Mijn paardje heeft het ook (gehad). kwam omdat ik vroeger de voorrangsregels nog niet geweldig kende en ik dus wel eens tegenover een ander paard op de hoefslag in de remmen moest. Stomme eigen schuld dus. Sindsdien had ie iets van, ik vertrouw jouw stuurkunsten niet meer en spring voor de zekerheid wel gewoon weg. ook idd minder in stap en vooral bij tegemoet komen in draf en galop. De kunst is niet af te wachten wanneer het weer gaat gebeuren maar echt actief je paard overbluffen, doen of je neus bloedt en em nog iets meer voorwaarts langs een ander afsturen dan anders. Dat hielp bij mij tenminste, gewoon bluffen! Nu gebruikt hij het niet meer als "angstreactie" maar meer als smoesje als ie lekker fris is. Vindt ie leuk...zucht..
En helaas is dat geregeld op wedstrijd. Ik ga thuis het gevecht wel aan maar zoek op wedstrijd toch echt de rustige plekjes op. Misschien niet goed maar als ik daar ga "vechten" met em kan ik de wedstrijd zelf wel vergeten. Het ligt er ook aan of het een binnen of buiten concours is. Binnen durf ik em beter aan te pakken omdat ik buiten anders voor ik het weet een ring door cross...