Onderlingen wedstrijden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Onderlingen wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 09:43

Binnenkort zouden wij wel eens willen gaan starten met ons paard.
Het wordt voor deze combinatie de eerste wedstrijd. Aangezien ze de laatste tijd even heeft stil gestaan vanwege een blessure, zouden wij eerst eens een onderlinge wedstrijd willen starten.

Er is er hier eentje in de buurt op 23 juni, maar dat duurt nog zo lang.

Weet iemand hoe ik er achter kom, wanneer er nog meer onderlinge wedstrijden in de buurt zijn??

Alane

Re: Onderlingen wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:18

dat wordt hierzo altijd bij en via de verschillende verenigingen bekent gemaakt....
Maar soms staan ze ook 'gewoon' op startlijsten.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:20

Misschien kun je wat maneges in de buurt bellen? En wat is er eigenlijk het voordeel van om niet gelijk voor echtes te starten? Knipoog
Of gewoon rondsluffelen op Startlijsten?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:20

Even de omliggende maneges, verenigingen en grote pensionstallen afbellen, of opspeuren op het net.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:21

Tja, waarom eigenlijk niet gewoon meteen officieel starten? dat kun je dan toch ook als oefening zien?

Misschien moet je gewoon wat verenigingen bellen die voor jou aan te reizen zijn. Maar ik weet niet of je zonder lidmaatschap mee kan doen in een onderlinge wedstrijd? bij mij op stal moet je weer lid zijn van de fnrs om onderling te starten, vind ik een beetje dubbelop als ik al knhs start, dus dat doen we maar niet Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:22

Ik zie dat zeker als een oefening, maar Ineke dus niet echt.
Die wil er gelijk staan zeg maar met wedstrijd. Ze is wel behoorlijk perfectionistisch. Ze vindt het zonde om op wedstrijd te starten als de basis nog niet goed is.......

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:23

Waarom start je geen HC voor een keer dat kan toch op de meeste wedstrijden en dan hoef je niet zolang te wachten Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:30

HC??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:31

trudydejong schreef:
Die wil er gelijk staan zeg maar met wedstrijd. Ze is wel behoorlijk perfectionistisch. Ze vindt het zonde om op wedstrijd te starten als de basis nog niet goed is.......

wat is het verschil dan tussen onderling of officieel? enkel en alleen dat je coupon opgestuurd wordt en dat ik toch vaak mee maak dat er onderling wat milder gejureerd wordt, waardoor je een vertekend beeld kunt krijgen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:31

Hors concours =buiten mededinging
Om HC te starten heb je ook een startkaart, en coupons nodig, dus dan kan je net zo goed meteen officieel starten.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:32

Hors Concours, dan start je in een officiele wedstrijd buiten mededinging van de prijzen en eventuele winstpunten tellen niet.

edit; iemand was me voor Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:33

Alane schreef:
trudydejong schreef:

wat is het verschil dan tussen onderling of officieel? enkel en alleen dat je coupon opgestuurd wordt en dat ik toch vaak mee maak dat er onderling wat milder gejureerd wordt, waardoor je een vertekend beeld kunt krijgen..

Ben ik het mee eens. En als ze toch zo perfectionistisch is kan ze beter helemaal wachten tot de basis goed is. En dan voor lief nemen dat Veraine nog geen wedstrijd ervaring heeft. Geeft toch ook niet?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:40

Hihi, maar ik ben degene die zo graag wil beginnen Knipoog

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:42

Opzich gaat het al behoorlijk goed hoor, maar wat ik zeg, Ineke wil alles op en top hebben.
Ze zegt, als je B start, moet je al met L oefeningen bezig zijn. Tuurlijk, zit wat in.
Maar de eerste wedstrijd blijft altijd spannend. Ook al loopt ze thuis nog zo goed, op wedstrijd blijft het toch anders.

Vandaag heeft ze in de regen gereden. Op eens begon het te hagelen en Veraine draaide haar kont in de wind en stopte. Zegt ze: Zie je, ze is er nog niet klaar voor, stel dat ze dat nu op een wedstrijd deed. Dus we moeten vaker trainen in de regen, haha.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:44

oke de uitleg is er al geweest Haha! maar je wilt toch later dit jaar wel echt op wedstrijd gaan?? dan kan je net zo goed een startkaart aanvragen. Als je nou bij ons in de buurt had gewoont had je om de week een niet officiele wedstrijd kunnen starten.je woont in het verkeerde deel van het land Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:45

Tja, ik ga de 21e voor het eerst starten (nou ja, van de zomer al eens voor de ervaring meegestart, voor mezelf onderling, maar het was wel een officiele wedstrijd bij ons op stal) en ik kan hem thuis best wel een goede B proef laten lopen, maar in het L heb ik écht nog niks te zoeken Nagelbijten / Gniffelen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:47

zoveel buitenconcoursen zijn er niet in de winter... zou niet weten wat de pony van mijn dochter zou doen....
Ben het wel eens dat je verder traint dan het nivo dat rijdt op wedstrijden.. maar zolang je niet start heb je in principe geen nivo.
Als je start weet je ook je zwakke en minder goede punten en weet je waar je aan moet werken....
Uit ervaring: er zijn mensen die thuis en op de verenging M trainen, maar bij lange na geen winstpunt weten te halen in B...

Britt heeft Viva nu ook een paar keer gestart, en niet om te winnen of met een max aan winstpunten thuis te komen, maar ook om samen te wennen...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:47

Startkaarten zij allemaal al binnen hoor, want we willen inderdaad wel gaan beginnen met starten.
De planning is iets van maart ofzo. Op 4 maart is er op de manege waar we lid zijn een wedstrijd.
Maar stel dat er in februari een onderlinge wedstrijd in de buurt had geweest, had ik graag eens gezien hou dat ging....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:48

Alane schreef:
Britt heeft Viva nu ook een paar keer gestart, en niet om te winnen of met een max aan winstpunten thuis te komen, maar ook om samen te wennen...

Ja, ik ben daar ook een voorstander van hoor. Maar Ineke dus niet, haha Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:48

Start dan HC.... alles officieel alleen geen wp-regeling en/of recht op prijzen....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:49

Joh, ik krijg haar wel zo ver hoor, haha.

En wat anders, 4 maart wil zij officieel beginnen. We hebben het over een maandje, dat hou ik dan ook nog wel vol Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:51

trudydejong schreef:
Alane schreef:

Ja, ik ben daar ook een voorstander van hoor. Maar Ineke dus niet, haha Clown

gewoon in wedstrijdtenue laten komen en meeslepen naar een wedstrijd voor een fotoshoot incl. film, en dan stiekum officieel laten starten Ja Tong uitsteken Clown

maart dat duurt hier nog 2 maand Ja

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:52

Ja, maar ze is pas weer 2x onder het zadel geweest!
Dus maart is wel oke.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:48

anders komen jullie hier even rijden met veraine rij je een proefje.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:35

Dat zou inderdaad ook nog eens kunnen!
En dat is nog eens te doen om onder het zadel te komen.!