Aan een wedstrijd beginnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Aan een wedstrijd beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:14

Mijn merrie kan makkelijk een B-proef lopen, en dat wil ik graag omdat ik met haar wil gaan springen en dan moet je minimaal dressuur op B-niveau hebben. (als dat niet zo is hoor ik dat ook graag..)
Ze kan dus makkelijk een B-proefje lopen alleen het halthouden en groeten.... dat is een probleem.
Ze gooit haar hoofd omhoog en het is heel moelijk om haar stil te zetten.
Zal ik wel aan een proefje beginnen of het niet doen?

P.S en hoe kom ik erachter of er een wedstrijd bij mij in de buurt is?

Roxx

Re: Aan een wedstrijd beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:16

Als dat het enige probleem is zou ik gewoon starten hoor. Haal je op de hele proef 6-en 7-ens en 8-en en voor het halthouden desnoods een 0. Heb je nog een winstpunt en mag je dus gewoon gaan springen.

Wedstrijden kun je vinden op www.startlijsten.nl en in de Paard en Sport
Laatst bijgewerkt door Roxx op 10-01-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:17

Gewoon proberen hoor, Salinero kan ook niet altijd stilstaan Haha!
Het hoeft toch niet allemaal in een keer perfect te gaan ofwel.
En gelukkig hoef je in de B alleen nog af te groeten, dus je punten heb je dan voor het grootste deel al binnen Lachen, en je paard is niet de hele proef zenuwachtig van het groeten op het begin...
succes!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:17

Heb je zelf ooit met een paard of pony een winstpunt gehaald ??
Dan mag je al met ieder paard of pony gaan springen, je hoeft geen winstpunt te halen met het paard of pony waar je mee wilt gaan springen...

Ik zou gewoon mee gaan doen hoor, als je de rest van je proef super netjes rijd, dan rijd je ook een winstpunt ongeacht of je paard of pony nu wel of niet stilstaat met groeten (al haal je daar dan een onvoldoende voor dat geeft dan niet)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:18

www.startlijsten.nl voor wedstrijden bij jou in de buurt.
De eerste paar wedstrijden zijn normaal meer bedoeld om ervaring op te doen dan om een winstpunt te halen. Je paard moet toch wennen aan het presteren in een vreemde omgeving.

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:21

je heb voor zover ik weet maar 1 wp nodig in de B om te kunnen springen. Dus gewoon starten en wedstrijden vind je inderdaad op startlijsten.nl

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:28

Dankjewel voor de tips!

Citaat:
Heb je zelf ooit met een paard of pony een winstpunt gehaald ??

Helaas niet, ik heb nooit echt aan wedstrijden mee gedaan, maar ik heb nu een paardje die zo goed kan springen, ik vind het zonde om daar niks mee te doen.

miekxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:35

je hoeft maar 1 winstpunt te hebben en dan mag je al naar de springwedstrijden ook als je het met een ander paard 1 winstpunt hebt behaald hoef je dat niet nog een keer te halen

www.startlijsten.nl

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:40

Ik zou er inderdaad gewoon voor gaan. Als je de rest van de proef netjes rijdt maakt het niet uit dat je paard niet stilstaat. Krijg je daar gewoon wat minder punten voor.
Succes!

milou_darby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:19

Het paard van een vriendin staat ook nooit stil. Ze hebben thuis 1000 keer geoefend met A afwenden en tussen X-G halthouden, met haar instructrise ernaast. Het zit er nu in zegmaar, thuis doet ie het niet, maar op wedstrijd staat ie netjes stil Haha! Nooit commentaar gehad op het niet nageeflijk halthouden.
Als je de rest van de proef gewoon goed rijd maakt dat ene slechte punt echt niets uit Haha! succes!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:25

Als dat het enige onderdeel is wat moeilijk gaat... Je hoeft maar 1x halthouden en groeten te doen in de B. En als de dressuur netjes gaat kun je een eventuele misser gemakkelijk goed maken. Lekker starten dus Knipoog

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:16

Arrabel schreef:
Mijn merrie kan makkelijk een B-proef lopen, en dat wil ik graag omdat ik met haar wil gaan springen en dan moet je minimaal dressuur op B-niveau hebben. (als dat niet zo is hoor ik dat ook graag..)
Ze kan dus makkelijk een B-proefje lopen alleen het halthouden en groeten.... dat is een probleem.
Ze gooit haar hoofd omhoog en het is heel moelijk om haar stil te zetten.
Zal ik wel aan een proefje beginnen of het niet doen?

P.S en hoe kom ik erachter of er een wedstrijd bij mij in de buurt is?

idd!
en anders een keertje oefenen ergens op een onderlinge wedstrijd, dan kun je kijken hoeveel punten je ong. kunt halen en of dat winstpunt enzo is

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:44

Bedenk alleen wel dat het niet zo is dat je gewoon naar zo'n wedstrijd toe kan gaan. Komt nog wel wat kijken aan inschrijving bij een vereniging, startkaarten, coupons e.d. sterkte

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:28

Als je voor de rest netjes rijd, zou ik het wel doen. Lachen
Succes!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 10:33

Ik hoorde gisteren van een jongen dat je ook eerst kan proefspringen om springwedstrijden te rijden, dan zou je dus nooit in de dressuur hoeven te starten, weet iemand daan wat van?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:38

In Nederland in ieder geval niet. Dan zul je toch eerst een winstpunt moeten halen in de dressuur. Het staat je natuurlijk vrij om alleen oefenspringen te rijden en nooit officieel te starten.