Dit is echt te maf voor woorden. Ze zijn totaal de weg kwijt bij d eKNHS en ik laat dit dan ook niet zonder een of andere rechtzaak voorbij gaan. Wat is het geval. Al drie jaar breng ik mijn paard bitloos uit op wedstrijden, met een verkregen dispensatie dus. Van de week beldde er een onbekende vrouw naar mij op dat zij ook bitloos wilde starten maar geen dispensatie kreeg. Nu zei men bij de KNHS als zij een naam kon noemen wie dat dan wel deed dan kreeg zij ook dispensatie. Nou daar had ik dus niet zo veel problemen mee en dat mocht van mij wel. Ik had nog nooit problemen gehad met de verlenging dus... Wat schertst mijn verbazing vandaag? Een brief van de KNHS met daar in de melding dat hij wordt teruggetrokken omdat ze een foutje gemaakt hebben!??? Dat doen ze dus al drie jaar! Er staat in dat het wel in de springsport toegstaan is maar niet voor dressuur. Maar de dispensatie staat op een combinatienummer dus daar kunnen ze aan zien dat het voor de dressuur is notabene!!!
Ik ben ZIEDEND!!!! Heb me instructrice al gebeld en we gaan hier zeker actie tegen nemen. Desnoods met een advocaat! Er wordt hier onrechtmatig gehandeld. Iets afgeven en intrekken op basis van deze gegevens is echt niet mogelijk. Ze hebben altijd al mijn gegevens geweten dus dit kan niet.
Ik snap wel dat ze één lijn willen trekken, maar dit is idd echt belachelijk :/ Pfft waarom staan ze bitloos rijden niet gewoon helemaal toe, zou een hoop gezeur schelen!! Maargoed, die discussie is al vaak genoeg gevoerd.
Buiten dat ... het is toch een beetje raar om te zeggen: "als je iemand weet die bitloos mag starten, mag jij het ook" en vervolgens maar de dispensatie van die ander in te trekken Dat is gewoon echt sneaky ...
Bah wat flauw zeg! Ik hoop dat je er nog wat aan kan doen. Ik vind het knap van de mensen die bitloos rijden, ik heb het deze week zelf ook 2 x geprobeerd. Belachelijk dat de KNHS dit nu afschaft! Dan moeten ze straks niet met commentaar komen dat er teveel in de mond getrokken word enz.
Je zal die dispensatie vast niet voor niks hebben gekregen neem ik aan... Dan kunnen ze het niet maken om die na 3 jaar zo zonder reden (alleen dat nog iemand dat wil...) zo in te trekken!
Dat krijg je he als je als enige bent die de regels bepaald. Dit is echt schandalig. Ho eprecies weet ik nog niet maar er gaan allerlei dingen doo rmijn hoofd om dit aan d kaak te stellen via tv of wat dan ook voor kanalen.
Wat een rare gang van zaken! Het lijkt mij dat bij de KNHS juist het bitloos rijden zou moeten worden toegejuigd!! Niks zo fijn als een beetje natuurlijker en vriendelijker paardrijden lijkt me!
Is ook zo ... mag ik even gefrustreerd zijn Het is gewoon zo balen. Ik zie gewoon niet waarom het zo'n probleem moet zijn. Maargoed, daar gaat het nu niet om.
Ik snap niet dat ze het niet toestaan maar dat zal de "oude" stempel wel zijn die nog bij het KNHS zit zijn. Als je paard loopt zoals een "dressuur" paard hoort te lopen (juiste stelling, buiging, aanleuning enz) snap ik niet waar het probleem zit.