Concours starten en geen eigen trailer, auto en E rijbewijs.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Concours starten en geen eigen trailer, auto en E rijbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:56

Zo, grote titel en een kleine vraag Clown
Wie rijd er concours, heeft geen eigen trailer, geen auto die hem kan trekken en geen E rijbewijs? Als er uberhaupt al mensen zijn die aan deze eisen voldoen, hoe regelen jullie dat? Ik ben zeeer benieuwd!

Sammie

Re: Concours starten en geen eigen trailer, auto en E rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:03

Doei!

Geen eigen trailer? check
Geen auto die 'm kan trekken? check
Geen E- rijbewijs? check

Hoe regel ik dit. Een lieve pappie die wel mag rijden met een trailer (heeft alles op motor na), een trailer die met anderen wordt gedeeld (kosten e.d.). De auto is eigenlijk het grootste probleem. Meestal gebruiken we die van de stalhouder, of van een andere kennis. Iig heb ik iets van 3 mensen om op terug te vallen om te rijden en iets van 2 á 3 auto's om op terug te vallen. Uiteraard ben ik hier altijd heeel dankbaar voor en ben ik hard aan het sparen voor een eigen trekkend voortuig, omdat dit meestal het grootste euvel is.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:10

Aardige paps heb je! Hoe vaak start je dan?
Ik rijd met lowara mee hier op bokt, heel gezellig altijd maar ze gaat straks op buitenland stage voor 3 maand. Ik heb ook nog een ontzettende lieve stalbaas die heel graag wil rijden, enig probleem is dat zijn dochter Z springen start, en een andere jongen een jong paard van hem B start. Ik zelf werk op de zaterdagen en de zondagen waarop ik dus B dresuur kan starten zijn op 1 hand te tellen. Ik denk dat ik dus maar noodgedwongen 3 maanden pauze in moet lassen. Wel heel jammer heb namelijk pas 2 keer gestart, en wil zo graag.

diddlmousesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:10

Ik heb pas sinds juli een eigen trailer en een lieve schoonmoeder die wil rijden, maar daarvoor had ik dus ook nix, voor mij was de enige mogelijkheid om in de buurt te starten als ik er lopend naartoe kon, weet niet of er bij jou in de buurt iets is waar je onder de man heenkan?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:27

Ik reed mee met een stalgenootje of zocht wedstrijden op in de buurt en ging en dan te paard of pony naast de fiets heen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:38

Sammie schreef:
Doei!

Geen eigen trailer? check
Geen auto die 'm kan trekken? check
Geen E- rijbewijs? check

Hoe regel ik dit. Een lieve pappie die wel mag rijden met een trailer (heeft alles op motor na), een trailer die met anderen wordt gedeeld (kosten e.d.). De auto is eigenlijk het grootste probleem. Meestal gebruiken we die van de stalhouder, of van een andere kennis. Iig heb ik iets van 3 mensen om op terug te vallen om te rijden en iets van 2 á 3 auto's om op terug te vallen. Uiteraard ben ik hier altijd heeel dankbaar voor en ben ik hard aan het sparen voor een eigen trekkend voortuig, omdat dit meestal het grootste euvel is.

Idem. Trailer heeft de stalhouder wel te huur, maar de auto is idd het grootste probleem. Tot dusver om die reden ook minder wedstrijden gereden dan ik eigenlijk zou willen. Oplossingen tot dusver:
1. Stalhouder bracht en haalde me voor kleine vergoeding. Nadeel: tussendoor sta je moederziel alleen met je spulletjes en je paard (had ook geen voorlezer...). Erg lastig.
2. Tegen vergoeding iemand ingehuurd die wel vaker mensen bracht en haalde.
3. Ouders. Nadeel dat die op een uur rijden van mij wonen dus kan ik niet steeds lastig vallen natuurlijk.
4. Met iemand van stal meerijden die toevallig ook naar dezelfde wedstrijd ging en de beschikking had over een 2-paards.

Helaas allemaal erg behelpen, en heb dus om te beginnen voor dit jaar in de planning zitten om mijn E-rijbewijs te halen. Auto + trailer lenen is het volgende probleem Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:39

ik voldoe aan de eisen Clown ik ben nog geen 18, dus kan ook verder niks.
er is 1 wedstrijd hier waar ik rijden heen kan, verder:
-rijd mijn allerliefste pappie ( Clown ) met de trailer
-lenen we de trailer van mijn instructrice die geregeld wel eens mee gaat en ook altijd wel wat krijgt Lachen

unico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:28

Mijn vader en moeder hebben wel een auto die trailer mag trekken en we hebben ook wel een trailer. Nadeel is dat ik mijn e rijbewijs nog niet heb (ga er binnenkort wel mee beginnen) en dat mijn vader 2week op 2 week af in noorwegen zit en mijn moeder niet met trailer durft te rijden. Nu is mijn stagebegeleidster wel een paar keer mee geweest met mij en verder kan ik dus eigenlijk alleen maar op wedstrijd als mijn vader thuis is of als het in de buurt is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:42

ik heb geen auto die een trailer mag trekken, geen trailer en geen E rijbewijs. hoe los ik dit op? simpel!
de eigenaar van Uris heeft een B rijbewijs vrachtwagentje die ik eigenlijk altijd mee kan nemen.
hij plant zijn wedstrijden al ver van te voren in, geeft mij dat schema en dan kan ik mijn wedstrijden in de andere weekenden plannen Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:16

Ik had dat ook allemaal niet. Eerst zelf een trailer gekocht, auto van paps geleent. Vriendje haalde zijn E-B. Toen kocht ik zelf een jeep voor de trailer. Dus alles compleet. Inmiddels door omstandigheden vorig jaar trailer verkocht, de bedoeling was om geen paard meer te kopen. Ik heb wel m'n jeep aangehouden omdat ik die zo leuk vond. Nu heb ik een nieuw paard dus moet er toch een trailer komen, in de tussentijd huur ik er eentje als ik weg moet.

SANEX

Re: Concours starten en geen eigen trailer, auto en E rijbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:25

Ik voldoe ook aan je eisen

Trailer leen ik van de stalbaas, mag 'm altijd meenemen waarvoor dan ook. Als die trailer niet beschikbaar is kan ik de trailer van een vriendin van me lenen alleen dat is wat vervelend want dat ding moet opgehaald worden uit een paar dorpen verderop, en later ook weer teruggebracht, waar je vaak geen zin meer in hebt na wedstrijd.
Mochten beide trailers niet beschikbaar zijn, wat nog nooit is voorgekomen, dan kan je hier in het dorp een trailer huren, alleen is dat wel een beetje prijzig voor een wedstrijd.

Auto; een goede vriend van mij heeft een Busje, die mag elke trailer trekken

Chauffeur; diezelfde goede vriend met de bus, hij rijdt ons overal heen, voel me vaak wel bezwaard om hem te vragen maar hij vind het wel leuk zegt hij. Hij vroeg laatst toen het wat rustiger was qua wedstrijden zelf : "Wanneer gaan we weer eens op wedstrijd?!" Haha!
Hij krijgt zo nu en dan een bierpakketje als dank, en wanneer het moet vergoeden we natuurlijk de benzine ( hoeft meestal niet eens )

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:27

een vriendin van mij had dit probleem eerst ook. trailer huurde ze. onze baas reed voor haar(heeft E en een landrover).nu heeft ze inmiddels een eigen trailer maar nog geen e en nog geen auto. eerst huurde ik ook een trailer en reed mn pa of moeder van een andere vriendin(gingen meestal samen). nu heb ik wel auto en wel trailer maar nog geenE rijbewijs en rijd mn pa nog.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:45

Voorlopig is het er nog niet van gekomen om uit-wedstrijden te rijden. Maar in maart ga ik wel voor het eerst naar een naburige manege. We zijn aan het kijken voor een trailer, maar anders moet ik die huren, en dan rijdt mijn vader die gelukkig wel een auto met aanhanger heeft. Maar dat is wel afstemmen, want hij werkt ook wel eens in het weekend en gaat regelmatig op vakantie. Dus voordat ik me inschrijf moet ik even de datum checken.

Van de zomer zal ik ook wel eens onder de man naar een naburige manege rijden, en verders moet ik het dus vooral hebben van thuis-wedstrijden.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:56

Ik "voldoe"ook aan deze eis denk ik Bloos
De eigenaresse van Yfke rijd mij naar de wedstrijd met haar trailer.Zij rijd mij eigenlijk overal heen als ik ergens heen wil.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:47

Je mag als je wilt ook best een paar keer met mij mee rijden als we op dezelfde dagen concour hebben!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:54

Ik heb m'n papa. Pling Haha!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:20

Ik had geen trailer, dus toch maar 1 gekocht. Geen E rijbewijs, maar deze kunnen we met B rijbewijs rijden. Alleen moet ik altijd een chauffeur regelen, me vader of me vriend... Ik rijd er zelf liever niet mee...Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:23

Ik heb geen trailer, maar die mag ik van stal lenen. Ook heb ik geen auto, en mijn moeder ook niet. Dus lenen we meestal de auto van mijn opa. Maar mijn moeder heeft wel een rijbewijs Tong uitsteken

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:25

Ik reed met een meisje uit het dorp mee...helaas is zij ermee gestopt (maar anders was ik wel gestopt met meerijden, want ik werd er helemaal gek van!).
Nu start ik alleen de wedstrijden waar ik stappend heen kan...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:56

In April ga ik mijn eerste officiele wedstrijd rijden, ik ga er onder de man heen, of op de fiets met paard aan de hand. Met onderlinge wedstrijden van de vereniging of naburige maneges heb ik dit ook altijd zo gedaan. Op deze manier rijd ik dit jaar toch een wedstrijd of 9. Wel heb ik nog 1 of 2 wedstrijden die ik ook graag zou rijden, maar waar ik echt vervoer voor nodig heb. Afhankelijk van de datum heb ik wel vrienden met auto/trailer/Erijbewijs, maar die kan/wil ik niet te vaak vragen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:26

marquez1 schreef:
Aardige paps heb je! Hoe vaak start je dan?
Ik rijd met lowara mee hier op bokt, heel gezellig altijd maar ze gaat straks op buitenland stage voor 3 maand. Ik heb ook nog een ontzettende lieve stalbaas die heel graag wil rijden, enig probleem is dat zijn dochter Z springen start, en een andere jongen een jong paard van hem B start. Ik zelf werk op de zaterdagen en de zondagen waarop ik dus B dresuur kan starten zijn op 1 hand te tellen. Ik denk dat ik dus maar noodgedwongen 3 maanden pauze in moet lassen. Wel heel jammer heb namelijk pas 2 keer gestart, en wil zo graag.

Ach gut ik denk aan je hoor Loes!
en 3 maandjes zijn zo voorbij, dan kunnen we alle concoursen in de buurt weer onveilig maken en lekker rondhobbelen op onze smerige witte paardjes Clown
Heb je mijn lijst al een beetje doorgescant om te kijken welke concoursen jij mee kan doen? gewoon lekker jezelf ook ervoor opgeven he Haha!
en de eerste is alweer vanaf 28 mei, dus hard oefenen tot die tijd zodat je meteen voor de 2 winstpunten per proef kan gaan Ja

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:29

pearl_tje schreef:
Je mag als je wilt ook best een paar keer met mij mee rijden als we op dezelfde dagen concour hebben!

Haha! Die vind ik lief!
Ja ik zou mijn ouders vragen of ze mee kunnen rijden. Of iemand bij je op stal??

Succes. Kaatje77 Haha!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:10

Mijn vriendin heeft ook geen auto die een trailer kan trekken, en ook geen trailer.
Ze rijdt inpreciepe met mij dan mee, en anders rijden we samen naar een wedstrijd dicht in de buurt.

Waarschijnlijk zal ze wel iets moeten zoeken, als ik naar de L ga, en zij nog ik de B blijft hangen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:20

Ik voldoe ook aan de eisen.

En daarbij nog iets: het paard is ook niet van mij. Ik heb wel veel geluk dat zijn eigenaren het erg leuk vinden dat ik wedstrijden rijd en zij hebben een auto die de trailer kan trekken. We lenen of huren ergens een trailer (mijn zus heeft er een) en die combinatie mag zonder E rijbewijs gereden worden.
Mijn zus gaat nu ook vaak mee, die heeft ook een combinatie (Volvo en 1 1/2 paards trailer) die zonder E getrokken mag worden. Ik ga vaak mee naar de wedstrijden van mijn zus om te groomen. is erg gezellig.

Ik rijdt niet zoveel wedstrijden, momenteel zo'n 1 per twee maanden, maar vorig jaar heb ik elke maand een wedstrijd gereden.

Binnenkort wil ik mijn E halen, of in ieder geval les hebben gehad met trailer, zodat ik met dezelfde combinatie op stap mag en met name ook weet hoe ik een bocht achteruit moet doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:31

Ik zelf voldoe ook aan die eisen, maar mijn ouders hebben een trailer en auto die hem mag trekken en mijn vader, moeder en vriend hebben een E-rijbewijs.