Betalen van startkaart, weet het ff niet zeker.... wie helpt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Betalen van startkaart, weet het ff niet zeker.... wie helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:40

Halloo,

ik heb nu 2 weken ofzo mijn startkaart binnen, en ik moet hem nog even betalen. Nu heb ik net salaris gehad dus dat leek me een goed moment Knipoog

Nu zit er bij de kaart een acceptgiro waar van alles opgeschreven is, maar ik doe eigenlijk altijd alles met internetbankieren en dit zegt me dus niks. Nu staat er bij de rekening waarvan het afgeschreven zou worden, het rekeningnr van mijn moeder?? Verward Ik heb een aantal jaren geleden verschillende paarden gestart, en het klopt dat mijn mams toen alles betaalde, maar inmiddels mag ik dat zelf doen. Ik heb geen rekeningnr ofzo op moeten geven bij de aanvraag ervan... maar ze hebben dat nr dus automatisch?

Kan ik nu gewoon via internetbankieren van mijn eigen rekening het bedrag overmaken naar de KNHS? Die acceptgiro gebruiken is ook vrij banketstaaf voor mijn mams Clown . Maar het maakt in principe niet uit hoe ik het betaal, als het maar betaald wordt toch? Of schop ik dan hun administratie in de war? En (hoe) moet ik dat rekeningnummer wijzigen?

Er is hier niemand thuis aan wie ik het kan vragen, dus ik dacht, ik vraag het even aan bokt Haha!

Silence

Re: Betalen van startkaart, weet het ff niet zeker.... wie helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:43

Wij doen dat ook wel vaker, betalen vanaf een andere rekening dan waarvan de naam/nummer op de acceptgiro staat.
Als het goed is heb je een betalingskenmerk op de acceptgiro staan.
Daaraan kunnen ze zien dat je betaald hebt. Dan maakt het rekeningnummer niet uit.

Tenminste, bij normale rekeningen niet, dus ik neem aan bij de KNHS ook niet.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:44

Oke, dan ga ik het zometeen gewoon overmaken van mijn rekening. Maar wat denk jij, moet ik dat rekeningnummer nog wijzigen ofzo? Ik weet niet of de KNHS wel eens dingen automatisch afschrijft ofzo?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:44

Het belangrijkste is dat je het kenmerk-nummer vermeld, daar hebben ze de gegevens op staan in hun boekhouding. Dat je moeders rek.nr staat vermeld is niet erg. Als je nu via interner-bankieren of via een nieuwe acc.kaart de betaling in orde maakt doe je dit gewoon vanaf je eigen rekening en je vermeld het kenmerknummer. Je kan evt voor de zekerheid nog bij opmerkingen je naam zetten, dan weten ze zeker dat het om jou gaat.

Succes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:45

het juiste factuurnummer/betalingskenmerk invoeren en alles komt goed Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:46

Ja je kunt inderdaad je naam er eventueel bij zetten.
Maar zoals ik al zei, weten ze voldoende als jij het betalingskenmerk vermeld. Dat nummer is gekoppeld aan jouw gegevens.

Ik zou het voor de zekerheid gewoon doorgeven dat je vanaf nu via een andere rekening betaald.
Of ze automatisch dingen afschrijven weet ik niet, want ik ben nog geen lid van de KNHS.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:48

Acceptgiro's kan je vaak ook gewoon via internetbankieren betalen. Je gebruikt het papiertje dan niet, maar wel het nummer wat erop staat. Ipv zelf een opmerking in te vullen kan je dan als het goed is ergens aankruisen dat het om een acceptgiro gaat en dan daar het acceptgiro nummer in vullen en anders vul je het acceptgiro nummer bij de opmerkingen in. Het is dan ook geen enkel probleem om een ander rekeningnummer te gebruiken dan er op de acceptgiro vermeld staat.

De ontvanger (in dit geval de KNHS) gebruikt het nummer van de acceptgiro om het ontvangen bedrag met de juiste factuur te matchen, het rekeningnummer waar het geld vandaan komt is dan niet relevant.

Ze zullen nooit iets automatisch afschrijven tenzij jij daar toestemming voor geeft. En als ze het toch doen dan heb je een maand te tijd om die afschrijving terug te draaien.