Aan de teugel lopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

max14

Aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 21:13

Hallo!

Ik krijg binnenkort met mijn pony een startkaart wat ik natuurlijk heel leuk vind! Maar klopt het dat je in de L (niet dat ik daar al ben hoor!) je pony aan de teugel moet laten lopen? Als dat zo is heb ik dus een probleem want mijn pony is vroeger manege pony geweest en is dus sterk in zijn mond. Hij wil dan ook echt niet aan de teugel lopen? Wie weet wat ik hier mee moet doen? Is het dan beter om geen wedstrijden te rijden? Of is het misschien beter om te gaan springen?

Alvast bedankt!

Cassidy

Re: Aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:14

Wat zou je zeggen van: werken aan het feit dat hij hard is in zijn mond, en als dat gefixed is, wedstrijden gaan rijden? Haha!

max14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 21:16

Cassidy schreef:
Wat zou je zeggen van: werken aan het feit dat hij hard is in zijn mond, en als dat gefixed is, wedstrijden gaan rijden? Haha!

Dat is inderdaad ook een optie! Dan moet die startkaart maar even wachten.

paertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:18

het paard moet niet aan de teugel lopen, maar nageeflijk lopen. Ik weet niet of je veel les hebt, maar een goede intructeur moet dat probleem samen met je wel op kunnen lossen.

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:20

Ik zou gewoon rijden hoor het duurt toch even voor je in de L zit en intussen kun je er kei hard aan werken Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:20

In de B word trouwens al nageeflijkheid gevraagd, lijkt me ook een stukje basis trouwens. Zou eerst lessen en dat probleem oplossen en over een tijdje een startkaart aanvragen Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:22

max14 schreef:
Cassidy schreef:

Dat is inderdaad ook een optie! Dan moet die startkaart maar even wachten.

Een andere discipline kiezen is namelijk de oplossing niet. Je loopt vroeg of laat tegen problemen aan....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:08

Ik vind het persoonlijk al helemaal not done als mensen de B doorkomen terwijl hun paard of pony niet nageeflijk loopt... maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening Haha!

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:11

Ik zou inderdaad die startkaart laten wachten en

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:36

Ik zou zeggen: ga op les, en begin ondertussen met de wedstrijdjes. Verwacht er niet te veel van, maar het is fijn als zowel jij als de pony alvast een paar keer op wedstrijd is geweest, zodat de spanning daar een beetje af is! Tegen de tijd dat je het nageeflijk laten lopen hebt geleerd, zijn jullie al gewend aan het rijden van de wedstrijden, en gaat het al een stuk makkelijker!

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:48

Nou gewoon veeeel oefenen, of een springpaard laten worden Knipoog

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:01

het lijkt wel veel mooier als ie netjes aan de teugel loopt
maar je kan wel gewoon starten in de B en er dan aan werken

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:03

In 1 woord: 'oefenen'. Het gaat inderdaad niet zo makkelijk. Maar meestal (vaak) als het paard ontspannen gaat lopen komt er al een soort van vorm in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:08

kim_wonder schreef:
Nou gewoon veeeel oefenen, of een springpaard laten worden Knipoog

Dit is natuurlijk de grootste onzin... een springpaard moet ook dressuurmatig aan het werk kunnen... zeker naageeflijkheid is ook bij een goed springpaard een vereiste!

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:34

Dan zal ik maar hard gaan oefenen,
Want als je paard in de B niet nageefelijk loopt,
dan heb je weinig kans dat je een winstpunten haalt. Knipoog

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:37

StarStar schreef:
Dan zal ik maar hard gaan oefenen,
Want als je paard in de B niet nageefelijk loopt,
dan heb je weinig kans dat je een winstpunten haalt. Knipoog

En als je geen winstpunt haalt, mag je ook niet springen (als je tenminste voor het eerst op concours gaat en nog nooit met een ander paard een winstpunt hebt gereden).

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:50

Als je wil springen moet je paard met dressuur ook perfect voor elkaar zijn, en zoiezo zonder moeite een winstpunt in de B kunnen lopen. Als ik het zo hoor, zal dat nog lastig gaan, aangezien je paard in de B ook al nageeflijk moet zijn. In ieder geval niet met zo'n hoofd-halshouding die ik in gedachte heb bij een manegepony Lachen
Les nemen, heel veel oefenen, en voorlopig nog niet aan wedstrijden denken (onderlinge wedstrijden zijn natuurlijk altijd leuk!), want dat is naar mijn idee toch zonde van je geld en je tijd, en waarschijnlijk zal het elke keer toch een grote teleurstelling zijn als je zonder winstpunt thuiskomt.

Met veel oefenen kun je zelfs een manegepony die hard in de mond is 'omtoveren' tot een redelijk leuke dressuurpony (meestal dan.. uitzonderingen zijn er altijd Knipoog )