Waar zou het aan liggen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Waar zou het aan liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 12:20

Heaj,

Ik ken iemand die nu al 1 tot 1,5 jaar wedstrijden rijdt en nu B+5 is.
Ze gaat regelmatig op concour (lees om de week ong.) en als ze een wp heeft is het vaak net 1 wp (heel vaak ook maar iets van 170 tot 175 pnt.)

Licht het aan haar rijden zelf? Of licht het aan de pony?
Pony; kan beter springen dan dressuur, oké dus het is geen ster pony in dressuur. Maar hij is voorheen wel m2 drs. met een andere ruiter geweest.
Jury's kan het ook aan liggen maar ze heeft ong. de zelfde jury's als wat dat andere meisje had.

Ik vind het gewoon heel vreemd, en hoe zou jij reageren als het jou pony en jou bijrijder was? Zou je iemand anders zoeken of niet?

Groetjes,
BellyBel

laliz

Re: Waar zou het aan liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:51

Het kan van meerdere factoren afhangen, misschien vind de pony iets moeilijk wat zij zelf ook moeilijk vind. Het kan ook zijn dat er iets mis is in hun communicatie. Ik kan uit je verhaal niet opmaken waarover ze vooral commentaar heeft gekregen op protocollen? Doet ze sowieso iets met die informatie, rijd ze regelmatig les en werkt ze aan mindere puntjes? Als de pony voorheen m2 heeft gelopen moet hij het natuurlijk wel kunnen, mits er geen medische klachten bij zijn komen kijken. Zolang ze beiden plezier hebben zou ik niet iemand anders zoeken, wel zou ik me afvragen of zij het daadwerkelijk nog ziet zitten om te starten.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:07

ik heb het zelf ook gehad.. het heeft bij mij meer dan een jaar geduurd voordat ik een winstpunt had, maar nu gaat het heel goed. bij mij kwam het door dat me pony heel onrustig en schrikkerig was.
ik zou gewoon nog even blijven oefenen, het gaat van zelf wel beter, vooral als de pony het kan. ik zou niet gelijk een andere ruiter zoeken, maar als het egt niet goed gaat en je blijft deze punten rijden kan het niet anders..

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:10

Misschien kan je een keer bij een wedstrijd van haar gaan kijken, dan kan je zelf kijken wat er mis gaat.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:17

Ze heeft morgen weer wedstrijd, ben benieuwd waar wou ik even gaan kijken Knipoog als ik tijd heb.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:23

let er dan ook even op wat voor commentaar er op haar protocol staat Ja

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:35

Over 2 weken heeft ze hier in de buurt concour.. ga dan kijken Tong uitsteken Morgen is het beetje ver Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:47

Ik zou idd ook zelf gaan kijken. Ik heb ook een tijdje gehad dat het niet zo lekker ging, maar daarna kwamen de punten weer. Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:10

Misschien moet ze voor een poosje even rustig aan doen en dan thuis verder trainen d.m.v lessen en leuke dingen doen met de pony zoals springen of buitenrijden? Dan wordt de band ook losser en staat er minder druk op. en dan gewoon 1x p.m starten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:15

Het kan aan allerlei factoren liggen Lachen.

Maar dan nog, zij gaat regelmatig op concours, blijkbaar vind zij het niet zo'n probleem.

Hoezo zou het voor jou dan een probleem zijn?