wp dressuur springen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

wp dressuur springen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:46

Hoi,

ik was ff dit topic aan het lezen en zag dat iemand schreef dat als je ooit 1 wp heb gehaalt met wat voor pony/paard dan ook dan mag je met elke pony springen zonder dres. te rijden?! klopt dit?
ik heb 2 pony's en 1 kan absolut geen dres. maar ik wil heel graag springen met haar en dat kan ze ook echt heel goed, maar dan moet ik dus 1 wp halen (ik heb nog nooit 1 wp gehaalt)
maar ik heb ook een andere pony en die kan wel heel goed dres. en daar zou ik wel een wp mee kunnen halen dus, als ik met de 2e pony een wp haal, kan ik met die 1e pony springen??
of klopt dit niet of verkeerd begrepen?

groetjes fleur

Nicky__

Re: wp dressuur springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:47

volgens mij moet je met hetzelfde paard een wp rijden, lijkt me igg het meest logische

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:49

Nee hoor. Als je 1 keer met 1 paard een winstpunt in de dressuur hebt gehaald, mag je met ieder paard gaan springen.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:12

Sannum schreef:
Nee hoor. Als je 1 keer met 1 paard een winstpunt in de dressuur hebt gehaald, mag je met ieder paard gaan springen.

Oke nou dan mag er denk ik wel weer een slotje op!!!
en dan ben ik heel blij!

mariskavdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:00

klopt inderdaad als je met 1 paard/pony een winstpunt in de dressuur hebt gehaald mag je met alle paarden/pony's springen Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:57

Sannum schreef:

Dat klopt inderdaad. Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:39

Maar als je met de 2e pony verder geen wedstrijden wil rijden, is het wel erg zonde om een startkaart aan te vragen, alleen voor dat ene winstpuntje.

Dan kun je beter die andere pony wat beter doortrainen in dressuur, en daar gewoon je winstpuntje in de dressuur op halen. Ook een springpaard moet qua dressuur goed voor elkaar zijn hoor Lachen Springruiters zijn echt niet 7 dagen in de week alleen maar bezig met springen. Dressuur wordt ook écht wel gewoon gereden, en het is ook erg verstandig om dat te blijven doen. Want op pony die niet normaal een B-proefje kan lopen, kom je jezelf nog wel 'ns tegen, tijdens het springen..

Ik zou dus gewoon nog even doorrijden met je spring-pony, totdat die ook dressuurmatig wat beter voor elkaar is, dan een winstpuntje in de dressuur (proberen te) halen, en dan lekker gaan springen, met misschien af en toe nog een dressuurwedstrijdje tussendoor Lachen (maarja, dat is mijn mening, je moet het uiteraard hélemaal zelf weten!)

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:10

Myukii schreef:
Maar als je met de 2e pony verder geen wedstrijden wil rijden, is het wel erg zonde om een startkaart aan te vragen, alleen voor dat ene winstpuntje.

Dan kun je beter die andere pony wat beter doortrainen in dressuur, en daar gewoon je winstpuntje in de dressuur op halen. Ook een springpaard moet qua dressuur goed voor elkaar zijn hoor Lachen Springruiters zijn echt niet 7 dagen in de week alleen maar bezig met springen. Dressuur wordt ook écht wel gewoon gereden, en het is ook erg verstandig om dat te blijven doen. Want op pony die niet normaal een B-proefje kan lopen, kom je jezelf nog wel 'ns tegen, tijdens het springen..

Ik zou dus gewoon nog even doorrijden met je spring-pony, totdat die ook dressuurmatig wat beter voor elkaar is, dan een winstpuntje in de dressuur (proberen te) halen, en dan lekker gaan springen, met misschien af en toe nog een dressuurwedstrijdje tussendoor Lachen (maarja, dat is mijn mening, je moet het uiteraard hélemaal zelf weten!)

hoi,

Ik wou al met alle twee een startkaart dus, dat maakt veder niet uit!
En zij kan wel gewoon een normaal dressuur proefje lopen, maar ze vind het echt niet leuk en ik ook niet zo! En op wedstrijd met dressuur ben ik zenuachtig en zij ook altijd en dan gaat het neit zo goed en rijden we rond de 170 punten en met mijn andere pony ben ik nooit zo zenuachtig en hij wordt dat ook niet van mij omdat ik gewoon weet dat hij beter loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:34

Jou verhaal klopt.

je hoeft maar 1 keer in je leven een winstpunt te hebben gehaalt en je hoeft nooit meer te dressuren, wedstrijden dan.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:38

mijn dochter echt superblij, haar eerste winstpunt is binnen en ze mag nu dus gaan springen !! niet dat ze met dressuur ophoud maar ernaast ook springen is toch wel te gek.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:29

als het paard zelf (bijv. bij de vorige eigenaren) een winstpunt heeft en de ruiter zelf ook. dan mag je toch gaan springen...

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:45

danielluhhhh schreef:
als het paard zelf (bijv. bij de vorige eigenaren) een winstpunt heeft en de ruiter zelf ook. dan mag je toch gaan springen...

dit snap ik even niet:S
mijn pony is L springen en dressuur met de vorige eigenaar(oude punten telling)! daar heb ik toch niks aan?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:36

nee, maar het klopt wel. Als je paard b springen is met wp, en jij bent het ook, maar jullie zijn het niet samen, dan mag je gaan springen. Maar dat lijkt me logisch.. En je hebt zelf nog nooit een wedstrijd gesprongen? (voor de duidelijkheid)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:45

ik bedoel ook: als jij dan zelf ook L hebt gereden mag je de B overslaan

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:33

nee ik heb nog nooit ''officele wedstrijden gesprongen en gedressuurd''! maar wel oefenwedstrijden gemeeentekampioenschappen en clubkampioenschappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:35

Nooit officieel betekend dat jij eerst met een willekeurig paard/pony 1 wp in de dressuur moet halen.
Dan mag je ook B gaan springen, op elk ander paard

Zo simpel is de regel Lachen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:04

Het lijkt simpel, en dat is het ook. Ooit 1 wp behaald in de dressuur, mag je met elk willekeurig paard springen.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:32

oke ik snap(te) maar iemand bracht me in verwarring en toen begon ik te twijfelen maar is nu helemaal goed!

angel_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:07

hahaha leuk man als je 1 wp wint

bok_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:20

het klopt helemaal wat je schrijft vind dit zelf ook een beetje dom maar het is wel zo dat als je een winstpuntmet een andere pony hebt gehaalt dan hoef je niet meer voor een andere een winstpunt te halen
zelf denk ik dat het komt omdat ze willen dat je zelf de macht hebt over de pony(daar is dressuur natuurlijk ook voor bedoelt)