Wat te doen met paard voor het losrijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChiC_

Wat te doen met paard voor het losrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 07:57

Hallo,
Nog een topic!
Mijn paard heeft vroeger een ongeluk gehad met de trailer en durfde daarna de trailer niet meer in..
Ik heb er nu 4x mee geoefend en het ging heel goed, ze loopt er nu (thuis) zo op! Maar echt lang heeft ze er nog niet ingestaan, meestal ong. 10 minuten tot kwartiertje.

a.s. zaterdag heb ik mijn eerste concours, ik start als 15e en mijn rubriek start om 9.00,, ik neem dus aan dat ik rond 10uur/kwart over 10 moet starten.. Nu staat er op de startlijst dat je een uur voor aanvang van de rubriek aanwezig moet zijn..
Wat kan ik in de tijd die tussen het arriveren op het wedstrijdterrein en het losrijden doen??!! Ik kan haar niet heel de tijd in de trailer laten staan, want dan heb ik geen trailer meer denk ik Clown

Dautsen

Re: Wat te doen met paard voor het losrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:01

Hey Peggy! Hier hetzelfde probleem. Ik kan Dautsen ook niet alleen op de trailer laten staan, want die breekt de boel af! Maar ik zorg er gewoon voor dat Kelly er bij blijft als wij gaan inschrijven en daarna haal ik haar eruit, kan ze alvast rondje lopen..beetje kijken..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:25

Als jij om 10 uur moet starten, moet je om 9 uur dus al aanwezig zijn op concours terrein. Dan ga je je melden, jezelf opknappen (laarzen, jasje, handschoenen, cap op) en je paard opzadelen. Ik neem aan dat je toch zeker wel een half uur moet losrijden dus dat beketent dat je er om half 10 moet opzitten. Ik denk dat de tijd dan wel aardig vol aan het raken is. Anders haal je er nog snel een borstel overheen als je wat tijd over hebt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:46

Ik wou net zeggen. Dat uur heb je hard nodig. Aanmelden (evt. betalen), kijken hoe ver je ring al is. Jezelf klaarmaken, opzadelen en nog losrijden. Dan is een uurtje nog krap hoor.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:22

Ik denk ook altijd voorbereiden lukt wel in een uurtje, maar op de een of andere manier gaat er meestal wel wat mis en gaat het uur veel sneller om!

monica79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:28

wat je kan proberen is als je je paard op de trailer zet om te oefenen ook een klein stukje gaat rijden en dat de trialer neerzetten.
Mensen vergeten dat je ook moet oefenen om je paard in de trailer te laten staan dat ze niet direct bij een stilstaande trailer worden uitgeladen.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:13

Allemaal heel erg bedankt! Ik denk nu idd dat ik dat uur hard nodig zal hebben, maar dacht eerst dat ik langer van te voren aanwezig moest zijn Clown

monica79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:21

heel veel succes as zaterdag!!!!!!!!!!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:09

monica79 schreef:
heel veel succes as zaterdag!!!!!!!!!!

Heel erg bedankt! Haha! Ben echt heel benieuwd hoe ze zich zal gedragen Bloos Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:59

Dat uur heb je idd wel nodig. En anders zou ik alvast eerder het paard zadelen, en dan een hele tijd gaan stappen en pas een half uur van tevoren echt beginnen met het losrijden (dus ook draf en galop).

Zelf zorg ik ook altijd dat ik een uur voordat ik moet starten aanwezig ben. En met die tijd kom ik mooi uit!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:58

Als de rubriek om 9 uur start en jij bent 15e moet je ongeveer om 11 uur er gaan er +/- 8 in een uur.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:00

Heel erg bedankt!! Haha! Ben zoo benieuwd Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:20

Waar moet je rijden?

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:22

Keijtenburgh

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:28

Ik denk ook dat je het uur echt super hard nodig hebt!! Ook krijgt elk paard het voor elkaar om je vlechtjes nog even te verpesten of nog even op zijn witte beentje te poepen.

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:28

Succes trouwens!!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:46

Dankje Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:57

gewoon even melden bij het wedstrijsecretariaat dat je geen uur van te voren aanwezig bent. Je kan eerder alleen zonder paard alvst gaan betalen en even uitleggen waarom je pas later met je paard komt. Wij komen zelf meestal onder de man aan op een wedstrijd. Als we dan ook nog een uur van teveoren er moeten zijn zit de ruiter er met het rijden van de proefjes en weer naar huis gaan er zo wat 3 uur op. Wij hebben dus ook even gemeld bij ws van de vereniging en als ze t weten is t meestal geen probleem.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:12

ik komnooit een uur van te voren Haha!
ikkom altijd onder de man, dus zorg ik ervoor dat ik net genoeg tijdheb om los te rijden en voor als het inloopt.
mijnvriend gaat altijd vooruit om te betalen, dus die is er wel ruimvan te voren, of we betalen alvast voor ik willem ga halen.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:20

Whaha, achteraf is dit topic echt totaal nuttteloos geweest.. Mijn paard was vastbesloten de trailer níet in te gaan en ik moest haar uiteindelijk onder de man meenemen anders was ik er nu nog niet geweest denk ik Clown
Maar dat weet ik dan voor de volgende keer ook weer.. nóg eerder beginnen Vork

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:27

Hey
Heb je geen groom mee ofzo iets die ff met je paard gaat stappen. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik m aan de trailer vastmaak doetie niks. Ga k ff snel betalen enzo en dan ga ik m opzadelen. Ik ben er meestal 1,5 uur van tevoren want het is een beetje een druktemaker als ie weet dat je gaat rijden ( zodra je het zadel erop legt). Ga een half uurtje inrijden en dan nog 10 minuten aan de hand stappen. 5 minuten echt het paard goed voorbereiden en dan de ring in.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:57

Ja, dat zou in principe ideaal zijn maar die kon ik voor vandaag niet vinden (nouja, niet voor een hele dag) En aangezien mijn paard thuis al niet wilde laden werd de stress er niet minder op Clown Uiteindelijk heb ik besloten mijn paard onder de man meegenomen en alsnog mijn proef gereden.

Bedankt voor je advies, zeker voor de volgende wedstrijden een slim idee Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:01

Ik probeer altijd minimaal 1.5 uur vtv aanwezig te zijn! En dan even betalen, aanmelden.. eventueel kijken waar het losrijden is (bij vreemd terrein).
Misschien nog wat eten en drinken op mijn gemak.
Een uur vtv haal ik mijn paard van de trailer en begin ik heel rustig aan.
Ik zit er dan zon 40 min vtv op en ga dan altijd even een rondje stappen (als het kan in park/bos oid). Een 1/2 uur vtv begin ik met losrijden.

Zo'n uur heb je hard nodig, ik zou het er niet mee redden!