Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)

rowo schreef:Je mag een 3 jarige vanaf april in de B dressuur starten en een 4 jarige vanaf april in het springen. En dan gerekend dat de paarden allemaal in januari een jaar ouder worden.
ikke20 schreef:mag gewoon. mijn paard word in augustes 4 en heb er in januarie eerste wedstrijd mee gehad. en mocht gewoon meerijden en heb ook een startkaart gekregen.
Sammie schreef:Het mag pas vanaf oktober. Dat is sindskort. Zie www.knhs.nl
Een van de beste regels die ze hebben veranderd!

Citaat:Het mag pas vanaf oktober. Dat is sindskort. Zie www.knhs.nl
Een van de beste regels die ze hebben veranderd!
) mogen pas vanaf oktober uitgebracht worden ipv april. cp112 schreef:ikke20 schreef:mag gewoon. mijn paard word in augustes 4 en heb er in januarie eerste wedstrijd mee gehad. en mocht gewoon meerijden en heb ook een startkaart gekregen.
dat is dan vreemd? misschien toch een verschil in paarden en pony's?
Dat paard is dan voor de bond op 1 januari al vier en mag dus gewoon B-dressuur lopen. Springen mag dan wel pas vanaf 1 april. En dat is geen grapje

Urielle schreef:Rowo dat is de nieuwe regeling vanaf april. De driejarigen van dit jaar (dus de paarden uit 2004, even voor de anderen) mogen pas vanaf oktober uitgebracht worden ipv april.
erleyne schreef:De nieuwe regels gaan vanaf 1 april in. Als je dit jaar een driejarige wil starten, zal je echt moeten wachten tot 1 oktober. Ik kan er niet om rouwen, ik zou 1 april ook veel te vroeg vinden.
In het geval van TS is de pony al vier, dus die kan ze gewoon nu al in de B starten.

ikke20 schreef:mag gewoon. mijn paard word in augustes 4 en heb er in januarie eerste wedstrijd mee gehad. en mocht gewoon meerijden en heb ook een startkaart gekregen.
Dat paard is dan voor de bond op 1 januari al vier en mag dus gewoon B-dressuur lopen. Springen mag dan wel pas vanaf 1 april. En dat is geen grapje