de hele wedstijd van voor berijding tot prijsuitrijking

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiiRowiej

de hele wedstijd van voor berijding tot prijsuitrijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:12

nou kijk het zit duz zo.. ik weet niet of hier al een topic over is maar die heb ik niet gevonden..

ik heb eigelijk nog nooit meegedaan aan een wedstrijd en nou ben ik eigelijk wel eens benieuwd hoe da t nou gaat van begin tot eind?
dus zeg maar van inschrijving tot helemaal naa de wedstrijd.. wat doe je in de tussentijd, hoe weetje waar je naar toe moet wat is allemaal de bedoeling. hgoe veel keer moet je rijden hoe zit het nou presies met de B, M, Z en met winst punten enz. enz..

gewoon een beetje uitleg van A tot Z ? wie heeft er veel ( of een beetje) ervaring en kan me dit uitleggen?

dankjewel groetjes

Anoniem

Re: de hele wedstijd van voor berijding tot prijsuitrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:16

Je schrijft je in voor een wedstrijd en dan stuur je je coupons op.

Op de wedstrijddag meld je je bij het secretariaat en betaal je je inschrijfgeld. Dan check je nog even of je starttijden niet veranderd zijn.

Ondertussen kan je koffie drinken of vast gaan zadelen, ligt eraan hoe vroeg je er bent. Dan ga je naar het gedeelte waar je los kan rijden. Je meldt je dan even aan bij de ringmeester, zodat die de tijden in de gaten kan houden. Losrijden doe je ook weer zolang als dat jij denkt dat nodig is.

Dan krijg je een seintje van de ringmeester en mag je de bak in. Jury geeft een seintje als je mag starten. Dan rijd je je proef, ga je de bak weer uit, tweede proef en dan afzadelen.

Het verschilt per wedstrijd of de prijsuitreiking in correct tenue is, dan moet je je wedstrijdspullen aanhouden. Anders kan je je omkleden als je dat wilt.

Wachten tot je coupons er zijn óf wachten op de prijsuitreiking en naar huis Knipoog Soms kan je je paard al naar huis brengen omdat de uitreiking erg laat is.

Dat was het wel geloof ik Knipoog

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:17

Je kan via internet www.startlijsten.nl op zoek gaan naar een wedstrijd bij je in de buurt. Daar stuur je je coupon naar toe. Er staat vaak bij startlijsten ook of het 1 of 2 proeven zijn. Is het een proef dan stuur je die op naar het adres wat er bij staat. Vervolgens houd je de site in de gaten en zal er een week voor de wedstrijd de starttijden er op staan. Meestal betaal je op de dag zelf voordat je start soms kun je het ook overmaken naar de vereniging.
Je begint in de klasse B en bij 180 punten heb je 1 winstpunt. Als je 10 winstpunten hebt behaald mag je over naar de L1 en bij 30 winstpunten ben je verplicht over te gaan naar de L1. En zo loopt het op tot het Z...
Weet niet wat je nog meer wilt weten?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:26

En voordat je kunt beginnen met het rijden van westrijden moet je eerst een startkaart bij de KNHS aanvragen voor jij en je paard (als combinatie). Via de KNHS koop je de startcoupons. Hoe dat gaat (aanvragen startkaart), staat in de FAQ.

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:44

oke tof! dan snap ik het te minsten een beethe als mensen bij mij op stal zeggen jes ik heb weer 2 winstpunten! of zoow..
maar nou nog 1 vraagje .. hoe zit dat dan met een verzorg pony want dan hoef je volgens mij geen startkaart tog?

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:48

Als jij officiele wedstrijden wil rijden moet je een startkaart aanvragen, dus of het je eigen of verzorg pony is maakt niet uit. Als combinatie moet je een startkaart. Onderling is het natuurlijk een ander verhaal.

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:00

en hoe zit het dan met onderlinge wedstrijden?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:10

Soms zijn er onderlinge wedstrijden op een manege.
Je meld je dan ook gewoon aan, je moet dan vaak de naam van je pony, de hoogte, jouw naam en jouw leeftijd doorgeven.
Hoe het dan zit met de startlijst wisselt, sommige clubs zetten de lijst alleen op de eigen site, anderen gebruiken wel startlijsten.nl

Vaak heb je op onderlinge wedstrijden hogere punten, omdat ze je even warm willen maken voor de wedstrijden Tong uitsteken
Dus dan krijg je hoge punten, denk je JEEJ het gaat zo goed laat ik maar gaan starten.. en in sommige gevallen valt het dan wel wat tegen als je officieel rijdt..maar als jij je paardje goed onder controle hebt komt ht vast wel goed!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:06

Het is hier volgens mij al uitgelegd Knipoog Voor vragen kun je me altijd pben..

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:10

Rowan! Lovers

Tricor is een paint *profiel* Haha!
Voeg me maar toe op msn, dan leg ik je alles tot in de nopjes uit Tong uitsteken
hihi... doei doei

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:09

oke dan romy doe ik!