op wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nienkestorm

op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:09

hallo ik ga wedstrijden met mijn haflinger aleen nu heb ik een probleem want de vreemde bakken vind me haffie heel eng en gaat er dan van door maar heefd het dan zin om met bijzet los te gaan rijden dat ik hem bij me kan houden ?? want als ik ergens in een vreemden bak rij dan vind die het niet erg aleen als je wedstrijden ga rijden dan is die niet te houden is echt verveelend als je het begrijpt

groetjes nienkestorm

Sammyy

Re: op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:11

je moet ergens beginnen. Knipoog hij (of zij) zal toch echt moeten wennen aan een vreemde omgeving! verder zou ik niet beginnen met een hulp teugel! als je het probeerd op te lossen tijdens het losrijden, kun je vaak lekkerder je proefje rijden!

misschien een tip om eerst onderlinge te gaan rijden op andere maneges?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:11

Als je Knhs wedstrijden start, mag je niet met bijzet losrijden, dus dan houdt het snel op. Voor de rest zou ik sowieso niet op wedstrijd gaan, als je denkt dat je je paard niet onder controle kan houden. Dus nog even thuis oefenen. Je kan je paard laten wennen aan een vreemde omgeving, door dat veel te oefenen. Ga eens ergens anders rijden, zodat je kan kijken hoe het gaat.
Voor de rest: als je paard angstig is, probeer hem aan het werk te houden. Veel overgangen en figuren rijden, zodat hij met zijn hoofd bij jou is, en geen tijd heeft om zich druk te maken over de omgeving!

nienkestorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:15

ja dat is het dus als ik ergens anders ga rijden en ik heb geen wedstrijd dan boeit het me echt niet maar het is aleen op wedstrijden

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:16

Dan ligt het eerder aan jezelf dan aan de pony, zou je niet denken? Waarschijnlijk ben je zelf heel erg gespannen, waardoor je pony dat overneemt. Dus probeer zelf rustig te blijven! Hoe meer je op wedstrijd gaat, hoe beter dat meestal lukt. Dus lekker veel oefenen!

nienkestorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:19

ja is goed en als die weg springt op de volten trekken ofzo ???
ik vraag mischien die me les geefd paar keer mee te gaan

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:40

Nee, gewoon zorgen dat hij niet wegspringt. Als je langs een 'eng' punt moet, hem lekker aan het werk zetten, zodat er geen tijd is om daar naar te kijken: dus voorwaarts rijden, pasje opzij, schijnovergang, afwenden, gewoon lekker bezig blijven en niet zitten afwachten tot hij schrikt ( klinkt erg makkelijk, ik heb er zelf ook moeite mee soms )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:09

Gewoon veel oefenen in vreemde bakken, lang rijden, ruim van te voren aanwezig zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:47

Aangezien dit een SA is sluit ik het topic.