Aanstaande zaterdag heb ik weer een onderlinge wedstrijd. Nu wil ik eens uitproberen hoe het gaat als ik de proef uit mn hoofd rijdt.
Normaal is het zo dat je voorlezer een seintje krijgt van de jury om te beginnen met de proef, maar die heb ik dan dus niet.. Hoe lossen diegene die ook weleens uit het hoofd rijden dit op? Hoe weten jullie wanneer je moet beginnen?
gewoon zeggen tegen de jury, waarschijnlijk zeg hij dan van rijd maar 2x rond en dan beginnen. of 2x rond dan halthouden bij bv E daarna wegdraven en beginnen
voor de duidelijkheid rijd je niet op die hand waar je op binnen moet komen (b, L1) en nog beter je blijft op de volte bij C en gaat in ieder geval niet langs A Let op de jury en dan krijg je vanzelf een zwaai. Dan kan je van hand veranderen en beginnen das altijd duidelijk wanneer jij je proef begint
Ik altijd even tegen de juri dat ik de proef uit mijn hoofd rij, en dat hij een seintje aan mij kan geven. Dit doe ik tegelijk met dat ik m'n naam zeg bij de juri. Misschien blijft de juri anders wel wachten omdat hij/zij denkt dat er nog een voorlezer moet komen.
Vroeger reed ik ook regelmatig mijn proefje uit mijn hoofd, omdat de pony die ik toen reed zo'n heethoofd was en al ging galopperen als mijn voorlezer het woord 'galop' liet vallen. Meestal reed ik dan eerst een rondje in de bak en bleef dan op de hoefslag ongeveer bij de B wachten totdat ik een seintje kreeg.
Ja goed! Zeker verbeterd tov 3 maanden geleden.Toen begonnen we met ons eerste onderlinge wedstrijdje buiten het terrein. Hij is nu niet zo bang meer en beter te sturen.
Ik had 176 punten, er stond wel bij dat ik meer lef moest hebben. Misschien moest ik toch die proef maar uit het hoofd rijden haha!