Crosswedstrijden, hoe en wat ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Crosswedstrijden, hoe en wat ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:53

Ik zit wel eens naar foto's te kijken van crossende bokkers, en bedenk me dan dat het mij ook wel erg vet lijkt om te doen. Alleen op onze manege zijn er geen mensen die daaraan mee doen, dus ik zou ook echt niet weten wáár die crossen gehouden worden, en of je ook kan oefenen daarin.
Werkt het net als hett springen in de B? Weten jullie daar meer vanaf?

Groetjes Iris.

anneliesdj

Re: Crosswedstrijden, hoe en wat ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:58

Als je mee wilt doen aan een cross moet je eerst kritisch naar jezelf en je paard kijken.
Jij moet niet bang uitgevallen zijn, heel snel kunnen reageren om je paard door moeilijke situatie's heen te helpen en gewoon netjes kunnen rijden.
Je paard moet veel moed hebben, graag willen lopen, het leuk vinden om in het terrein te lopen, graag willen springen en heel belangrijk; hij mag absoluut niet kijkerig zijn en moet een heel goede conditie hebben.
Om te mogen crossen moet je een winstpunt hebben in het B springen, er zijn veel oefencrossen, ook met begeleiding dus je kunt voldoende oefenen om te kijken of het wel echt wat voor je is.

Overigens staan op het sgw forum al uitgebreide uitleg over hoe en wat dus daar zou ik ook eens een kijkje gaan nemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:00

Overigens is het verstandig om een ervaren iemand te vragen om jullie een paar keer te komen helpen met rijden en uit te leggen hoe het er op en sgw aan toe gaat, dan sta je niet voor verrassingen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:01

Ik volg dit even, ben ook erg geintresseerd in sgw.

Is er een site waar alle oefencrosses/parcoursen worden aangegeven?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:02

anneliesdj schreef:
Overigens is het verstandig om een ervaren iemand te vragen om jullie een paar keer te komen helpen met rijden en uit te leggen hoe het er op en sgw aan toe gaat, dan sta je niet voor verrassingen.

Dankjewel! ik ga kijken Lachen

Ik ben het ook nog lang niet van plan hoor! Moet nog beginnen met het springen, maar het lijkt me zooo leuk! En als me paard het nou ook leuk blijkt te vinden, dan zou dat super zijn! Knipoog
Maar iig bedankt voor je informatie ! Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:04

Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-03-07 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:05

anneliesdj schreef:
op de site van de knhs staat een kalender met concoursen/oefenparcoursen en op http://www.startlijsten.nl staat een vergelijkbare lijst.

Tip voor jullie beide; zoek het sgw forum op, daar staat een hoop info!!
En als je het graag eens zou willen, rijd dan op zijn minst een oefencross, als je het eenmaal hebt gedaan wil je niet anders!

Hahaha, als ik daaraan toe ben ga ik dat zker ook een keer doen! Knipoog
Ik ga dat topic maar eens zoeken!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:16

Op www.sgw-eventing.nl staan alle crossen in Nederland onde r kalender. Dat kijkt wat makkelijker. Bovendien staat hier ook info op over trainingen en oefenterreinen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:28

Kijk even op het SGW forum in de FAQ. Daar kun je alles vinden Knipoog