vandaag om half 7 ging de wekker. aankleden en om 7 uur naar stal. daar de zoon van de eigenaar uit bed gebeld dat ie voor mij de deuren moest openen en voeren (was afgesproken hoor!!) ik spulletjes in de auto jassie poetsen en nog ff zijn been met koelingsgel ingesmeerd en op naar het concours. zijn we halverwege (was 10 min rijden.) fiets mijn rijjasje vergeten!! daar aangekomen ik opgetuigd en mijn pap terug naar huis voor dat jasje.
ik losgereden voor dressuur heel voorzichtig omdat ik veel te bang was om hem kreupel te maken. om 9.10 was mijn pap terug en om 9.15 was ik aan de beurt. nou moesten alle nr's 3 tegelijk de ring in dus ik langs het lint richting mijn ring ( de laatste) nou word meneer dol!! staart in de lucht onstuurbaar. en dat terwijl er nog ringen aan de gang waren. schaam schaam. nou ik de ring in kon ik dus niks meer met hem beginnen! heel zijn hals stond erop en mensen langs de kant wow wow da paard kan lopen. ik dus boos want hij deed alsof ie een Z proef moest lopen zo hoog ingesteld liep ie. proef gereden gewoon geprobeerd hem braaf te rijden, maar meneer wist het zelf beter: hals er op en showen!! nou ik uit de ring ons pap lachen. zegt ie: het ws een mooi showtje maar ze keken niet zo blij!!

toen springen. ik was startnr 16. vlug losgereden een paar stijltjes een oxer waar die een balk van pakt. is niet erg want dan let ie beter op in het parcour. in de eerste manche was ik foutloos. hij sprong echt super. vorige week had ikmet dit paard een flink L parcour gesprongen en dit stond echt niet hoog dus dat viel mee. 49 stijlpunten.
in de barage zaten 25 deelnemers. ik stond nu met stijlpunten op de 4de plaats. ik als 5de de ring in kwam hij heel slecht door de dubbel en dat koste me flink wat stijlpunten. kreeg er nu 45.
uiteindelijk belande ik op de 8ste plaats. heel tevreden dus na al dat kreupelen.
op mijn dressuurcoupon stond mooi paard kan goed lopen maar bewaar dit maar voor de hogere klassen. C jury 170 punten
op mijn andere paard meer voorwaarts neerwaarts dit komt later wel! H jury 157 punten.
dit was een 3de plaats bij C en een 15de plaats bij H. in totaal was ik 8ste.
groetjes [naam]