tips voor kür op muziek gevraagd? Z2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

tips voor kür op muziek gevraagd? Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:30

Ik ga in februarie kür op muziek rijden en nu was ik bezig met en proef schrijven nu heb ik opzich hele gemakkelijke dingen erin maar nu wil ik hem dus wat aanpassen door hem wat moeilijker te maken. dus als iemand nog wat leuks weet voor mijn kür hoor ik het graag! Het gaat om een Z2 kür bij de paarden Lachen

Alvast bedankt

Remember

Re: tips voor kür op muziek gevraagd? Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:57

Simpele dingen om je choreo moeilijker te maken is van de hoefslag afblijven met je zijgangen (SB en travers), aanspringen in contra en (eenvoudige) wissels van contra naar contra. Verder je appuyementen scherp rijden, en denk aan zig-zag appuyementen. Wat heb je tot nu toe? Evt. via pb Knipoog !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:56

Tja daar valt denk ik weinig aan toe te voegen... Clown
Remember heeft het wel genoemd denk ik zo.
Door je lijnen moeilijker te maken krijg je vaak ook een originelere kur, scoort ook weer meer (mits het goed gaat Clown)

Moeilijke oefeningen die niet goed / minder goed worden uitgevoerd heb je natuurlijk niks aan.
Goed in de gaten houden dus of iets ook daadwerkelijk verbeterd.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:08

dank jullie wel! ik heb nu opzich helemaal geen moeilijke lijnen maar ik ga morgenavond even proberen om het wat moeilijker te maken!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:19

En ik heb een aantal kur juryleden gesproken en ze zijn geen van allen 'fan' van het in stap binnen komen!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:41

Wat ook een leuke oefening is...is in draf appuyeren en dan aanspringen in galop in het appuyement Haha!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 11:15

Ja dat heb ik dus ook een keer bij iemand gezien. lijkt me wel heel mooi dus ga het vanavond even proberen of het me lukt! Ik kom gewoon in galop binnen vind het in stap eigenlijk niet zo mooi!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:21

Denk je ook wel om de tijd?! Ik moest een hele hoop schrappen van mijn oorspronkelijke lijnen omdat ik op 7 (!!!) minuten uitkwam Bloos, en zo veel gekkigheid had ik er niet in dacht ik zo Vork .

Sharon1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:37

je moet is op www.oot-productions.nl kijken en dan bij voorbeelden en dan de kur van carola pauwe die heeft hele leuke stukjes erin zitten ! de moeite waard om even te kijken .. veel succes ermee !!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:24

Je moet er ook op letten dat je naar de jury toe en van de jury af evenveel zijgangen rijdt. Ik had te veel zijgangen van de jury af en daar kreeg ik tijdens een clinic commentaar op. Tip dus...

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:27

O, nog een leuk iets, wat ze daar bij die clinic leuk/goed vonden: changementen op een grote volte. Kun je ook wat tijd mee winnen.