Hoe zit dat nou met springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Hoe zit dat nou met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:14

Mm, ik weet bij dressuur allemaal hoe het gaat op wedstrijd, maar bij springen!!??
Ik weet iig dat je zo snel mogelijk in correcte volgorde over de hindernissen moet, maar verder kom ik niet. Clown Oja, en ik weet hoe het werkt met de barrage.
Wanneer heb je een winstpunt? Wat zijn stijlpunten? Hoe hoog moet je bij welke klasse springen?

TeeGee

Re: Hoe zit dat nou met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:20

In de FAQ staat al heel veel.
In het klassiek gaat het niet om de tijd maar om dat je foutloos bent. Pas in de barrage gaat het om de tijd.

Hoogte van de klasse ligt aan welke maat pony je hebt of dat het om een paard gaat.

Stijlpunten krijg je in de B voor je wijze van rijden, groeten en houding en in zit.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:21

Haha nou tot het losspringen doe je ong. hetzelfde als met dressuur Clown losrijden enzo Tong uitsteken
Owjah je moet natuurlijk eerst parcours lopen Knipoog Dan ga je losrijden en losspringen. Dan de ring in.. spring je je rondje. Als je foutloos bent mag je meestal barage rijden. Dit heb je met parcourslopen al bekeken, welke hindernissen je voor de barage moet rijden en in welke volgorde. In de B krijg je stijlpunten voor je barage, in het L en verder gaat het op tijd. Bij stijlpunten wordt gelet op binnekomen halthouden groeten, wijze van rijden in je parcours en houding van de ruiter (als ik het goed heb uit mn hoofd Bloos ). Als je foutloos bent in je basisparcours krijg je 2 winstpunten, heb je 1 balk krijg je 1 winstpunt en als je 1 weigering hebt maar wel binnen de tijd bent krijg je ook nog 1 winstpunt. Lachen

Hoogte's (paarden):

B - 1m
L - 1.10m
M - 1.20m
Z - 1.30m
ZZ - 1.35m

Hoop dat het een beetje duidelijk is Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:42

Scum