Hallo,
Zal je proberen uit te leggen waar wij als juryleden op letten tijdens het parcours. Je start neem ik aan in de klasse B dus je stijlpunten worden ook beoordeeld. Zorg ervoor als je de ring in komt dat je in 1 rechte lijn richting de jury gaat, hier netjes halthoud en groet, dan heb je de eerste 8 of 9 negen al te pakken.
Tijdens het parcours let ik er vooral op of het tempo van het paard goed is ( niet racen dus..), of de afstanden goed zijn (paard moet geen noodsprong moeten maken), dat je in de goede galop rijdt. Dit word dan beoordeeld bij het punt, wijze van rijden.
Het laatste punt dat beoordeeld word is de houding en zit van de ruiter. Dit kun je zelf goed nagaan! Netjes rechtop zitten tussen de hindernissen, beugels niet te lang en goed meekomen tijden de sprong.
De volgorde van de hindernissen onthoudt je door vooraf het parcours te gaan lopen en als het lukt nog een paar ruiters voordat je zelf moet te bekijken. Zo kun je zien hoe afstanden tussen bepaalde hindernissen zijn.
Een snelle tijd is in de B helemaal nog niet belangrijk, hou een goed grondtempo aan dan ben je prima binnen de tijd! Op snelheid rijden komt in de L pas als je in de barrage komt.
Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt! Enne veel succes zondag!!
Groetjesss