Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Urielle schreef:Ik vraag me bijv. af wat het nut is van 'gebitsverzorging'.
Welke pino gaat er nu zelf aan het gebit van zijn paard prutsen? Vrijwel alle sportruiters laten minstens eens per jaar (meestal 2x jaarlijks) de tandarts komen en die doet dan wel wat er moet gebeuren neem ik aan.
marbel schreef:Mag ik dit ook een ernstig geval van kortzichtigheid noemen. Ik vind het niet nodig om in de verdediging te schieten, maar om maar meteen mensen die er een andere zienswijze op na houden te beschuldigen is wel erg kort door de bocht.
Vippie schreef:Gebitsverzorging weet ik genoeg vanaf en voor de uitvoer heb ik een tandarts, huisvesting kan ik wel heen gaan maar sta prima waar ik sta
arno8 schreef:marbel schreef:Mag ik dit ook een ernstig geval van kortzichtigheid noemen. Ik vind het niet nodig om in de verdediging te schieten, maar om maar meteen mensen die er een andere zienswijze op na houden te beschuldigen is wel erg kort door de bocht.
Nogmaals, het gaat niet over een andere zienswijze. Het gaat er om dat mensen geen interesse hebben in EEN zienswijze over wat goed is voor een paard.
KiWiKo schreef:Een paard die niet lekker in zijn vel zit, presteert niet............ kan je dus zeggen dat het welzijn van het sportpaard prio nr 1 is....
arno8 schreef:de lezingen waren ná elkaar. De zaal stroomde vol bij 'fysiotherapie' en stroomde leeg bij 'huisvesting van sportpaarden' en stroomde daarna weer vol bij 'trainingsopbouw sportpaard na blessure'
Elke lezing duurde een half uur....
Ik vind het gewoon schokkend dat mensen alleen maar gericht zijn op verhalen die ze willen horen.
KiWiKo schreef:
En als mensen die intresse nou wel hebben, zich er ook in hebben verdiept, maar toch besloten hebben dat het voor hun paarden niet werkt?
arno8 schreef:Het gaat er om dat mensen geen interesse hebben in EEN zienswijze over wat goed is voor een paard.
Citaat:Dat het prio 1 is, gaat niet op. Prio 1 is dat het paard presteert. Een niet presterend paard, daar kun je niks mee.
je snapt het !
Karin schreef:Ehmm.... Ik zat bij die lezing over fysiotherapie en de zaal stroomde idd leeg na afloop van de lezing: omdat Jarko Dun aansluitend aan zijn lezing een praktijkgedeelte had gepland - in een van de ringen beneden. Dat praktijkgedeelte was dus tegelijk met de lezing over huisvesting.![]()
Overigens is fysiotherapie óók heel interessant voor paarden die niet in de sport worden uitgebracht. Een recreatiepaard kan er namelijk ook veel aan hebben om zo af en toe eens gecheckt en zo nodig behandeld te worden door een fysiotherapeut. Ook een recreatiepaard kan op die manier een prettig(er) en lang(er) leven hebben.
Misschien scheelt het als je die zwart-witte bril eens afzet en niet zo snel je conclusies trekt.
KiWiKo schreef:wat is goed gestald arno???