Medical card voor SGW...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Medical card voor SGW...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 11:39

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het in NL ook verplicht is, maar hier in Noorwegen moet je tijdens een SGW wedstrijd een medical card om...
Daar moet je ook je bloedfactor bij opgeven, maar die weet ik dus niet! Moet ik nu bloed laten prikken of?
Tipje a.u.b.....

laliz

Re: Medical card voor SGW...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:58

Ben je nooit opgenomen in een ziekenhuis of iets dergelijks? Misschien is bij je vorige huisarts je bloedgroep wel bekend, zo niet inderdaad even bloed laten prikken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:01

Misschien dat de SGW ruiters hier meer van weten? Stel deze vraag eens in het SGW freaks topic...
Ik ben wel heel beneiuwd te horen of het verplicht is in Nederland...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:22

In Nederland is een medical card niet verplicht, wel aanbevolen. Wb die bloedgroep, dat kun je beter aan je eigen bond navragen.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 19:15

Ok...Ik ben nooit opgenomen geweest en heb nog nooit bloed afgegeven, dus ik zou het idd maar even laten prikken Knipoog

Wek raar dat het in NL niet verplicht is! Hier moet het i.v.m. ongelukken enzo....zou toch verwachten dat het in NL verplicht zou zijn.

thnx!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:49

Ik denk dat je huisarts wel op de hoogte is van je bloedgroep; ik zou het eerst daar even navragen voordat je kosten maakt voor het bloedprikken.
Het is in NL nog niet verplicht, maar ik rijd standaard met medical card. Ik heb zeld nl een aantal medische problemen en gebruik medicijnen. Ik vind het prettig als men weet wat ik aan medicijnen gebruik en wat er medisch gezien "mis" is. Stel dat ik val en buiten bewustzijn ben.......kan ik niet vertellen dat ik niet helemaal "gezond" ben.