Ik rijd sinds kort een Z-paardje (weinig wedstrijdervaring dat wel), ik ga hem ook starten in het Z op ST. Maar meneer heeft een erg lenige tong, een heeeeeeel heel heeeel erg lenige tong zelfs, daar is hij tijdens het rijden dus ook telkens mee bezig en daardoor is hij niet lekker los en sneller afgeleid. Nu hadden we er al een tonglepel opgedaan, maar daar kreeg hij de tong nog overheen gewurgd
, nu hebben we een andere tonglepel en als bij donderslag bij heldere hemel is het 'probleem' weg, hij kauwt fantastisch, is über los en loopt eigenlijk heel fijn (afgezien van de afstemming die we gewoon weg nog moeten krijgen), hij is nu niet meer met zijn tong bezig en krijgt hem er nu echt niet over heen. Maar mag ik hier wel mee starten, met zo'n tonglepel in het Z? Ik heb in het wedstrijdregelement gekeken, maar ik kan het niet echt vinden, of ik kijk er echt over heen. Ik hoop dat iemand hier er wel antwoord op weet, anders mail/bel ik de KNHS wel.
Alvast bedankt!

) maar hij doet dit met een normale trens ook en heeft dit altijd gedaan met die tong (jaa heel vervelend). De oefeningen zijn verder geen probleem eigenlijk, want daar loopt hij met groot gemak doorheen (zowel met trens als ST), maar doordat hij tong er steeds over gooit of daarmee bezig is loopt het niet altijd lekker en nu met die tonglepel, echt een verschil uit duizenden. Maar goed dan moeten we maar weer iets anders verzinnen.