Hoe lopen de klasses in Engeland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Hoe lopen de klasses in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 11:25

Ik ben vorig jaar een half jaar in Wales geweest en ben daar ook naar een concours geweest kijken. Ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand weet hoe daar de klasses lopen? Hebben ze daar ook B, L etc? En ligt het niveau ongeveer gelijk met Nederland of hoger/lager?

pol013

Re: Hoe lopen de klasses in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:39

Vraag me niet meer hoe de klasses precies gaan. Ik weet wel dat je in engeland geen promotiesysteem hebt zoals wij dat hebben (met over mogen/moeten bij bepaald aantal winstpunten). je mag dus zelf kiezen in welke klasse je start.

Verder is de laagste klasse novice als ik me niet vergis.
Ik geloof dat de laagste klasse wel minder moeilijk is dan onze laagste klasse.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 16:00

Oke, dat vind ik wel een beetje raar dat je dat zelf mag weten. Kun je dan ook telkens in een andere klasse starten?
Maar weet iemand waar bijvoorbeeld M1 dressuur en B springen vergelijkbaar mee is? Dat heb ik met mijn paard gereden.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:29

Ik zou het niet weten maar waarom heb je het daar dan niet gevraagd wanneer je er een half jaar lang bent? Verward

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:31

Ik werkte daar niet in de paarden of zo hoor ik heb er gewoon gestudeerd op een universiteit. In de buurt was toen een keer een concours en daar zijn we toen gaan kijken. Ik heb er toen helemaal niet bij nagedacht maar gisteren zat ik mijn site nog eens te bekijken die ik toen bijgehouden heb en toen las ik het stukje van het concours en toen vroeg ik me dat ineens af. Vandaar mijn vraag nu of iemand het weet.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:34

GreyHorses schreef:
Oke, dat vind ik wel een beetje raar dat je dat zelf mag weten. Kun je dan ook telkens in een andere klasse starten?

Is in België ook zo Lachen Daar heb je twee organisaties, de LRV (werkt wel met punten) en de VLP, en daar mag je het ook gewoon kiezen. Je mag dan in principe telkens in een andere klasse starten, maar er word een soort van "kampioenschap" bijgehouden, en dat kan natuurlijk niet als je in telkens andere klasses start...

En wat heb je gestudeerd in Engeland ? En was het moeilijk alles in het Engels te volgen ? (wil mss ook deel van m'n studies gaan doen daar *LOL*

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:56

Ik heb gestudeerd aan de university of Wales in Swansea. Je kan daar kiezen uit wel 200 vakken maar ik doe in Nederland een vertaalopleiding dus ik had ook allemaal vertaalvakken gekozen. Het niveau ligt veel lager dan in Nederland dus alles is makkelijk te volgen. Ik haalde daar hogere punten dan hier in NL, maar dat even off-topic Knipoog

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 13:10

Volgens mij heb ik het gevonden en heb je eerst preliminary, dan novice, elementary en medium. Weet iemand of dit klopt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:20

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:50

Bij het springen heb je eerst de basis klasse's
British novice- 90cm
Discovery-100cm
Newcomers-110cm
Foxhunter-120cm
Voor de barrage worden de sprongen ongeveer 10cm hoger gemaakt op alle niveaus
Daarna nog allemaal regionale leagues tussen de 130cm en de 150cm, en daarna internationaal FEI enz.

Ze beginnen dus lager maar daar moet bij gezegd worden dat E- pony's niet bestaan en dat het springen dus is gericht op alle paarden boven de 148cm.
Bij het springen werken ze niet met punten, je kan dus geen verlies punten krijgen. Je kan wel geld winnen en dit wordt bijgehouden op je startkaart. Als een paard meer dan een bepaald aantaal £ heeft gewonnen dan moet het door naar de volgende klasse.

In groot-britanie zijn er heel veel onderlinge wedstrijden voor alle disciplines. Bij onderlinge wedstrijden mag je zelf kiezen aan welke klasse je meedoet, maar als je een officiele startkaart hebt dan mag je vaak alleen HC meedoen.

Ik weet niet of wat ik heb gezegd 100% juist is want ik doe eigenlijk alleen maar mee aan onderlinge wedstijden. Bij het onderlinge springen heten de klasse vaak
Novice
Intermediate
Open (iedereen mag meedoen voor prijzen)

of gewoon
60cm
75cm
85cm enz.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 09:27

Bedankt allemaal! Volgens mij zijn wij toen gewoon bij zo'n onderlinge wedstrijd geweest. Want er deden daar paarden en pony's door elkaar heen aan alle klassen mee.