met donkergrijs/antrecietkleurig jasje starten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

met donkergrijs/antrecietkleurig jasje starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 11:18

ik weet dat het volgens de huidige regelementen van de knhs niet mag.

maar zijn er mensen die in een donkergrijskleurig jasje starten in de dressuur?

en weet er iemand of er al ontwikkelingen zijn over het toestaan van andere kleuren dan blauw en zwart in de dressuur?

ik zou graag met een heel donkergrijsjasje starten omdat dit mooier bij de rest van mijn spullen staat, (lees dekje met bordoaux en grijs randje, en bijpassende deken en vrachtwagen?)

Alanta

Re: met donkergrijs/antrecietkleurig jasje starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:33

Als je al weet dat het niet mag, dan rij je toch ook niet in een grijs jasje! En nee, wijzigingen zijn er in de dressuur (nog) niet.
Als ik iemand in de ring krijg met een andere kleur jas dan zwart of donderblauw, hoeft diegene niet te starten!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:37

De ontwikkelingen met betrekking tot andere kleuren in de dressuur worden wel besproken bij de KNHS, maar daar blijft het voorlopig dan ook bij helaas.

Grijs is inderdaad niet toegestaan. Erg jammer, want in combinatie met dekje e.d. kan het erg mooi staan.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:39

He GeJe, lang niet gezien!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:50

Citaat:
Als je al weet dat het niet mag, dan rij je toch ook niet in een grijs jasje!

ik zeg toch ook niet dat ik er mee rijd......

ik wilde alleen weten of er toch mensen zijn die er wel mee rijden.

en als ik geje mag geloven zijn er dus wel ontwikkelingen over.

dat was mijn vraag.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:14

als dat je club kleuren zijn mag je er wel startten en bij springen mag het zo ie zo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:16

GeJe schreef:
De ontwikkelingen met betrekking tot andere kleuren in de dressuur worden wel besproken bij de KNHS, maar daar blijft het voorlopig dan ook bij helaas.

Grijs is inderdaad niet toegestaan. Erg jammer, want in combinatie met dekje e.d. kan het erg mooi staan.

Misschien moet ik dan nog even wachten met een neuw jasje kopen Haha!
Ik start mijn schimmel met een grijs dekje en een grijs jasje erbij lijkt met erg mooi.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:22

Ik zie op dressuurwedstijden best wel eens mensen met een grijs jasje rijden. Het staat zeker mooi, maar toch vind ik het traditionele zwart-wit een stuk beter. En tja, als de regels zo zijn, waarom zou je je er dan niet aan houden?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:48

ik hoorde idd dat ze er wel mee bezig zijn om bij de dressuur ook andere kleuren dan zwart en blauw toe te staan.
maar of dat doorkomt en wanneer weet ik niet. hoop het wel, wil graag bruine laarzen Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:01

Het mag inderdaad niet bij dressuur, maar wat ik mij afvraag: Wat doet het ertoe of je dressuurjasje bij de deken en vrachtwagen past?? Voegt geen enkele waarden aan je proef toe imo en daar gaat het toch om.

Is het overigens niet sowieso verplicht om tot en met het M2 in verenigingstenue te starten? Ik heb al meerder topics gezien over blauwe/zwarte/champagne weetikwatvoor wedstrijdkleding en dekjes. IMO is dat helemaal niet aan de orde en ben je verplicht in verenigingstenue te starten? Of is dat alleen bij de pony's dan zo?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:39

Het mag nu nog alleen als het je clubtenue is, anders helaas niet dan wordt het toch standaad blauw of zwart.

@Ezter, bij onze club moet je idd in het zwart/wit + clubdekje starten, toen ik in het Z1 kwam wilde ik blauw/champagne maar dat mocht niet van de club. Cubdekje heb ik toen wel weggelaten en een mooi dekje gekocht, en wat zag ik later...een clubgenootje in het Z1 in het blauw/champagne
man wat was ik toen boos Nagelbijten / Gniffelen

maar bij ons doet het er dus helaas niet toe welke klasse je rijd, zelfs in het Z moet je je aan het verenigingstenue houden(clubgenootje is later ook overgestapt naar andere club Knipoog )

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:51

Dankje Renske Lachen had ik toch goed dat dat ook bij paarden is.
Maar wat ik eigenlijk nog bedoelde, volgens mij is het niet de vereniging zozeer die die regel maakt, maar de KNHS die je verplicht in het clubtenue te starten. En dus ook de KNHS die dat vrijgeeft vnaf het Z1. Dus dan zou jij nu gewoon mogen starten in wat jij mooi vindt. (maar binnen de regels vd KNHS valt uiteraard).

Maar als dat zo is...waarom dan al die mensen die vragen mag dit, mag dat, wat vinden jullie mooi...Rijden die allemaal Z? Of zijn er misschien verenigingen die helemaal geen clubtenue hebben en je dus zelf mag kiezen wat je mooier vind? Of wordt er gewoon door zowel KNHS als de meeste verenigingen niks om gegeven als je ook in de lagere klassen niet in verenigingstenue verschijnt?
(dat zou mooi zijn Lachen ben pas naar andere club gegaan en dan hoef ik geen nieuw jasje te kopen Knipoog )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:55

helaas is mn Z paard afgekeurd voor de sport, start eind deze maand voor het eerst met mn jonkie dus begin weer in de B Knipoog
die is zwart dus dan vind ik zwart-wit wel mooi Lachen

Denk dat veel verenigingen niet erg streng zijn met wat je draagt, de KNHS zelf doet er volgens mij ook niet moeilijk over.
Sowieso kan een jury niet van iedere club weten wat het verenigingstenue is en het dus niet controleren.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:07

bij ons is er geen vast tenue afgesproken en mogen wij zowel in het zwart als blauw starten.

wat het er toe doet of het wel of niet bij mijn dekje, deken en vrachtwagen past, tja voor de mooiigheid en omdat ik alles in dezelfde kleuren wil hebben.

het ligt meestal een beetje aan de regels van de club bij ond doen ze er niet moeilijk over.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:37

Ik heb afgelopen week nog iemand in de ring gehad met een grijs rjjasje.
helaas heb ik hem moeten verzoeken om een ander jasje aan te trekken ( lenen of zo) en daarna mocht ie van mij nog gewoon starten.
Ik vind de kleur grijs ook erg mooi maar het mag (nog) NIET!.

Ik let er ook altijd wel op. Meeste verenigingen weet je wel wat de kleuren zijn en anders vraag je het aan de ruiter, meestal geven ze eerlijk antwoord!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:35

Haha, weer wat geleerd Clown
Ik wist niet eens dat het niet is toegestaan Schijnheilig

Vriend van mij rijdt met een grijs jasje, en nee, het is geen verenigingstenue. Hij is er nog nooit over aangesproken ...