Ik zit een beetje te twijfelen.
Judy heeft haar hele leven lekker buiten voor crosspony mogen spelen, en ik ben nu begonnen haar wat meer dressuurgericht te rijden, omdat ze last van haar rug kreeg doordat ze die fout gebruikte. (achterhand sleepte erachteraan, rug wegdrukken, enz enz)
Op het moment is het achterhandgebruik sterk verbeterd, en drukt ze haar rug niet meer zo weg, werken veel aan de ontspanning. Buiging om m'n been kan nog stukken beter.
In mei/juni wil ik een onderlinge wedstrijd mee rijden op de ponyclub. Ik zelf zit er aan te denken om gewoon de B proef voor a&b ponys te starten. Het is een bpony, dus wat dat betreft zou het moeten kunnen.
Het voordeel is, dat er maar 2x 1 volte gegalopeerd hoef te worden
en er minder moeilijke oefeningen worden gevraagd, en ik haar dus niet iets hoef te laten doen wat ze nog heel erg moeilijk vindt, zeker voor de eerste keer.
Het nadeel is dat ik met de kleutertjes opgescheept zit.
Als ik de 'gewone' B proef ga starten, start ik in een groep met m'n vriendinnen, maar moeten we nog veel harder trainen en ik ben een beetje bang dat ik haar overvraag dan....
Iedereen in m'n omgeving zit maar van, gewoon die 'gewone' B proef starten, is leuk joh... maar ik weet het niet, ofdat we dat aan kunnen.
We krijgen 1x in de 2 weken ofzo priveles, 1x in de week les op de ponyclub, en dan rijd ik zelf nog 2x in de week in de bak, maar is ook sterk afhankelijk van het humeur en het weer.
Wat zouden jullie doen?