wedstrijden A/B pony's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy2000

wedstrijden A/B pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 14:03

Hoi,

Mijn dochter van 10 jaar wil na onderlinge wedstrijden gereden te hebben nu officieel gaan starten. NU is mij verteld bij de KNHS dat ze moet starten bij de A/B pony's.
Ze heeft een welshje van 1.20 van 6 jaar oud, hij moet dus ook nog zeker 2 jaar gemeten worden.
Volgens mij is hij pas een C pony als hij 1.27 is. ( wat hij dus nooit meer zal halen) is dit zo??
Het probleem hier in de omgeving van Katwijk is dat er weinig wedstrijden worden gereden in de A/B klasse en we niet in het bezit zijn van een trailer, kan iemand mij vertellen of ze idd verplicht is om A/B te starten? Het wordt er namelijk niet makkelijke op!!

Groetes Ellen

AnoukvW

Re: wedstrijden A/B pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:04

Beste Ellen,

Ze moet inderdaad bij de A/B pony's starten. Maar volgens mij organiseren veel wedstrijden dit tijdens de "normale" pony-wedstrijden..

gr.

Anouk

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:09

a/b ponies werden vaak uitgesloten op wedstrijden. Dit jaar heeft de knhs naar alle wedstrijdsecretariaten een brief gestuurd waarin staat dat je A/B ponies niet uit mag sluiten!

Zie hieronder de brief:

Geachte verenigingen,

Het komt voor dat er bij wedstrijdaanvragen voor ponywedstrijden de cat. AB
pony's uitgesloten worden.

Ik wil jullie er op wijzen dat het NIET IS TOEGESTAAN om AB pony´s te
weigeren.
Bovendien mogen zij reglementair gewoon in een 20x40 bak rijden.

Vraagprogramma´s waarin AB-pony's uitgesloten worden, zullen door de KNHS
niet goedgekeurd worden.

Ik e.e.a. nagevraagd bij de Regio en zij bevestigen bovenstaande.

Verder wil ik jullie oproepen, dat indien een AB-combinatie van uw
vereniging op een wedstrijd bij inschrijving geweigerd wordt, dit te melden
aan uw Kring en Regiosecretariaat. Dank u.

Met vriendelijke groet,

Anoeska Voogt
Kring West

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:01

Een pony van 1.20 krijg je niet als C ingemeten, maar ze moeten AB's ook gewoon toelaten.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:15

Inderdaad, gewoon AB starten. En bedenk wel dat die proefjes voor je dochtertje iets makkelijker zijn, dat is natuurlijk een voordeel als ze nog jong is.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:40

Je kunt tegenwoordig inderdaad gewoon op elke wedstrijd starten die ook voor pony's organiseren. Ik zelf heb ook geen trailer, en moet in dezelfde buurt als jij starten. Denk dat manege Jonker, de Kleihoeve (Noordwijk) en Valkenburg (castellumruiters) het makkelijkste bereikbaar zijn vanuit Katwijk, en volgens mij hebben die allemaal een gewone ponycategorie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:18

AB-pony's uitgesloten? Bij ons in de regio zijn dat juist de grootste groepen vaak!
Kans dat C ingemeten gaat worden idd erg klein.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:08

haike schreef:
AB-pony's uitgesloten? Bij ons in de regio zijn dat juist de grootste groepen vaak!
Kans dat C ingemeten gaat worden idd erg klein.

echt waar?? Nou hier in de buurt niet hoor. Zelfs op de agenda voor dit jaar staat bij sommige nog steeds op de kalender dat a/b ponies uitgesloten zijn.

mariskavdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:57

die pony van jullie is een B pony.... en wordt inderdaad nooit meer een c pony... in welke provincie wonen jullie dan want bij ons in friesland worden er geen ab pony's uitgesloten.... op enkele wedstrijden na dan...

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:07

ze moet idd bij de A/B pony's starten, maar dit is juist alleen maar makkelijker. Jury's zijn vaak wat milder en ze hebben zelfs aparte proefjes. Zo hoeven ze eerst nog niet te galoperen enzo...
het zijn meestal ruitertjes van dezelfde leeftijd wat het wel zo leuk maakt. Wij organiseren vaak een dressuurwedstrijd voor pony's maar hebben er zelfs nog nooit bij stilgestaan om deze categorie uit te sluiten.... (friesland, siegerswoude)
Zonder trailer wordt het wel wat moeilijker jah....
veel succes in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:33

Goofke: galopperen is momenteel wel verplicht met invoeren van de nieuwe proeven, maar alleen op de volte.
Zijn idd vaak leuke categorien.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:51

idd, oeps....
zal toch wat beter opletten... Tong uitsteken
was nooit zo, wel beter, anders lijkt het mij ook wel heel saai, zijn ook maar 2 verschillende proefjes