heb het zelf al eens gepresteerd om 3x achter elkaar goed proberen aan te galopperen op de gewenste plek Clown (ik moest en zou het goed doen en draaide dus 3x een volte).

Tja dan wordt je dus gediskwalificeerd he! Je rijdt in principe een fout in je proef als je het overdoet en dan krijg je in ieder geval -2.

Gewoon doorrijden als ie dat doet dus maar Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:38

Ik zou de volte nog een keer opnieuw doen. Want dan krijg je een punt + -2 .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:31

KarinvdM schreef:
TeeGee schreef:

Je krijgt dan ook -2 en de eerste poging telt. Niet doen dus!

randie, niet doen dus.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:36

zelf persoonlijk zou ik de volte net zolang over doen tot hij/zij het goed doet. Ik ben nu net begonnen met het trainen van mijn paardje maar als ik wedstrijden ga rijden verwacht ik hetzelfde van haar als in een normale bak. Dus dan doe ik het net zo lang over tot het goed gaat (behalve als je er een half uur over moet doen Nagelbijten / Gniffelen ) maar anders denkt je pony van hé dit hoef ik niet over te doen en dan blijft hij het doen. Vooral op het begin vind ik het belangrijk dat mijn paard het verschil tussen wedstrijd en normaal trainen niet in gaat zien met het rijden. Wat ik tijdens trainen verwacht verwacht ik ook in de proef en doet ze het niet dan neem ik dezelfde maatregelen als tijdens het trainen. Dan maar wat lagere punten, doe je de wedstrijd toch weer over.

Roomys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:58

Ikzelf zou gewoon doorrijden, het is maar een onderdeel he Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:09

Nagelbijten / Gniffelen wat raar dan mijn lesgeefster jureert ook en die vertelde mij dat Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:38

verography schreef:
zelf persoonlijk zou ik de volte net zolang over doen tot hij/zij het goed doet.

Ik dacht er dus hetzelfde over, maar na 3x ging er een toeter en mocht ik de baan verlaten!

Heb je dus niet zoveel aan...
Kwestie van thuis maar verder werken denk ik!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:50

ow oke, ja ik ga gewoon beginnen met onderling hoor... dus denk dat je daar best wel even de tijd voor kan nemen dan. Bij wedstrijden denk ik altijd: de punten zijn leuk maar als ik met een eigen paardje ga vind ik luisteren belangrijker, ookal gaat me dat punten kosten.

(ik geef ook een paard gewoon op zijn flikker tijdens een wedstrijd hoor)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:17

Ja, dan kan het misschien wel. Ik vind ook dat je gewoon moet rijden tijdens een proef en je paard aan de hulpen moet blijven zetten. Maar je kan dus niet eindeloos een oefening blijven herhalen tot het wel goed gaat!
Maar als het echt heel verkeerd gaat (bokkend de ring uit, ik noem maar wat) dan zou ik een onderdeel evengoed wel overdoen (1 keertje Sandra, 1 keertje... Knipoog) want goede punten heb je dan toch niet meer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:44

randie schreef:
Nagelbijten / Gniffelen wat raar dan mijn lesgeefster jureert ook en die vertelde mij dat Haha!

Inderdaad vreemd.
De eerste poging die je doet telt.

Roomys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:00

daarom, ik zou zeggen rijd gewoon lekker verder Lachen

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:13

Mitnait schreef:
Ik ga morgen starten in de B voor het eerst. MIjn 4 -jarige heeft heel soms de neigimg om op de linkervolte uit te breken. Het gaat nu goed, maar stel dat hij het in de proef doet. Wat moet je dan doen? Gewoon naar links terug draaien en verder gaan?

Groetjes Nelleke

Hoi hoi,
Ik als jury zie graag dat ruiters de fout herstellen, maar als je door rijdt wordt het (als het nog enigzins de goede kant uit begweegt) gewoon gezien als een mislukte volte. Als je hem overnieuw rijdt krijg je zowiezo -2 vanwege het 'fout' rijden, maar als leermoment voor je pony/ paard misschien wel eens handig om te voorkomen dat ie het blijft doen. Als je denkt dat ie de tweede poging precies hetzelfde gaat doen, heeft dat dus niet zoveel zin. Je eerste volte wordt trouwens beoordeelt! Anders kan iedereen wel alle onderdelen gaan herhalen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar op het punt van rijvaardigheid kan het wel invloed hebben. Niet teveel zorgen overmaken, gewoon lekker rijden, goed begrenzen en iedereen rijdt wel eens een onvoldoende, knalje gewoon de rest er super uit!!! SUCCES

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:35

Ik heb er vroeger eentje gereden die het in het begin ook vaak deed. Meestal tot buiten de piste. Ik reed hem gewoon weer naar binnen en reed verder vanaf b of e. Ik deed de oefening niet opnieuw.