welke pagina's kopieren voor startkaartaanvraag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

welke pagina's kopieren voor startkaartaanvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 17:17

Ik wil vandaag even de startkaartaanvraag afronden. Formulier van de vereniging heb ik in huis. Wedstrijdnaam wordt gelijk aan stamboeknaam (dit omdat er maar 1 paard bij het kwpn geregistreerd is met de naam van mijn paard Haha!) Hoogte volgens het stamboekpapier is al weer gedateerd, gisteren m'n paard gemeten en ze is 1 cm groter dan op papier staat Haha! Maar goed, bij de paarden maakt het toch niets uit, ik hou stamboekhoogte wel aan.

Welke pagina's uit het paspoort moet je nu precies kopieren voor de startkaartaanvraag?
Zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Er staat netjes een stempel over het transpondernummer, inentingen zijn bijgewerkt. Aftekeningen staan in woorden vermeld, maar niet geschetst in de plaatjes van de paarden, het kwpn doet het niet. Paspoort is van de zomer door het kwpn op de keuring bekeken, dus alles moet volgens mij in orde zijn.

Hoe lang duurt de aanvraag tegenwoordig? Paard is nog niet bij de knhs geregistreerd. Als je nu aanvraagt kun je toch per 1 maart wel starten?
Ik ga namelijk ook alvast wat wedstrijden opgeven. Anders zit het weer vol als ik hier mee wacht.

Jamezy

Re: welke pagina's kopieren voor startkaartaanvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:20

Vandaag hoorde ik op stal dat je de eerste drie pagina's dient te kopieren.

Wist ik ook niet, heb de eerste twee opgestuurd Clown Nou ja, ze komen vanzelf wel retour Haha!

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:59

Hee dat is ook wel handig voor mij, ik ben er namelijk ook mee bezig. Mijn instructrice heeft wel een beetje uitgelegd welke ik nou precies moest kopieren maar ik weet zo niet welke het zijn. Maar mijn pony moet ook nog gemeten worden en dat is pas op 17 febr. volgens mij, dus ik heb nog even Clown

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:19

de eerste 4 paginas opsturen en volgens mij hebben ze bij de KNHS (alweer) grote achterstand bij de startkaartaanvragen. Dus ik zou het wel snel opsturen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:23

In ieder geval de pagina's waarop staat:

- transpondernummer
- levensnummer
- afstamming ( vader, moeder en moeders vader )
- kleur en aftekeningen
- stokmaat ( met name indien het een pony betreft )

Volgens mij zijn dit de eerst 4 of 5 pagina's van je paspoort. Ik zou maar niet te zeer uit gaan van 1 maart. Ik heb het zelf net deze week op de bus gedaan, ik hoop op 1 april ( en ik ben al geregistreerd en paard ook ).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:17

Ik heb naar de eerste wedstrijd geinformeerd. Dit is direct op 2 maart. Ik ben ruim op tijd met aanvragen. De vorige keer had ik een startkaart + registratie paard binnen een week binnen. Dat is wel weer 2 jaar geleden, maar met de nieuwe systemen zou dat nog steeds moeten kunnen lijkt mij. 4 weken lijkt mij dan helemaal ruim genoeg.
Morgen kopietjes maken en dan gaat de aanvraag weg. Ik kopieer in ieder geval wel genoeg. (kan ik dus tnt ook weer sponsoren omdat het niet onder de 20 gram blijft).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:22

Ik zou op het moment maar nergen op rekenen bij de KNHS: wij hadden 1 lid dat alleen van vereniging moest wisselen ( van de PC naar de RV ), duurde twee maanden voor ze een nieuwe kaart binnen had. Maar hopelijk lukt het, de ergste drukte is hopelijk al weer voorbij.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:35

erleyne schreef:
In ieder geval de pagina's waarop staat:

- transpondernummer
- levensnummer
- afstamming ( vader, moeder en moeders vader )
- kleur en aftekeningen
- stokmaat ( met name indien het een pony betreft )

Volgens mij zijn dit de eerst 4 of 5 pagina's van je paspoort. Ik zou maar niet te zeer uit gaan van 1 maart. Ik heb het zelf net deze week op de bus gedaan, ik hoop op 1 april ( en ik ben al geregistreerd en paard ook ).

Inderdaad, heb ik laatst ook gedaan. Ja

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:27

De eerste vier pagina's

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:22

germie schreef:
Ik heb naar de eerste wedstrijd geinformeerd. Dit is direct op 2 maart. Ik ben ruim op tijd met aanvragen. De vorige keer had ik een startkaart + registratie paard binnen een week binnen. Dat is wel weer 2 jaar geleden, maar met de nieuwe systemen zou dat nog steeds moeten kunnen lijkt mij. 4 weken lijkt mij dan helemaal ruim genoeg.
Morgen kopietjes maken en dan gaat de aanvraag weg. Ik kopieer in ieder geval wel genoeg. (kan ik dus tnt ook weer sponsoren omdat het niet onder de 20 gram blijft).

normaal gesproken heb je een startkaart met een week of 3 in huis, maar ze hebben nu een enorme achterstand en het kan dus wel eens veel langer duren.
als ik jou was zou ik de KNHS even bellen om te vragen hoe lang het duurt. kan je ook meteen vragen welke pagina's je moet kopiëren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 18:23

Heb de eerste pagina's gekopieerd, dus eerste pagina met naam en transpondernr, afstamming en aftekeningen. Meer belangrijke dingen kan ik niet vinden. INentingen zijn niet interessant. Die hoeven feitelijk pas in orde te zijn als je daadwerkelijk start (bij mijn paard is dat wel in orde)

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 07:11

He Germi, ik snap helemaal niet waarom je dit topiv opent, je hebt toch eerder een startkaart aangevraagd? Dus je weet hoe het moet!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:19

Vorige keren heb ik het formulier ingevuld en de eigenaar van de paarden heeft de kopieen verzorgd, ik heb dan wel alles in een envelop gestopt, maar wat er nu allemaal inzat, dat is ook al weer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst iets heb aangevraagd.

zamiratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:21

germie schreef:
Ik wil vandaag even de startkaartaanvraag afronden. Formulier van de vereniging heb ik in huis. Wedstrijdnaam wordt gelijk aan stamboeknaam (dit omdat er maar 1 paard bij het kwpn geregistreerd is met de naam van mijn paard Haha!) Hoogte volgens het stamboekpapier is al weer gedateerd, gisteren m'n paard gemeten en ze is 1 cm groter dan op papier staat Haha! Maar goed, bij de paarden maakt het toch niets uit, ik hou stamboekhoogte wel aan.

Welke pagina's uit het paspoort moet je nu precies kopieren voor de startkaartaanvraag?
Zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Er staat netjes een stempel over het transpondernummer, inentingen zijn bijgewerkt. Aftekeningen staan in woorden vermeld, maar niet geschetst in de plaatjes van de paarden, het kwpn doet het niet. Paspoort is van de zomer door het kwpn op de keuring bekeken, dus alles moet volgens mij in orde zijn.

Hoe lang duurt de aanvraag tegenwoordig? Paard is nog niet bij de knhs geregistreerd. Als je nu aanvraagt kun je toch per 1 maart wel starten?
Ik ga namelijk ook alvast wat wedstrijden opgeven. Anders zit het weer vol als ik hier mee wacht.

alle gegevens van het paard, dus de ouders, de entingen, als het dier een papier heeft ook daar kopie van, alles wat over het paard gaat

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:37

Ik ben nu het paspoort aan het kopiëren. Moeten de 2e en de 3e pagina ook? (dat zijn de afstamming van de moeder en de vader)
Verder heb ik het losse papiertje gekopieerd, de 1e pagina, de meetgegevens en ik doe de 2e , 3e en 4e ook nog. Beter te veel dan te weinig Tong uitsteken

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:17

De eerste 4 pagina's Knipoog