Overgang M2 naar Z1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Overgang M2 naar Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:22

Ik wil binnenkort de overstap maken van de M2 naar de Z1.

Wat zijn de grote struikelblokken bij jullie? En waar moet ik extra opletten.

Het M2 ging eigenlijk wel goed, altijd wel winst gehad.

Zal ik met stang en trens of gewoon met een trensje?

Alle info is welkom!

Petersburg

Re: Overgang M2 naar Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:28

Ik zou eerst op trens proberen! Waarom met als het zonder ook lukt? toch? zo zie ik h

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:31

Enige struikelblok voor ons was dat die diagonaal in 20x60 toch wel een heul eind is Vork ! Ik ben gewoon op trens gestart (was ook een streven van me, in ieder geval het 1e puntje in het Z gewoon op trens halen) en had ook direct winst. Heb 2x op S&T gestart (waarvan 1x kür) en verder alles op trens, S&T hang nu een beetje te verstoffen haha, ze loopt gewoon prima op trens dus zie geen reden weer terug te gaan naar de S&T.

Als je je paard in de M2 goed voor elkaar hebt moet de Z zeker lukken, je hebt net wat meer 'lucht' voor je oefeningen, maar let er wel op dat je dus duidelijk qua verzameling en oprichting moet laten zien dat je Z-waardig bent!

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:33

ik heb het zelfde situatie... ik ga wel gelijk eerste keer S&T gebruiken..!! want oke.. jekan wel beter op trens rijden maar de stang mag je toch niet gebruiken.. wat zeg die kan je niet echt gebruiken.. je kan geen stelling er mee vragen niet verzameld ermee rijden dus.. iik ga wel gwn een keer proberen.. ik vind wel mooii staan altijd..

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:52

Mmm... Ik ga wel 20 x 40. Dat strekken op zo'n grote diagonaal zie ik niet zo zitten. Haha!

Zit nog te twijfelen wel of niet S en T...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:54

_spirit_ schreef:
ik heb het zelfde situatie... ik ga wel gelijk eerste keer S&T gebruiken..!! want oke.. jekan wel beter op trens rijden maar de stang mag je toch niet gebruiken.. wat zeg die kan je niet echt gebruiken.. je kan geen stelling er mee vragen niet verzameld ermee rijden dus.. iik ga wel gwn een keer proberen.. ik vind wel mooii staan altijd..

Start je tussen de paarden dan Verward ? Bij de pony's is S&T zowiezo niet toegestaan. Zou verder wel fijn zijn ook als je wat leesbaarder zou typen Knipoog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:37

Ik eerste wedstrijd ook gewoon op trens gestart, nu wissel ik af. Zou alleen op stang rijden als jij en je paard er echt helemaal vertrouwd mee zijn. Op concours vaak toch net wat anders dan in de training. Ook groeten paar keer goed oefenen als je besluit wel met s&t te starten Knipoog
Moet zeggen dat de overgang M2-Z1 bij de pony's niet zo groot vond, maar dat was nog met de oude proeven. Nu wel idee dat de M2 proeven makkelijker zijn geworden en Z1 ong. hetzelfde is gebleven.
Met paard ben meteen Z1 gestart. Vaak valt me op concours op dat niveau tussen M2 en Z1 toch nog vrij groot is.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:28

Ik heb besloten om met Stang en trens te gaan starten en hem vanaf nu zoveel mogelijk op S en T te rijden, om hem er vetrouwd op te krijgen.

Ik krijg hem net wat beter aan het lopen met S en T, en ik vind het gewoon mooier. Heb niks voor niks een schumacher rondgenaaid aangeschaft. Haha!

Nog meer tips?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:28

gewoon lekker zo blijven rijden. als je in de M2 bijna altijd winst hebt gereden, komt het in de Z1 vast ook wel goed!
Met stang en trens rijden? Och, in het begin is het even 'stoer' maar je zult er zeker niet hoger of lager door beoordeeld worden (tenzij er overmatig stanggebruik is) dus als jouw paard fijn op trens loopt kun je misschien voorlopig op trens starten en het rijden op stang en trens thuis oefenen (maar met een zachte hand is een paard er zo aan gewend!)veel succes in de Z1

monica79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:52

Ik zou gewoon eerst op trens proberen.
Maar begrijp wel dat het een soort status is geworden, als je z1 bent geworden om met S&T te gaan rijden.
Zeg nou zelf het is een super mooi gezicht

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:26

Remember schreef:
Enige struikelblok voor ons was dat die diagonaal in 20x60 toch wel een heul eind is Vork ! Ik ben gewoon op trens gestart (was ook een streven van me, in ieder geval het 1e puntje in het Z gewoon op trens halen) en had ook direct winst. Heb 2x op S&T gestart (waarvan 1x kür) en verder alles op trens, S&T hang nu een beetje te verstoffen haha, ze loopt gewoon prima op trens dus zie geen reden weer terug te gaan naar de S&T.

Als je je paard in de M2 goed voor elkaar hebt moet de Z zeker lukken, je hebt net wat meer 'lucht' voor je oefeningen, maar let er wel op dat je dus duidelijk qua verzameling en oprichting moet laten zien dat je Z-waardig bent!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je moet je paard als een 'pakketje' onder je hebben. Je moet hem bij elkaar rijden en meer gaan laten zitten, dat wordt nu echt van belang! Alles goed verzamelen, en héél goed stap voor stap nadenken bij wat je doet. In álles! Ik denk ook dat je eerst gewoon een paar keer trens moet proberen. Er zijn ook mensen die thuis met trens rijden en soms met S&T. Of alleen maar met trens, ook op wedstrijd. Of juist alleen maar met S&t, ook op wedstrijd. Dat is dus geheel je eigen keuze, maar om het begin te maken is trens denk ik wel verstandig. Alles is nog nieuw, ook de gróte bak makes the difference! Dat is even knokken, vooral bij het uitstrekken had ik hier moeite mee tijdens mijn eerste trainingen. Verder wens ik je heel veel succes in het Z, het gaat je vast en zeker lukken!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:36

Ik hou deze topic in gaten Ja
Zijn er ook Z ruiters die paard nog niet verzameling onder de knie heeft?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:25

ehm dan heb je denk ik wel een klein beetje een probleempje denk ik als je hem in het Z nog niet de verzameling onder de knie hebt...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:08

Die zijn er vast wel, en die zullen niet veel winst rijden. Want het beeld moet gewoon écht anders zijn in het Z, zelfs in het M2 wordt je daar al op afgerekend.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:10

Stipje.

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:27

met de paarden natuurlijk..!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:32

Ik ben nu vooral met verzameld draf bezig en dat krijg ik niet in een les goed Haha! Maar we komen nu wel op goede kant op en ik ga nog kijken hoe in M2 gaat...
Als ik voor het eerst in Z1 gaat starten ga ik gewoon trensje starten omdat mijn paard fijn in mond is.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:51

Ik vond M2 moeilijker als Z1.

Mijn paard verzamelde ook nog niet goed in het begin maar toch reed ik winstpunten.

Ik denk dat mijn probleem was dat in de M2 je verschil hebt in arbeidsdraf en verzamelde draf.
In de Z1 heb je geen arbeidsdraf meer dus hoef ik daar geen verschil in te tonen.

Nu verzameld ze goed en ga ik bijna Z2 starten

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:06

Th0mas schreef:
Ik hou deze topic in gaten Ja

Shine mag nog sterker en meer bergop bewegen, in die zin moet ze dus verzamelder door de baan gaan. Echter beweegt ze zo los door het lijf en is ze super in de aanleuning, de oefeningen gaan met gemak dus het lijkt wel alsof ons dat vergeven wordt, want heb 6 winstpunten uit 8 proeven (geen winst was: 200&202, dus net niet) Knipoog !

edit: Shine laat wel mooi een gedragen arbeidsdraf zien, en dat sluit ik ietsje door in de ring, echt doorsluiten naar de verzameling heeft ze de kracht nog niet voor. Het is dus niet zo dat we 'gewoon' in arbeidsdraf door de baan gaan Vork . De galop is trouwens wel goed Ja.

Het gaat om het totale plaatje, je mag heus wel ergens een steekje laten vallen, als je dat maar op de rest compenseert!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:14

Th0mas schreef:

en dan komen we op viewtopic.php?f=95&t=711343 dit topic, want als combinaties lage punten rijden, wie krijgt dan de schuld?....

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:11

M2 is eigenlijk de zwaarste klassen tot Z1, Z1 is meer nog een beetje de M2 maar dan heb je een grotere bak en je moet iets meer verzamelder gaan rijden.