rubriek aflassen weinig deelname?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

rubriek aflassen weinig deelname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:06

Hoi!

Mag een rubriek (paardendressuur) afgelast worden als er te weinig deelname is?

Heb me opgegeven voor een wedstrijd eind februari, en nu zag ik net dat komend weekend daar ook al wedstrijd is, maar de Z is afgelast vanwege te weinig deelname (weet niet hoeveel, mss wel niemand, dan is het logisch). Zou als enigste klasse verreden worden op zaterdag, rest op zondag, staat echter niet in vraagprogramma.

Stel dat ik blijk straks de enige te zijn in de Z, mogen ze dan de Z laten vervallen of maar naar zondag plaatsen in handicap met M2 ofzo? Ons mam dacht dat dat ook niet mocht omdat Z 20x60 is en M2 20x40.

Wie kan er antwoord op geven? Als idd afgelast mag worden, ga nog snel kijken of dat weekend ergens anders kan starten, want dan wel risico.

OemmiejO

Re: rubriek aflassen weinig deelname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:08

Volgens mij mag het idd afgelast worden.. Ik heb het een keer gehad met een hele wedstrijd, alle klassen dus (dressuur).

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:12

Heb het ook meegemaakt. Hierop de KNHS gebeld om te informeren wat de officiele regels hiervoor zijn. KNHS gaf aan dat bij te weinig deelname een rubriek geschrapt mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:12

Ok, bedankt!

Hoop dat er dit keer voldoende Z-starts zijn, anders hoop ik dat ze in handicap zetten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:20

Handicap regeling toepassen mag wel. Maakt verder niet uit dat Z in 20x40 wordt gereden, ieder rijdt zijn eigen proef (in de daarvoor bestemde ring) wel bij dezelfde jury. En in het geval van M2 en Z1 bij elkaar trekken, dan moeten de punten dus worden omgezet in procenten om te kijken wie er de winnaar is.
Verder kan inderdaad een rubriek afgelast worden, zeker als dit het geval is zoals je hierboven schetst, de enige rubriek op een dag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:23

Ze zullen een Z rubriek met weinig deelnemers eerder laten vervallen dan de andere rubrieken omdat er ook minder makkelijk een jury voor te vinden is.